صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۲۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهاي نفت در بازار‌هاي جهاني پس از اعلام کاخ سفيد مبني بر عدم حمايت از آزاد‌سازي صادرات نفت آمريکا افزايش يافت.

به گزارش پايگاه خبري ان بي سي، پس از اينکه کاخ سفيد اعلام کرد از اقدام مجلس نمايندگان آمريکا براي لغو منع 40 ساله صادرات نفت اين کشور حمايت نمي‌کند، بهاي نفت در بازار‌هاي جهاني بالا رفت.

جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد به خبرنگاران گفت: اين سياستي است که در وزارت بازرگاني اتخاذ شده و به همين دليل ما از مصوبه‌اي شبيه اين‌ که توسط جمهوري‌خواهان مطرح شده حمايت نمي‌کنيم.

بهاي نفت آمريکا در پي اين سخنان حدود 1.3 درصد افزايش يافت و 44 دلار و 59 سنت در هر بشکه داد‌ و ستد شد. همچنين نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اکتبر با 40 سنت افزايش به 47 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسيد.

بازار‌هاي نفتي همچنين به دقت منتظر اعلام آمار هفتگي ذخاير نفتي آمريکا هستند پس از آنکه شرکت گن‌اسکيپ اعلام کرد: ذخاير نفتي آمريکا هفته گذشته 1.8 ميليون بشکه کاهش يافته است.

همچنين نظرسنجي اوليه رويترز نشان مي‌دهد که ذخاير نفتي آمريکا هفته گذشته پس از چهار هفته افزايش متوالي ثابت مانده است.

موسسه نفتي آمريکا گزارش هفتگي خود درباره ذخاير نفتي اين کشور را اواخر امروز منتشر مي‌کند و اداره اطلاعات انرژي آمريکا نيز آمار خود را امروز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

در شرايط کنوني اختلاف قيمت بين نفت برنت و نفت آمريکا به کمترين سطح هشت ماه گذشته و کمتر از دو دلار درهر بشکه رسيده است. اختلاف قيمت در معاملات روز گذشته يک دلار و 31 سنت بود که کمترين اختلاف از ماه ژانويه است.

چشم‌انداز نفت خام آمريکا پس از پيش‌بيني‌هاي مثبت اداره اطلاعات انرژي آمريکا در اين هفته و ديگر نهاد‌هاي با نفوذ نظير آژانس بين‌المللي انرژي و سازمان کشورهاي صادر‌کننده نفت بهبود پيدا کرد.

اداره اطلاعات انرژي آمريکا پيش‌بيني کرد که عرضه نفت شيل اين کشور در ماه اکتبر براي ششمين ماه متوالي کاهش خواهد يافت. اين سازمان و اوپک پيش‌بيني‌هاي خود را براي عرضه نفت آمريکا و کشورهاي خارج از اوپک کاهش داده و کاهش مازاد عرضه جهاني را تا سال آينده پيش‌بيني کرده‌اند.

موسسه انرژي اسپکت در گزارشي اعلام کرد: بازار همچنان در وضعيت اشباع به سر مي‌برد اما روند افزايش ذخاير رو به کاهش گذاشته است. چشم‌انداز تقاضاي نفت آسيا رو به افزايش و همچنين رو به کاهش نيست.