صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۱۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس کميته انقلابي يمن تاکيد کرد که پيتر ماور رئيس کميته بين المللي صليب سرخ قول داده است که تحرک دييپلماتيک انساني درسطح بين المللي و نيز براي حمايت از موضوع بهداشت و آب و تبادل اسرا صورت گيرد.

صد و چهل روز پس از آغاز تجاوزگري و محاصره ظالمانه رژيم آل سعود بر يمن، پيتر ماور رئيس کميته بين المللي صليب سرخ در سفري سه روزه وارد اين کشور شد تا اوضاع وخيم انساني اين کشور را که علت آن تجاوزگري عربستان سعودي است بررسي کند.

ماور يکشنبه در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: اين اولين سفر من به يمن است و به منظور اطلاع از وضع انساني اين کشور صورت گرفته است. مردم در اين کشور هر ساعت خود را زير آتش سپري مي کنند.

بر اساس اين گزارش، رئيس کميته بين المللي صليب سرخ جهاني در يمن با برخي از مسؤولان اين کشور و در صدر آنها "محمد علي الحوثي" رئيس کميته انقلابي يمن ديدار و گفتگو کرد.
الحوثي که گزارشي از وضع بغرنج انساني کشورش به علت ادامه حملات وحشيانه عربستان در اختيار اين نماينده سازمان ملل متحد قرار داده است؛ به خبرنگار شبکه العالم گفت: ماور قول داد که براي بهبود وضع بهداشت و آب يمن و نيز مبادله اسرا و برخي ديگر از مسائل مدني تلاش کند. همچنين، بر ضرورت تحرک ديپلماتيک انساني در سطح بين المللي در خصوص يمن نيز تاکيد کرد.
بر اساس گزارش هاي سازمان ملل متحد، ببيش از هشتاد درصد از ساکنان يمن نيازمند کمک فوري هستند.

افزايش قيمت فراورده هاي نفتي و مواد غذايي اصلي بر اين مشکلات افزوده است و از اين رو بر اساس ديدگاه حقوقدان ها بايد هر چه سريع تر در اين خصوص اقداماتي اتخاذ شود.

"محمد النهاهي" کارشناس حقوقي يمني در اين خصوص به شبکه خبري العالم گفت: محاصره شديد يمن از دريا، زمين و هوا سبب وخامت اوضاع انساني و کمبود شديد فراورده هاي نفتي و دارو و مواد غذايي از جمله شيرخشک براي کودکان شده است.

ناظران بر اين باورند که سفر ماور به يمن ديرهنگام صورت گرفته است، با وجود اين اميدوارند که صليب سرخ براي ورود کاملا و موادغذايي و کمک هاي انساني به داخل کشور يمن تلاش خواهد کرد.

منبع : العالم