صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۱۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال فعال شدن حجت الاسلام سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت برای آنچه وی از آن به وحدت اصولگرایان نام می برد، و تشکیل جلسات با اعضای جبهه پایداری و اخیرا تشکیلات "یکتا" که وزیران دولت احمدی نژاد در آن حضور دارند، عملا فعالیتهای سیاسی ـ انتخاباتی جامعه روحانیت در شخص آقای تقوی خلاصه شده و کلید اقدامات جامعه روحانیت مبارز به دست صادق محصولی(وزیر کشور احمدی نژاد)، کامران دانشجو (وزیر علوم احمدی نژاد)و برادرش فرهاد دانشجو(رئیس اسبق دانشگاه تربیت مدرس) و سیدمحمد حسینی(وزیر ارشاد احمدی نژاد) داده شده است.

این اقدام موجب شده است اکثریت بزرگی از اعضای جامعه روحانیت مبارز از ورود به مقوله انتخابات صرفنظر کنند و با سکوتشان اعتراض خود را به واگذاری تصمیمات تشکل خود به یاران احمدی نژاد نشان دهند.

شنیده شده افرادی چون باهنر، مصباحی مقدم و. . . خود را از گردونه فعالیتهایی که اخیرا به همراهی بخشی از اصولگرایان از جمله جبهه پایداری و تشکل یکتا صورت گرفته می شود، کنار کشیده اند.

به نظر می رسد این تشتت در پی فقدان آیت الله مهدوی کنی و عسگراولادی به وجود آمده و برخی اصولگرایان جدید، به دور زدن تشکلهای اصیل و قدیمی از جمله جامعه روحانیت مبارز، جبهه پیروان خط امام و رهبری، حزب موتلفه، جامعه اسلامی مهندسین و... روی آورده اند و برای این کار، از حجت الاسلام تقوی بهره گرفته اند. از سوی دیگر فعالیتهای سیاسی حجت الاسلام تقوی که به صورت مرتب وبه شکل جلسات رسمس و غیررسمی در استانها برگزار می شود، با توجه به سمت دیگر وی (رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور) شبهاتی را ایجاد کرده است.