صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل گفت: سوئدی ها پیشنهاداتی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران و همکاری در حوزه ایمنی جاده ها مطرح و از مشارکت در اجرای پروژه های قطار سریع السیر و برقی سازی خطوط آهن ایران استقبال کردند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ اصغر فخریه کاشان گفت : اعضای هیات 6 نفره سوئد به سرپرستی اسکار اشترن اشتروم قائم مقام وزیر شرکت ها و نوآوری این کشور، پیشنهاد همکاری خود را مطرح کردند تا از دیدگاه های طرف ایرانی مطلع شوند.

وی افزود: پیشنهاداتی در زمینه اجرای پروژه های ریلی همچون احداث قطار سریع السیر٬ برقی سازی خطوط آهن و تامین تجهیزات برقی به ویژه علائم و ارتباطات حوزه ریلی به هیات سوئدی ارایه شد و آنها هم استقبال کردند و قرار است این همکاری به مورد اجرا گذاشته شود.

فخریه کاشان اظهار داشت : موضوع دیگر ،بحث ایمنی حمل و نقل جاده ای در سوئد بود که اعلام شد شمار تلفات سوانح رانندگی در جاده های سوئد نسبت به 15 سال پیش به یک پنجم کاهش یافته و سالانه در کل جاده های سوئد حدود 260 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

به گفته وی ، آمار تلفات سوانح رانندگی در ایران بیش از سوئد است و قرار شد طرف سوئدی پیشنهاد خود را درباره ایمنی جاده ها به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهد تا چنانچه پیشنهاد قابل استفاده بود، موضوع از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دنبال شود.

وی اضافه کرد : موضوع جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران از دیگر مباحث مطرح شده با طرف سوئدی بود ، که دو طرف در مذاکرات به آن پرداختند و آنها آمادگی خود را برای تولید کامیون و اتوبوس در ایران اعلام کردند.

فخریه کاشان افزود: درخواست دو شرکت خودروساز سوئدی ( ولوو و اسکانیا ) این بود که همکاری با مشارکت یک شرکت ایرانی انجام شود و به آنها اعلام شد ، ' این کار الزامی است و اتوبوس ها و کامیون های تولیدی باید در ایران ساخته شوند. '

وی گفت : نمایندگان شرکت های ولوو و اسکانیا درباره سوخت مصرفی ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایران این پرسش را مطرح ساختند که آیا سوخت مصرفی این ناوگان دارای استاندارد یورو 4 است ، که اعلام شد ،سوخت مصرفی ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایران استاندارد یورو 4 دارد.
قائم مقام وزیر راه وشهرسازی گفت : نمایندگان شرکتهای مزبور ، آگاه شدند که مسئول نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

رئیس شورای هماهنگی و سیاست گذاری تامین مالی خارجی پروژه های وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: اکنون شرکت های سوئدی یاد شده با شرکت های خودروساز ایرانی برای ساخت اتوبوس و کامیون سرگرم مذاکره هستند.

چندی پیش سفیر سوئد در تهران، بیشترین صادرات ایران به سوئد را مربوط به مواد غذایی دانست و افزود: زعفران، آبمیوه، فرش و محصولات صنعتی سبک از جمله اقلام است و بیشترین صادرات سوئد به ایران به بخش خدمات مربوط می شود .

میکائیل دامبری، وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفته بود ، اقتصاد سوئد متکی به بازار آزاد است و این کشور با اقتصاد پایدار و طرفدار اقتصاد باز است و بازار های بین المللی را به عنوان یک فرصت مناسب تلقی می کند. به همین جهت کشور ایران با توجه به ظرفیت های اقتصادی وسرمایه گذاری مورد توجه سوئد است.