پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: من عذرخواهی می کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده ام.
به گزارش «انتخاب»، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در مورد سخنان جنجالی اخیرش گفت: من متن صحبت های خودم را پیاده کردم و آنچه که در حضور خبرنگاران بیان کردم این بود که مردم محق هستند و مردم ولی نعمت ما هستند.
وی درباره کمپین نخریدن خوردهای داخلی گفت: کمپین یعنی مبارزه سازمان یافته، اگر گروهی بخواهند مبارزه سازمان یافته با تولید داخلی کند، گناه است و هر کسی چنین کمپینی راه بیندازد مغایر منافع ملی عمل کرده است.
وزیر صنعت تولید روزانه خودرو در کشور را 4 هزار دستگاه در کشور بیان کرد و گفت: نخریدن خودروی داخلی مغایر با مصالح ملی است.مردم همیشه خودروی داخل را خریده اند ولی راه افتادن این کمپین با فرمایشات رهبری همخوانی ندارد.
نعمت زاده تاکید کرد: من عذرخواهی می کنم و به خریداران جسارت نکرده ام، دروغ بستن درباره ثروت من، در شان ما نیست، هیچگاه حتی یک سهم از ایران خودرو ندارم.
نعمت زاده با تاکید بر اینکه پارسال با 50 درصد افزایش تولید خودرو در کشور، قطعه سازان 50 هزار نیرو استخدام کردند اظهار داشت: خودروسازی بین 18 تا 19 درصد ارزش افزوده ایجاد می کند، 3/5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور و 12 درصد اشتغال بخش صنعت به خودروسازی اختصاص دارد که همه اینها نشان می دهد باید از تولید داخلی و ملی حمایت کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت باز هم تاکید کرد: بنده با کمپین نخریدن کالای داخلی مخالف و معتقدم به جای این کمپین باید برای بهبود کیفیت، رضایتمندی مشتری، کاهش قیمت، خرید کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی کمپین راه انداخت.
نعمت زاده با اشاره به اینکه کیفیت خودروی امروز پایین ، ولی نسبت به سه ماه پیش بهتر شده است ادامه داد: هر چیزی قیمت خودش را دارد، معلوم است کیفیت پراید با خورویی که 150 سال سابقه دارد یکسان نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: من عرض می کنم که چون مذاکرات هسته ای طول کشید اثرات آن دیر نمایان شد، اینکه امروز قیمت ارز از 1/5 سال پیش کمتر است، باید پذیرفت این نرخ طبیعی ارز است و نباید انتظار داشت نرخ ارز خیلی کمتر شود. الان تورم حد 14 تا 15 درصد است، قبلا واردات ما با ارز مبادله ای بود و این تفاوت به ضرر تولید داخلی بود، ولی با تک نرخی شدن ارز امروز واردات در مقایسه با تولید داخل مقرون به صرفه نیست.
گاهي شده در كشور ماخودرو سازان براي دها اشتباه فاحش در خودرو سازي اعلان جمع اوري خودرو وتعويض قطعه خراب ومعيوب كنند باهزاران كيفيت پايين ..ابدا واصلا
شما تعرفه خودروهای خارجی رو بذار 5 درصد بعد پراید رو 40 میلیون بفروش.
وقتی خودرو سازان از قطعات چینی استفاده میکنند
خراب شد،به هرنمايندگي مراجعه ميكنم ميگن قطعات
يورو٤ نيست،حاضرم به دوبرابر قيمت ،قطعه خراب
بخرم ولي گير نمياد يا به گفته نمايندگي سايپا نيست
هر كاري دوست داري انجام بده،
جناب وزير به اين كار شركت سايپا ميگن خيانت يا
نخريدن ماشين بدون قطعه،اون هم پرايد،خدايا
ولی انتظار داریم قیمت هم پا به پای اونا حرکت نکنه
نه انصافا تو این مدت پراید کوچیکترین تغیری داشته 300 مدل اسم داره ها
اي كاش خودروها ايمن بودند تا طفل بي گناه كشته نمي شد
هر روز يكي از اشنايان به اخرت راهي ميشود
چرا؟
خودروهای داخلی ، تولید ملی نیستند .بلکه قطعات آن تولید کشور چین هستند
محض اطلاع آقای نعمت زاده سابقه ایران خودرو از شرکتهای کره ای نظیر هیوندا و کیا 6،7 سال هم بیشتره جناب مدیر دولتی!!!!!
اگر به فکر ارتقاء کیفیت خودرو هستین تعرفه خودروهای وارداتی را حذف یا حداقل کم کنیدتا خودروساز داخلی به فکر رقابت و ارتقاء کیفیت بیفتد .
فقط استعفا..!!!
حتما نظرات مردم را شنيديد