صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۲۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امید کریمیان، پنج شنبه (نهم مهرماه) در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، ضمن تسلیت به جان باختگان فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه منا یک تراژدی خیابانی بود که به دلیل بی لیاقتی مدیران آل سعود رقم خورد. ایران و دیگر کشورهای اسلامی باید کمیته‌ای را برای احقاق حقوق شهدای خود تشکیل دهند و از حقوق جانباختگان این حادثه دفاع کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه هر ساله جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با یک تراژدی مصادف می‌شود که از جمله آن می‌توان به وقایع شنگال، کوبانی، منا و آوارگان سوری اشاره کرد. هنرمندان می‌توانند جهان را مدیریت کنند و با گفتار و رفتارشان پیام ملت‌ها را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: مریوان جایگاه فرهنگ و هنر است و در این دیار انسان‌های فرهیخته‌ای همچون منصف چوری، ملا مصطفی بیسارانی و ملا عبدالکریم مدرس زیسته‌اند که مایه افتخار برای این شهرستان هستند.نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در ادامه با اشاره به این‌که جوانان توانمندی در این شهرستان در حوزه‌های مختلف هنرنمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره تئاتر خیابانی را با نام مریوان به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ردیف بودجه مستقلی برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اختصاص دهد تا متکی به اعتبارات غیردولتی و مردمی نباشیم.