صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۲۱۹۵۱
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی تلفیقی از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان ایرانی با دست‌های پشت پرده و سازمان‌دهی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با امیدواری‌های ایجاد شده در دوره پس از توافق هسته‌ای، برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای وارد جنگ بازار شده و با سوءاستفاده از احساسات مصرف‌کنندگان، کمپین نخریدن خودروهای داخلی را سازمان‌دهی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این کمپین خواسته‌ها و توقعات مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی به‌حق و درست است به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان توقع افزایش تنوع و کیفیت محصولات در سال‌های گذشته را داشتند که البته خودروسازان به دلیل شرایط تحریم و نبودن امکان همکاری با خودروسازان جهانی نتوانستند نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

وی افزود: از آن سو نیز در برخی دولت‌های گذشته نگاه سیاسی به صنعت خودرو وجود داشت و درآمدهای خودروسازان به جای آنکه صرف تحقیق و توسعه و طراحی محصولات جدید شود صرف مصارف دیگری شد که این نیز باعث شد خودروسازان نتوانند توقعات مردم را برآورده کنند.

نظری با بیان اینکه بنابراین در چند سال اخیر مطالبات انباشته‌ای از خودروسازان در بین مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دقیقا در همین فضا و در شرایطی که خودروسازان با توافق هسته‌ای به دنبال مشارکت با خودروسازان جهانی، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات جدید هستند؛ برخی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای احساس خطر کرده و نسبت به سازماندهی و جهت‌دهی کمپین نخریدن خودروهای داخلی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس شواهد موجود این واردکنندگان که بعضا پرونده تخلفات آنها به دلیل گران‌فروشی از سوی برخی مراجع رسمی کشور اعلام شده و در دست بررسی است، با سوءاستفاده از احساسات و خواسته‌های به‌حق مصرف‌کنندگان سعی در تضعیف صنعت خودروی داخلی با هدف سوق دادن تقاضای بازار به سمت خودروهای وارداتی چینی و کره‌ای دارند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این وضعیت در حالی است که در شرایط سخت تحریم و زیان‌دهی خودروسازان، این شرکتها از بیکاری کارگران جلوگیری و هم‌اکنون نیز به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی و انتقال تکنولوژی برای جبران کمبود تنوع محصول در سال‌های گذشته هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته این همکاری‌ها زمان‌بر بوده و حدود یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد تا محصولات جدید حاصل از همکاری‌ خودروسازان داخلی و خارجی وارد بازار شود با این حال واردکنندگان خودرو با پیش‌بینی این موضوع، از هم‌اکنون به دلیل از دست دادن بازار در‌ آینده احساس خطر کرده و می‌خواهند با هدایت کمپین‌های این‌چنینی، سوار بر موج احساسات مردم شده و ذائقه مصرف‌کنندگان را به سمت خودروهای چینی و کره‌ای کشانده و بازار خود را حفظ کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۴
پارسا
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
ببخشید آقایون به اصطلاح تولید کننده ! سال هاست از جیب این مردم از حق این مردم از جون این مردم ، برای پر کردن جیبهاتون استفاده کردین! به جای هزینه کردن توی نو آوری و کیفیت محصولات رفتین تو کار دلالی! حالا که مردم دارن یه حرکتی میزنن در مقابل ظلم شما ،‌ همه چی رو میندازین گردن چینیا و کره ای ها ! خجالت بکشین ...
جمال
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
وقتی خودروی داخلی خودش بیشتر قطعاتش چینیه دیگه بحثی نمیمونه
بی نام
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
این کارشناس فرق بین ماشین کره ای و پراید رو نمیدونه؟ یا فرق بین پژو و ماشین کره ای ؟
ناشناس
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
چطور تا تحریم میشیم قیمتها درجا 3 برابر میشه که خودرو سازها ضرر نکنند ولی وقتی توافق میکنیم از شکستن قیمتها خبری نیست؟
ناشناس
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
انتخاب هر کارشناسی هر چی گفت، تو باید سریع منتشر کنی؟!
حبيب
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
مشكل صنعت خودرو واردات و ... نيست مشكل سفارشي شدن همه چيز در شركتهاي خودروسازي است از خريد قطعات براي توليد تا استخدام نفرات
طلا
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
لطفا لطفا ماشین داخلی نخرید بذارید یه بارم شده خواسته هامونو با اتحاد بگیریم.
mehdi
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
این آقای به ظاهر کارشناس اگه یه نگاه به بازار میکرذن متوجه میشدن که خودرو های چینی هم فروششون بسیار پایین اومده وحتی افت قیمت به مراتب بیشتری نسبت به خودروهای داخلی داشتن...
ناشناس
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
تصادف هارو میزارن پای قسمت نه کیفیت
رضا
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
موتور پراید برای سایپا 800 هزار تومان تمام میشه . حالا چطوریه که محصول رو 20 میلیون مویفروشه؟
حسین مقدمی
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
من فقط منتظرم تحلیل کیهان را در این باره بشنوم آخه ایشون خبره همه زمینه ها هستن.
کا کا
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
بهترین کار همینه . نخریدن خودرویی که به این قیمت ها نمی ارزند .
ناشناس
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خودروهای داخلی محصول مشترک چین و ایران
چون اکثر قطعات آن مال چین هستش
ناشناس
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
آقایان محترم من هم بعید نمی دانم که برخی اغراض در این کمپین موثرند ولی خدا وکیلی خدمات پس از فروش خودروهای ما هم صفر است.
ناشناس
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خودرو چینی و ایرانی هر دو گران و بنجل ....
ناشناس
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
باز هم سناریوی قدیمی دست های پشت پرده.دیگه مردم خام نمیشن
ناشناس
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
انتخاب جان از انتشار خبرهای بی نام و نشان خودداری کن .
مهتاب
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
به هر حال تا مادامی که به حقوق مصرف کنندگان احترام گذاشته نشه باید تحریم نخریدن خودرو ادامه پیدا کنه
علی
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
نمی خریم!
ناشناس
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بنظر من هرچند که باید از تولیدات داخلی حمایت بشه ولی بشرط اینکه اولا تولیدکنندگان هم از این حمایت سوءاستفاده نکنند و با تولید محصولات بی کیفیت و گرون فروختن باعث نارضایتی بشه دوما همگام و همراه با تکنولوژی و استاندارهای روز دنیا پیش برن.
احمدی
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
مشتریان خودروهای کره ای و داخلی دو گروه کاملا جدا از هم هستند. ارزانترین خودرو کره ای صدمیلیون قیمت دارد. چطور ممکن است کسی که میخواسته پژو یا پراید بیست میلیونی بخره بخاطر این کمپین اونو نخره و بیاد بین صد الی صدوهفتاد میلیون هزینه کنه و یه خودرو کره ای بخره ؟؟
ناشناس
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
قیمتو بیارید رو مرز قبلی
کیفیت هم ببرید بالا
به جای سود صد در صد به عرف راضی بشید
اونوقت اگر کالای داخلی نخریدند
ناشناس
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ملت سرکارن
ناشناس
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
پراید هفت میلیونی شده 20 میلیون با کیفیت پایین تر از قبل . آقای کارشناس بی نام و نشان خودرو در کشور ما انحصاری هست ولی ما دیگه دوست نداریم از این بازار غیر رقابتی انحصاری بی کیفیت خودرو بخریم .
عليرضا
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
انتخاب كدول ماشين خارجي رو سراغ داري كه ديسك و صفحه تو ٥٠٠٠ كيلومتر خراب بشه؟واقعا اينا خجالت نمي كشن؟كشته هاي جاده اي ايران
ماهان
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اگه میخای ماشین بفروشی با احساسات مردم بازی نکن کیفیت ماشیناتو ببر بالا قیمتش هم برگردون به زمان پراید7 میلیونی بزار مردم از تو ماشین بخرن.
ناشناس
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
چرا همه چیز پشت پرده است؟ حتی تصمیم مردم؟
ناشناس
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کسانی که قیمت تمام شده شامل قطعات و هزینه مونتااژ و ... را می دانند و خبر دارندکه چه خبر است بدون شک مطمئن هستند که سود خودروها درحال حاضر دست کم صد در صد است
پاسخ ها
حسین
| |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
خیلی معذرت می خوام ولی باتوجه به قیمت تمام شده خودرو و قیمت فروش سود کارخانه حداقل دویست درصد می باشد
رضا
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خیلی این چند سال کلاه سر مردم گذاشتند بخصوص برای پراید
رضا
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خداوکیلی پراید 20 میلیونی توهین به مردم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بخدا به نظر من همون هفت تومن هم از سرش زیادیه
آدم با هفت تومن یه موتور بگیره خیلی خیلی کارایش از پپپرررراید بهتره و تازه خرجش هم کمتره
ناشناس
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اين دو خودرو ساز بدليل رفتارهاي بدشون با مردم و فاجعه هايي كه آفريدند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
و خون هزاران نفر به گردنشونه
امیر
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آخه یعنی چی دست های پشت پرده!!!!!
چرا هیچ موقع یاد نگرفتین خودتونو جای مردم بزارین!
ناشناس
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ميشه مشخصات اين كارشناس صنعت خودرو رو به من بدين؟
حسن
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اين شخص كارشناس خورو ميباشد يا نماينده ي خودروسازان
ناشناس
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
با سلام.

آقای محترم من ماشین صفر نمی خرم. ماشین چینی و کره ای هم نمیخام. فقط توقع دارم وقتی 35 تومان میدم از شما ماشین میخرم یک ماه بعد نخوام سر سیلندر وگیربکس عوض کنم. اعتراض بیشتر مردم بخاطر کیفیت پایین ماشین های شماست.
ناشناس
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
چرا انقد میترسید
مردم از خودروهای خارجی هم خرید نمیکن چون همه قیمتها غیر عادلانه بوده و هست
ناشناس
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
مستندات این کارشناس فخیمه چیست؟
ناشناس
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اصلا هم اینجور نیست. مردم ایران اگاهی و شعورشون خیلی بالاتر از شماهاست.چرا باید یک اهن قراضه به اسم پراید را بیست میلیون بخرند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
ابدا اینطوری نیست.
ناشناس
| |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
دقیقا همینطوره
محمد
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
هرچی که هست باشه
ناشناس
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
نمی دونم کی بود می گفت ملت فکر می کنند اگه خودروی داخلی نخرند بعدا بنز 20 میلیونی سوار می شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بنز ی میلیاردی همین قدر ارزش داره
اما پراید بیست میلیونی به اندازه ی فرغون می ارزه
مجید
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
مردم خودشون شعور دارن نیاز نیست شما خودتون رو ناراحت کنید میدونن چه ماشینی با چه برندی بخرن
ناشناس
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
فرافکنی نفرما اخوی!قیمتها بصورت محسوس باید پایین بیاد
ناشناس
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
این تحلیل از پایه غلط است و سعی در تحریک احساسات مردم به شکلی است
مهران
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کارشناس عزیز تو این کمپین قراره که خودروی وارداتی و چینی هم خریداری نشه
ناشناس
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
نکته جالبی که در این گزارش جلب توجه می کند این است که نویسنده هیچ اشاره ای به مهم ترین مطالبه مردم، یعنی منطقی شدن قیمت ها و افزایش کیفیت خودروها نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
هیچ اشاره ای نکرده؟ تیتر رو خوندی نه؟ اره خوب یه وقت نخونی متن رو کامل میترسم سرانه مطالعه کشور بالاخره بشه ۱ ثانیه
ناشناس
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
پشت پرده این کمپین کاسبان تحریم و وارد کنندگان خودروهای چینی هستند .
باز هم ما باید به جای فرزندان ایرانی برای چینی ها شغل ایجاد کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
نه اینکه وارد کننده ها خود خودرو مونتاژ کارها نیستن
کدوم تولید داخل
مگه زمان تحریم به بهانه وارداتی بودن قطعات گرونش نکردن؟
تولید ملی چین هم جزو تولید ملی ما حساب میشه!
ناشناس
| |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بنده خودروی صفر وطنی 20 میلیونی گرفتم 5 حلقه لاستیک اون از همون ابتدا چینی بود. اگر محصول چین بده چرا خود کارخانه لاستیک، تمام سنسورها و دیگر قطعات را از چین میاره؟
ناشناس
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کسی خودروی چینی هم نمیخره نگران نباش انتخاب.
ناشناس
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اول کیفیت ماشین ها رو درست کنید بعد دم از تئوری توطئه بزنید واقعیت این است که مردم از کیفیت پایین و قیمت گران خودروهای ساخت داخل به ستوه آمده اند به همین سادگی، ماشین صفر میخرید با قیمت خودرو کره ای و ژاپنی (البته در کشورهی دیگر نه ایران)دو هفته نشده باید برای تعمیر بخوابد تازه اگر تعمیر بشود
ناشناس
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
پشت پرده این مقاله هم شرکتهای ......
ناشناس
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بنظر من هرچند که باید از تولیدات داخلی حمایت بشه ولی بشرط اینکه اولا تولیدکنندگان هم از این حمایت سوءاستفاده نکنند و با تولید محصولات بی کیفیت و گرون فروختن باعث نارضیتی نشوند.
ناشناس
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بس كنيد از امنيتي كردن هر چيزي كه خواسته مرمه
پاسخ ها
مرتضی
| |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
رحمت بر شیر پاکی که خوردی احسنت
یک ایرانی
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کارشناس محترم وقتی مردم کلا خورو نمی خرند یعنی با کل قضیه قیمت و کیفیت خودروها چه داخلی و چه وارداتی مشکل دارند. در ثانی اگر واقعا علم کارشناسی دارید و تحقیق و صداقت جزو اصول کار اخلاقی شما باشد. متوجه هستید که اکثر وارد کنندگان خودروهای بی کیفیت چینی به قیمت های گزاف به نوعی خود تولید کنندگان بی کیفیت ایرانی میباشند.
ناشناس
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
کدوم دست های پشت پرده؟
ناشناس
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
از قدیم گفته اند
مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار گوید .
الان هم حکایت خودروساز داخلی است
ناشناس
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
این کارشناسان اسم ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
متنو خوندی اصلا؟! اسمش مجتبی نظری هست!!!
ناشناس
| |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
مجتبی نظری که خواننده است
ناشناس
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
خب ! منظورتون اینه که باید برای حمایت از صنعت داخلی هر آ.......را بخریم ؟ پس حق و حقوق خریدار چی میشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آفرین..!
ناشناس
| |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
وقتی صنعت خودرو که ۲ میلیون نفر مستقیم و چند میلیون غیر مستقیم دارن توش نون میخورن ورشکسته شد . تونوقت میفهمی چی شد. شاید الان بگی من که کارم چیز دیگس به درک ولی بعد میفهمی که چطور مثل دومینو همه چی میپاشه. برید از چینیها بخرید
ناشناس
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
قیمت تمام خودروها رو که شورای رقابت فرمایشیه خودتون مشخص میکنه حالا میگید چینیها گران فروشن
من از جنس چینی متنفرم اما خودتون مقایسه کنید ال90 اتومات رو با جک 5 اتومات ببینید کی گرونفروشه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
من فقط میدونم باید نخرید هر کس بخره بعدا باید با ضرر و زیانش روبرو بشه
ناشناس
| |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
بعضی ماشینای چینی اتومات لااقل قطعات تحت لیسانس وباکیفیت دارن اما سوارشدن به ماشین اتوماتیک تولید داخل شده رویا