صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پاسخ به ادامه حملات عربستان و مزدوران وابسته به سعودي ها،‌توپخانه ارتش و کميته هاي مردمي يمن چند پايگاه نظامي سعودي ها را در ظهران و نجران گلوله باران کردند.

شبکه تلويزيوني المسيره درخبري فوري گزارش داد نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن پايگاه موشکي سعودي ها درنجران و پايگاه و برج مراقبت « الطلحه » را در اين منطقه هدف قرار دادند.

يک منبع نظامي گفت: دستکم 14 مزدور سعودي در درگيري هاي جاري در استان لحج يمن به هلاکت رسيدند و 25 نفر ديگر زخمي شدند.

شماري از عناصر القاعده و مزدوران سعودي بر اثر انفجار مين در منطقه « مجربا» در مرز دو استان عدن - لحج به هلاکت رسيدند و شماري ديگر زخمي شدند.

ارتش عربستان مناطق مسکوني رازح را در استان صعده يمن زير حملات توپخانه اي خود قرار داده است.جنگنده هاي سعودي منطقه الاشراف در استان مارب يمن را بمباران کردند.

پرس تي وي در خبري فوري اعلام کرد ارتش يمن و نيروهاي انصار الله چندين موضع در تعز را از تروريست هاي القاعده پس گرفتند.

صدها مزدور و خودرو زرهي از عربستان براي کمک به تکفيري ها وارد يمن شدند.

شبکه تلويزيوني العالم گزارش داد: منابع يمني از ورود ده ها خودرو زرهي سعودي و صدها فرد مسلح براي کمک به تکفيري ها و عناصر مزدور به يمن خبردادند.

اين تجهيزات قرار است به استان هاي مأرب و شبوه يمن براي کمک به تکفيري هاي عليه ارتش و نيروهاي مردمي يمني به کار گرفته شوند

دفتر رياست جمهوري فرانسه نيز در بيانيه اي اعلام کرد ايزابل پريم Isabelle Prime که از فوريه 2015 در يمن به گروگان گرفته شده بود، سحرگاه جمعه آزاد شد.

دربيانيه دفتر رياست جمهوري فرانسه گفت :«ايزابل پريم هموطن ما امشب آزاد شد. وي از 24 فوريه 2015 در يمن بازداشت بود. فرانسه تمام تلاش خود را براي پايان خوش اين ماجرا به کار گرفت. پريم در حال حاضر تحت حمايت نيروهاي فرانسوي است و طي ساعات آينده به فرانسه باز مي گردد.»

پريم در سال2013 به يمن رفته و براي يک شرکت مشاوره اي کار مي کرد. وي در 24 فوريه 2015 به همراه مترجمش در صنعا و توسط افرادي که لباس پليس به تن داشتند، ربوده شدند. مترجم وي دهم مارس در عدن در جنوب يمن آزاد شده بود.