صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۳۳۶۳
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
یکی از چهره های که گفته می شد گروه سازنده سی دی" ظهور بسیار نزدیک است" درباره محتوای این سی دی با او مشورت کرده اند "حجت الاسلام جعفر شجونی" دبیر جامعه وعاظ تهران بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از چهره های که گفته می شد گروه سازنده سی دی" ظهور بسیار نزدیک است" درباره محتوای این سی دی با او مشورت کرده اند "حجت الاسلام جعفر شجونی" دبیر جامعه وعاظ تهران بود. او در این گفت وگو این مساله را تکذیب کرد. شجونی در نخستین جلسه محرمانه ای که با حضور پناهیان، طائب، قائم مقامی و نادر طالب زاده برگزار شد، اگرچه با مصادیق و تطبیق های سی دی مخالف بود اما با اصل کار مخالفتی نداشت و تحلیلش این بود که موجب ترویج مساله مهدویت و ظهور در جامعه خواهد شد.

بحث ما با او اگرچه سیاسی نبود اما با طرح این مساله که رفتارهای دولت دهم و رویکردهایشان به موضوعات مربوط به مهدویت، منجر به شبهه آفرینی و مخدوش کردن معرفت دینی جامعه شده است به مباحثی از جمله موضوع هاله نور، ارتباط با امام زمان و چاه جمکران و... کشید.

گفت وگوی خبرانلاین را با "حجت الاسلام جعفر شجونی" دبیر جامعه وعاظ تهران می خوانید:

******************

اجازه بدهید با این سوال آغاز کنیم که آیا این گونه برخوردکردن با مساله مهدویت مانند تولید این سی دی ظهور و امثال اینها درست است؟ آیا این نوع برخوردها موجب شبهه آفرینی بیشتر نمی شود؟

تعقیب کردن مساله مهدویت بسیار امر مهمی است. من معتقدم عمر ایسم ها و مکتب ها تمام شده و ایسم ها فرو ریخته اند. دو مکتب در جهان باقی مانده است. یکی دموکراسی و دیگری مهدویت. دموکراسی را که آمریکا و اروپا آبرویی برایش باقی نگذاشته اند. تنها چیزی که به نظر من در این جهان باقی مانده مهدویت است.

تعقیب کردن این کار با ارزش است، ادیان دنیا همه مهدی دارند. منتها مهدی آنها فرق می کند با مال ما. اسم ها فرق دارند. مثلا یهودیان می گویند شمعون. زرتشتی ها می گویند کیکاووس  یاکی قباد. هر گروهی دنبال مهدی هستند. اما مهدی ما حجت خداست و اوست که کامل است. البته این کاری که با تولید این سی دی کرده اند و موجب بحث جدی درباره مهدویت شده، کار با ارزشی است. اشکالاتی به آن وارد است که باید مشورت می کردند که نکردند.

گفته می شود که این گروه درباره محتوای این سی دی با شما مشورت کردند؟

خیر با من مشورتی نشده. من هم بعدا مطلع شدم و اخیرا این کار را دیدم .

شما خودتان این تطبیق سازی هایی که در این سی دی مطرح شده را قبول دارید؟

باید مشورت می کردند. اینگونه تطبیق ها درست نیست و ممکن است آسیب بزند.

نفرمودید که آیا شماخودتان اینگونه تطبیق کردن افراد را به عنوان یاران امام مهدی (عج) قبول دارید؟

نخیر. مساله همین تطبیق کردن هاست که من هم قبول ندارم. حرفم این است که اگر این تطبیق ها در عالم واقع محقق نشد مشکل به وجود می آورد و برخی موضوع را دست می اندازند. مثلا یادم هست یک بار مرحوم آقای بهلول به من گفتند که من سفیانی را دیدم و سفیانی هم مرده ولی تو نگو چون شبهه به وجود می آورد.

ما در احادیث داریم که تعیین مصادیق و توقیت نهی شده است. درست است؟

بله دقیقا . در احادیث این کار نهی شده است. اصلا تطبیق کردن غلط است. اصل مهدویت باید ترویج شود. با این مصادیق چه کار دارید.

به یاد دارید که از جمله مروجین این تطبیق کردن ها ، بهایی ها بودند. فکر نمی کنید که این تفکر تطبیقی، انتهایش به کار بهایی ها خواهد رسید؟ آنها هم ابتدا از همین شیوه ها استفاده کردند.

قبول دارم . البته اینکه ما تولید کنندگان این سی دی را متهم کنیم ، قبول ندارم . ما بررسی کردیم. اینها آدم های خوبی هستند. خواسته اند کار خیر بکنند. پس کسی نباید به انها تهمت بزند . اما باید مراقب تفکرات بهایی هم بود. این بهایی ها را اینتلیجنت سرویس انگلستان حمایت کرد و بعدها تبدیل شدند به این تفکر انحرافی.

ولی آقای شجونی کار این آقایان تاثیر منفی در افکار عمومی گذاشته است. امروز دینداران متهم به خرافه گرایی می شوند. شما چه نظری دارید؟

ممکن است روی بخشی از افکار عمومی تاثیر منفی بگذارد . من هم مخالفم با ترویج این تطبیق ها. بله. این تطبیق ها اگر تحقق پیدا نکرد تاثیر منفی می گذارد. چون عده ای هم دنبال همین مچ گیری ها و گیر دادن ها هستند. می خواهند آقای احمدی نژاد را خراب کنند. از هر وسیله ای استفاده می کنند.

 فکر نمی کنید دو پهلو برخورد کردن باموضوعات منتسب به مهدویت و مهدویت گرایی، موجب شبهه آفرینی های بیشتر شده است؟

شما می دانید که می خواهند رئیس جمهور را خراب کنند. ایشان دنبال حکومت عدالت است. می خواهد عدالت اسلامی برقرار شود. ایشان می گوید الهم عجل لولیک الفرج. آقای احمدی نژاد دنبال نابودی اسرائیل است. ان شا الله. آقای احمدی نژاد دنبال افکار امام است. این است که خیلی ها ایشان را قبول ندارند . کینه هم گرفته اند . یکی همین اسرائیل غاصب است که کینه دارد و هر روز علیه ایشان دسیسه می کند . آقای احمدی نژآد می خواهد اسرائیل را از بین ببرد. چون این اسرائیل موجودی نیست که کسی بتواند با آن زندگی کند . یک عده ای هم در داخل با احمدی نژاد کینه دارند .اینها با احمدی نژاد لج هستند.

بحث ما بحث سیاسی نبود. سوال این بود که وقتی با شایعه ها وشبهه هایی که درباره رئیس جمهور مطرح شده، دو پهلو برخورد می شود، سوء تفاهم ایجاد می شود. مثلا شایع شد که ایشان گفته اند دور سرم هاله نور است، حالا از هاله نور و چاه جمکران و ارتباط با امام زمان به شعیب ابن صالح بودن ایشان می رسیم. به نظر شما اگر از ابتدا محکم برخورد می شد، مساله مهدویت گرایی به اینجا می کشید؟

ببینید من به نظرم ایشان آدم سالمی است.

بحث ما سالم بودن یا نبودن نیست. برخورد با شبهه آفرینی است؟ عرض این است که این حرف ها به اندیشه و معرفت دینی جامعه آسیب زده است. در این سال ها اینقدر خرافه گرایی رواج یافته است و یک دولت اسلامی موظف است جلوی این حرف ها را بگیرد؟

اجازه بدهید. عرضم این است که شما نمی توانید هاله نور دور سر رئیس جمهور را زیر سوال ببرید. من با این تطبیق هایی که شده مخالفم اما نباید موجب شود که فکر کنیم رئیس جمهور آدم مشکل داری است. من یقین دارم که ایشان نماز شبش ترک نمی شود. یک شعری دارد فکر کنم از حافظ است که می گوید: " فیض روح القدس ار باز مدد فرماید/ دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد" ممکن است برای ایشان هاله نور هم وجود داشته باشد. این اشکالی ندارد. ان شاء الله ایشان هم هاله نور داشته باشند.

من هم عرض کردم که با تطبیق دادن مخالفم اما شما می توانید بگویید هاله دور سر رئیس جمهور نیست؟ این همه علمای ما همچون آیت الله بهجت، آقای بها الدینی و بسیاری از عرفای ما این همه از ایشان ارتباط های معنوی ذکر شده است. اینها در جامعه تاثیر بدی داشته ؟

آنها معلمان اخلاق و عرفان بودند. بحث دولت است و اجتماع. مستحضر هستید که حتی معلمان اخلاق و عرفان هم اجازه نمی دادند در دوران حیاتشان این مسائل مطرح شود.

شما از کجا می دانید. شاید احمدی نژاد هم درس عرفان خوانده. من یقین دارم ایشان هر شب نماز شب می خواند. من می گویم نمی توانید اصل مساله را خدایی و اباالفضلی منکر بشوید. نمی شود تکذیب کرد. آدم باید خدایی حرف بزند.

شما که می گویید هاله نور را نمی شود تکذیب کرد، پس چگونه می گوید ایشان شعیب ابن صالح نیستند؟ پس شاید باشند؟

من با این تطبیق ها مخالفم . چون قابل اثبات نیست و فکر می کنم اگر نشد برخی دست می اندازند. این ممکن است موجب زیر سوال رفتن نظام جمهوری اسلامی بشود. البته من راجع به مشائی نظر خوبی ندارم. رئیس جمهور فرق دارد.

بعضی رویکردها آسیب زده و مساله را پیچیده کرده است. ما کسانی چون شهید مطهری داشتیم که با این رویکردها مبارزه کردند و ما امروز بعد از سی سال دوباره دچار  خرافات شده ایم که شما هم انگار همین رویه را تایید می کنید؟

خیر من خرافه گرایی را تایید نکردم. من رئیس جمهور را تایید کردم. من گفتم ممکن است هاله نور هم وجود داشته باشد.

فکر نمی کنید با همین ممکن است و ان شاء الله ها، دین داری اصیل و معرفت دینی به خطر افتاده است.؟

خیر. من فکر می کنم آنچه امروز به خطر افتاده است مکتب دموکراسی است نه مهدویت . آنچه به خطر افتاده و آبرویش رفته دموکراسی است. آمریکاست. اسرائیل است. پرچم مهدویت امروز سربلند است و به پیش می رود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
تازه این اولشه کجایش را دیدی.
ناشناس
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
ببخشید تورم رو هم میشه رد نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
تورم رو ننه جون (خدا رحمتی)مهدی دیده این شجونی ندیده ولی هاله نور رو دیده
ناشناس
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
... آدم هایی مثل تو را هم نمی توان رد کرد
ناشناس
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
بيچاره آقاي شجوني كه يك عمره توهم زده اگر بنا بود ياران امام زمان(عج) انسان هاي بيمنطق باشند اصلا ايشان غيبت نمي فرمودند
احمد
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
آقای شجونی شما تمام حرفهایتان را قبول دارید
ناشناس
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
واقعا متاسف ميشم وقتي ميبينم چنين آدمهايي دارن اسلام رو به سخره ميگيرن.اين هم از علماي ديني ما...
مهران
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
اگر مشایی رئیس جمهور بشه یا بود واحمدی نژاد رئیس دفتر . آقای شجونی نظرت برعکس نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
آبروی هر چه آخوند را برده اید با این کارها و رفتارهایتان . فواره چون بلند شود سرنگون شود .
بنده خدا
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
نظرم در مورد ساخت ظهورنزدیک است این است که یک فیلم دیدنی مانند فیلمهای هالیود است. هیچ مبنای واقعی ندارد. چرا جنجال می کنند مشکوک است. خودمان می گوئیم فیلم. بنابراین واقعیت ندارد. چرا ناراحت می شویم؟
البته آدم های سیاسی که قصد تخریب دارند از این فیلم سوء استفاده می کنند و قصد دارند دنیا را به آشوب بکشند. کار دیگری از آنها بر نمی آید. فقط بلدند خراب کنند. شکی نیست که دستهای پلیدی پشت این فیلم است و از منابع مشکوک تغذیه شده. حالا کارگردان ممکن است مطلع باشد یا نه. اینها عده ای مسئله دار فکری هستند که ذهنیات بیمار خود را در غالب فیلم آورده اند و جالب هم هست. با حرف چند آدم نادان و خیال پرداز که انسان عاقل خود را درگیر نمی کند. سوابق این آدم ها را بررسی کنید می فهمید چه تفکری دارند. یک عده واخورده و مشکل دار فکری هستند که در تخیلات خود غرق شده اند و از دنیای واقعی دور افتاده اند. این هم یک بیماری روحی است.
در پایان آقای شجونی و امثال ایشان که زیاد هم هستند بهتر است برای نیل به اهداف دنیوی خود که اشکالی هم ندارد راه های دیگری انتخاب کنند. چسبیدن به این و آن و تمجیدهای دروغین مختص آدم های بی مایه است که موقت از آن بهره مند می شوند اما در نهایت سودی ندارد.
خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
آقا این فیلم ظهور بسیار نزدیک است بیشتر شبیه کمدی های آبکی مجید صالحی بود . الکی هالیوود و با این خزعبلات مقایسه نکنید
محمد
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
معلوم است که اگر یاران امام زمان (ع)...... این آقایون شجونی طائب ......باشدبرسر امام چه خواهد آمد!!!
ناشناس
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
خدایا ملت بیچاره ایران را از خرافات این شیرین عقلها محافظت بفرما.واقعا که این بابا دست سازندگان خزبلات سی دی بسوی ظهور را از پشت بسته
ناشناس
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
هاهاها اول صبحی چقدر خندیدم. البته بعدش گریم گرفت به حال خودمون که چه کسانی دارند برای ملت ایران نسخه می پیچند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
دیگه کارمون از گریه گذشته ناشناس جون!
ناشناس
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
انتخاب تو رو خدا خبر از شجونی نزن. واقعاً حیف خبرگزاری وزین شماست. اخه کامنت می زارم دو حالت داره: 1- یا تایید می کنی و فیلتر می شی 2- یا نمی زاریو سانسور چی می شی.ما دوست داریم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
یکی به من بگه چرا شجونی اینقدر ......