صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۲۶۵۷۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد، آینده اش معلوم نیست و مشتریان و فروشندگانش در سردرگمی به سر می برند.

سفرهای تابستانی به روزهای پایانی رسید و دیگر نمی‌توان امید چندانی به رونق بازار خودرو داشت.فعالان بازار می‌گویند پرونده معاملات تابستانی را بسته‌اندوممکن است که خواب زودهنگام زمستانی بازاردر راه باشد.

 روزهای پاییزی، امسال زودهنگام از راه رسیده‌اند. سفرهای تابستانی به روزهای پایانی رسیده است و جاده‌ها به زودی، آرامش پاییزی را احساس می‌کنند. در این میان، بازار خودرو هم که اوضاع و احوال متفاوتی از سال‌های قبل را تجربه کرده است، شاید دیگر به این راحتی‌ها رونق به این بازار حالا حالاها باز نگردد. تجربه همه ساله هم این را نشان می‌دهد که بعد از اتمام فصل سفرها، بازار به آرامشی رو می‌آورد که تجدیدقوایی برای معاملات پایان سال داشته باشد.

فعالان بازار خودرو می گویند که پرونده خرید و فروش‌های تابستانی خودرو را بسته‌اند و می ترسند که رکود بازار تشدید شود. قیمت‌ها همچنان در کف است و امیدی هم به تکان خوردن آن نیست. خودروسازان اما همچنان تلاش دارند تا با طرح‌های متنوع فروش اعم از نقدی و اقساطی، بازار را اندکی گرما بخشند اما پاسخی که مشتریان به طرح‌های آنها می‌دهند، چندان مثبت نیست.  

حتی خریدارانی هم که اندکی در اوضاع فعلی بازار، برای خرید خودرو پیش قدم می شوند هم در فضایی از شک و دودلی انتخاب خود را انجام می‌دهند؛ حتی برخی از آنها نیز در نیمه راه پشیمان می شوند و باز می گردند و پول خود را پس می‌گیرند و به امید کاهش بیشتر قیمت می‌نشینند. اینجا است که مکانیزم عرضه و تقاضا به بهترین شکل، بازار را به سمت رقابتی شدن پیش می برد، البته فضای رقابتی در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم. هر کس ارزان‌تر بفروشد، می تواند قاپ مشتریان را بدزد و هر کس که واقعا نیاز دارد، برای خرید وارد بازار می شود.

این روزها بازار خودرو، روزهای سردرگمی را سپری می‌کند. مردم همچنان در عدم خرید خودرو سرسختی می‌کنند و برخی فعالان بازار هم می گویند که احتمال خواب زمستانی زودهنگام هم در بازار خودرو، قدرت فراوانی دارد. آنها می گویند که یخ بازار معاملات خودرو، به این زودی‌ها نمی‌شکند.  

یک فعال خودرو  می‌گوید: معاملات بازار خودرو به شدت افت کرده است و حتی خبرهای منتشره مبنی بر ورود خودروهای جدید به بازار هم، دیگر بازار را تکان نمی‌دهد. بسیاری از فروشندگان به این فکر افتاده‌اند که کمتر خودروهای صفر کیلومتر یا دست دوم از مردم بخرند در حالی که در گذشته فروشندگان خودرو به دنبال پارکینگ‌هایی بودند که خودروهای خریداری شده خود را آنجا انبار کنند و در وقت مناسب بفروشند.

او می افزاید: مردم هنوز هم برای گرفتن قیمت به بنگاه‌های معاملات خودرو مراجعه می کنند اما خریدی انجام نمی دهند و همچنان در بازار سرسخت هستند، نمی خرند و حتی برای فروش هم کمتر مراجعه می کنند، چراکه خودروهایشان خریداری ندارد و تنها با این جمله از سوی نمایشگاه داران مواجه می شوند که باید خودرو را چند روز در مغازه بگذاری تا برایت بفروشیم، البته تضمینی هم وجود ندارد که بعد از چند روز بفروشند و پولی به دست مشتری برسد.

این فعال بازار خودرو می گوید: در گذشته حتی دلالی در بازار خودرو سود کلانی داشت اما این روزها دلالی هم دیگر صرفه ندارد و یک نمایشگاه دار، حاضر نیست که پولش را به بازاری بیاورد که آینده اش معلوم نیست، چراکه ممکن است خودرو بخرد و ارزان شود یا ممکن است که حتی هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ هم به اوتحمیل شود؛ پس نمایشگاهداران بخش عمده ای از پول های خود را از خرید و فروش خودرو به بانکها سپرده‌اند تا سود تضمین شده بگیرند.

به هرحال، این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد، آینده اش معلوم نیست و مشتریان و فروشندگانش در سردرگمی به سر می برند. نمی‌دانند بخرند، نخرند، بفروشند یا نفروشند. مدل‌های جدید چه قیمتی دارد و چه آینده ای پیش روی معاملات خودرو قرار دارد.

قیمت انواع خودرو در بازار
هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۲۹ میلیون تومان، پژو پارس سال ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار  وی ۸ معادل ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، رانا ۳۰میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۳۶میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶ میلیون تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون تومان و سمند EF۷ نیز ۲۷میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۵ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۵ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
مرتضی
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
با سلام
قیمتها می بایست به قبل از تحریمها برسد و از قدرت خرید مردم خارج است.
ناشناس
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
این قیمت ها بسیار بسیار بسیار بالاست
محمد
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
اخر سال که هیچ سال بعدم هیچ خبری نیست مردم هیچ تمایلی ندارند 20 میلیون پول واسه یه قوطی بدن
هوشنگ
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
بازار اشباع است
ذره بین
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ضرر اصلی این رکود رو مردم خواهند خورد
علی
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
قیمت ها حداقل باید نصف شود
ناشناس
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
البته چندانئ هم ارزان نیست ممنون ازمردم ممنونم