صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۳۲۵۰۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال اظهارات اخیر مسوولان گروه پژو مبنی بر علنی کردن متن مذاکرات این شرکت فرانسوی با ایران خودرو به دلیل عدم تصمیم‌گیری شرکت ایرانی درباره آغاز مجدد همکاری‌ها، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو این اظهارات را تنها دارای مصرف داخلی در فرانسه دانست.
 
هاشم یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو، در پاسخ به اینکه با توجه به اظهارات اخیر مسوولان پژو آینده حضور این شرکت در بازار ایران چه خواهد بود؟ اظهار کرد: خودروسازان جهانی از جمله پژو باید بدانند آن دوران که خودروسازان خارجی هر زمان که دوست داشتند وارد ایران می‌شدند و هر زمان که دوست داشتند به بهانه‌هایی چون تحریم، کار را متوقف می‌کردند، گذشته است.
 
وی با بیان اینکه از نظر ما اظهارات اخیر مسوولان پژو تنها دارای مصرف داخلی در آن کشور است، خاطرنشان کرد: این اظهارات به دو دلیل می‌تواند بیان شده باشد. یک دلیل این است که شرکت پژو از سوی سهامدارانش تحت فشار است که چرا تاکنون نتوانسته مجددا وارد بازار بزرگی چون بازار ایران شود و به نوعی از سوی سهامدارانش از ترس از دست دادن بازار ایران تحت فشار است.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: از آن سو نیز ممکن است این اظهارات به رقابتهای داخلی خودروسازان فرانسوی برای حضور مجدد و گسترش فعالیتهایشان در بازار ایران باز گردد زیرا غیر از پژو، دیگر خودروسازان فرانسوی نیز مشتاقانه به دنبال حضور در ایران هستند.
وی افزود: ایران خودرو در دور جدید مذاکرات خود با پژو با جدیت موضوع رفتار گذشته این شرکت را دنبال کرده که اظهارنظر اخیر مدیران شرکت فرانسوی می‌تواند نوعی فرار رو به جلو در واکنش به این پیگیری طرف ایرانی باشد.
 
یکه‌زارع اظهار کرد: در این زمینه باید تاکید کنم موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری 50 درصدی پژو در ایران و تبدیل ایران به مرکز صادرات منطقه‌ای پژو از جمله شروط ایران خودرو برای آغاز مجدد همکاری با این شرکت فرانسوی بوده که از سوی این شرکت نیز پذیرفته شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو همچنان به مذاکرات خود هم با پژو و هم با سایر خودروسازان جهانی ادامه خواهد داد. همانگونه که اعلام شده، ایران خودرو چهار شریک مهم خواهد داشت و اینکه این شرکا، کدام شرکتها هستند، بستگی به عملکرد خودروسازان خارجی و پذیرش شروط تعیین شده از سوی ما برای همکاری خواهد داشت.
 
به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که کارلوس تاوارس – مدیرعامل گروه پژو سیتروئن، اظهار کرده است:" من مشکلات را مشاهده می‌کنم. به ما حمله می‌کنند و مقالات بسیار تهاجمی علیه ما در مطبوعات (ایران) منتشر می‌شود، تنها به این دلیل که ایران را ترک کرده‌ایم".
 
یک پایگاه خبری فرانسوی در این زمینه اعلام کرده است:" شرکت پژو سیتروئن به طور رسمی وضع مذاکرات با ایران خودرو را اعلام خواهد کرد تا طرف ایرانی خود را تحت فشار قرار دهد. درواقع پژو می‌خواهد به رجزخوانی‌ها و اقدامات تحریک آمیز ایران خودرو (در زمینه شراکت دوباره با پژو) پایان دهد".
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
علي رضا
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
براداران مسئول ايران خودرو ضمن عرض سلام لازم است متذكر شوم براساس برآوردهاي جهاني تكنولوژي خودرو سازي فرانسه قديمي ونسبت به همتايان اروپايي خود بسيار عقب افتاده تر است . چه لزومي دارد مردم ايران از اتومبيل هاي بهتر استفاده نكنند ....
ناشناس
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
کشورمااین همه پتانسیل ونیازبه سرمایه گذاری دربخشهای مختلف دارد.درصنعت خودروسازی نمیتوانیم کیفیت رابه بازارجهانی نزدیک هم کنیم خوب چه کاریه!خودروراازنمایندگیهای معتبردنیابخریم.
سام
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
نمي شود به جاي خودرو سازان فرانسوي وچيني با خودرو سازان با كيفيتي مانند هوندا ، تويوتا، فولكس واگن ، مزدا ، فورد ، نيسان كار كرد . مگه ما محكوم به خريدن و استفاده از هر اخودرویی كه فرانسه و چين توليد مي كنن هستيم.
صادق
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
وقتی خودروسازان آلمانی حاظر به همکاری هستند به هیچ عنوان نباید به دنبال فرانسوی ها برویم
حسین
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
مسئولان ایران خودرو با ساخت ماشین های بی کیفیت و البته بسیار گران ظلم در حق مردم کردند.
حسن
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
ضمن عرض خسته نباشید به این مدیر محترم . بله حق با شماست وقتی جنس چینی در بازار وجود دارد چه نیازی به پژوی فرانسه.....
اميد
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
چرا ايران خودرو سراغ شركتهاي توليدكننده با كيفيت تري مثل تويوتا نميره؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
دقیقا سوال همه مصرف کنندگان خودرو هم همین است. چرا خودروسازان ایرانی گیر دادن به پژو و رنو ؟؟ مگه قحطی خودروسازه ؟
ناشناس
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
اینکه باید در قراردادهایی که با طرفهای خارجی می بندیم باید دقت بالایی به خرج دهیم (به خصوص با توجه به تجربه ای که در زمان تحریم ها کسب شده است) تا دیگر شرایط قبل برای کشور ایجاد نشود و مصونیت سازی ایجاد کنیم، این بسیار عالیست اما ...
اما خودروسازان فکری اساسی به حال محصولات خود کنند که جان و مال بسیاری را نابود کرده است.
نظری
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
خودروهای ایرانی دو خصوصیت مهم دارن 1-گران 2-بی کیفیت
نیکان
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
شرکتهای خودرویی داخلی و خصوصا ایران خودرو ، با تولید خودروهای بد کیفیت و گران ثابت کرده اند که متاسفانه هنوز هم ا قصد ندارند روش خود را عوض کنند .