صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران گفت: با وجود افزایش میانگین غلظت آلاینده ذرات کمتر از دو و نیم میکرون، شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

حشمت الله بسطامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز همچنان در شرایط سالم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته با 9 عدد افزایش همچنان در حد مجاز بوده و بر روی عدد 79 قرار دارد.

بسطامی گفت: در همین مدت میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10میکرون نیز از 54 به 64، ازن از 62 به 67 و منواکسید کربن از 34 به 35 افزایش یافته است.

وی از کاهش پنج واحدی دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته خبر داد و افزود: میانگین غلظت این آلاینده بر روی عدد 63 بوده در حالی که میزان آلاینده ذرات دی اکسید گوگرد بدون تغییر نسبت به روز گذشته همچنان بر روی 25 قرار دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه دو با 43، دانشگاه شهید بهشتی با 45 و تربیت مدرس با 46 به ترتیب دارای سالم ترین شرایط جوی در این مدت بودند.

به گفته بسطامی ایستگاه های گلبرگ با میانگین آلودگی 128، فرمانداری شهرری و پارک قائم هرکدام با 110نیز آلوده ترین مناطق پایتخت در مدت مشابه بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

براین اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.