صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۴۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر آمانو به ایران تشریفاتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر آمانو به ایران تشریفاتی است.

به گزارش«انتخاب»، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس خبری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: اگر ملتی اراده کند که از حیات طیبه‌ای برخوردار باشد قطعا دست تقدیر با او همراهی خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ملت ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی 37 سال پیش اراده کردند که در خود تغییر ایجاد کنند و این تغییر را در خود ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ما دیگر در مدار سیاسی هیچ کشوری نیستیم و می‌خواهیم کشوری مستقل باشیم اظهار داشت: هزینه استقلال هم سنگین است. چراکه هر کشوری نمی‌تواند مستقل باشد ولی ما این هزینه را پرداخت کردیم و می‌بینید که سربلند و عزتمند و مقتدرانه ظاهر شدیم.

صالحی تصریح کرد: این برجام نشان از اقتدار ملت شریف ایران است که در شرایط سخت تحریم‌ها مقاومت و ایستادگی کرد و حمایت خود را از دولت و نظام همچنان پابرجا نگه داشت و طرف‌های ما راهی جز تسلیم در مقابل اراده ملت ایران نیافتند.

صالحی با اشاره به سفر آمانو به تهران نیز گفت: وی علاقمند است به کشور ما بیاید چراکه اتفاق بزرگی افتاده و این موضوع برای آژانس هم نقطه عطفی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: این سفر تشریفاتی است که در آن با رئیس جمهور نیز صحبت خواهد کرد.

صالحی اضافه کرد: سفر آمانو در چارچوب تقویت و توسعه همکاری ایران و آژانس صورت خواهد گرفت و تا به حال نیز همکاری‌هایمان با آژانس در چارچوب مقررات جاری بوده که از امروز پروتکل الحاقی نیز اضافه می‌شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: شما آژانس را تنها از منظر بازرسی می‌بینید ولی این سازمان در ابعاد دیگری نیز مانند خدمات رسانی فعال است که تلاش خواهیم کرد این خدمات را توسعه دهیم.