صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۱۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۴
پژوهشگران دریافتند تاثیر درد در ضمیر ناخودآگاه، نقش مهمی در یادگیری انسان و سطح ادراک وی داشته و هرچه بر میزان این درد افزوده شود، ضمیر ناخودآگاه و سطح ادراک فرد با اختلال بیشتری روبه رو می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پژوهشگران دریافتند تاثیر درد در ضمیر ناخودآگاه، نقش مهمی در یادگیری انسان و سطح ادراک وی داشته و هرچه بر میزان این درد افزوده شود، ضمیر ناخودآگاه و سطح ادراک فرد با اختلال بیشتری روبه رو می شود.

پژوهشگران سوئدی در مطالعه خود تصاویر مختلفی را به سرعت در برابر دیدگان ۴۹ نفر فرد داوطلب در این آزمایش ها قرار داده و این افراد در زمان مشاهده تصاویر فوق، تحت فشار و دردهای مختلفی با درجات متفاوت قرار گرفتند.

در این آزمایش ها، زمانی که شرکت کنندگان تصاویر را مشاهده می کردند، درجات مختلفی از درد را تجربه کرده و با وجود این موضوع باید میزان درد دریافت شده را پیش از نمایش تصویر بعدی اعلام می کردند.

«کارین جنسن»، محقق شرکت کننده در این پروژه، در این باره می گوید: «نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد که واکنش و پاسخ فرد نسبت به درد می تواند در یادگیری وی تاثیرگذار باشد. این موضوع در ضمیر ناخودآگاه انسان رخ داده و یادگیری از طریق ضمیر ناخودآگاه می تواند اثرات گسترده ای در فرایندهای شناختی داشته باشد.»

در این پژوهش ها همچنین  مشخص شد که هر چه میزان درد وارد شده به فرد بیشتر باشد، میزان اختلال در سطح یادگیری و ضمیر ناخودآگاه وی نیز بیشتر خواهد بود.
منبع: ایسنا