پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بعضی رسانهها تفسیر میكنند كه این جابهجایی به دلیل عدم حمایتهای دولت
از مترو بوده،شرمم میآید كه چنین مسائلی را حتی از رادیو بشنوم چرا كه
حتی برای دولت جمهوریاسلامی هم خوب نیست كه چنین تفاسیری داشته باشد.
به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شركت
راهآهن شهری تهران و حومه با اشاره به سابقه آشنایی خود با محسن هاشمی
تاكید كرد: آشنایام با محسن هاشمی مربوط به زمان مترو برنمیگردد بلكه در
دوران دفاع مقدس و در مباحث مربوط به كار موشكی، فنی و مهندسی با ایشان
آشنا شدند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تودیع و معارفه ادامه داد: این كار یك سنت
حسنه خوب است كه باعث میشود از زحمات افرادی كه زحمت كشیدهاند قدردانی
شود همچنین باعث تقویت سرمایههای اجتماعی كشور میشود.
شهردار تهران رفت آمدهای دوران مدیریتی را درس بزرگی دانست و افزود:
مسئولیتها امانتی در دست ما هستند چرا كه یك روز میآییم و روز دیگر
میرویم اما مهم این است كه انسان عمر خود را چگونه سپری كند و چه
كارنامهای در حوزه مسئولیتی خود ارائه دهد.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه مترو خاطرنشان كرد: بدون شك
یكی از شاخصههای مهم پیشرفت هر كشور توسعه مترو بوده و هر ایستگاه مترو
یك اثر وضعی در جهت خدماتی، فرهنگی و امنیتی كشور دارد.
قالیباف با اعلام اینكه اهمیت مترو بر كسی پوشیده نیست تصریح كرد: روند
توسعه مترو فراز و نشیبهای زیادی را طی كرد به طوری كه در اردیبهشت سال 85
و ابتدای كارم در شهرداری ضمن مذاكره با هاشمی مدیرعامل مترو از وی خواستم
تا جزئیات كار مترو را ارائه دهد.
قالیباف ادامه داد: با وجود آنكه هاشمی از همان ابتدا روحیه و نشاط كاری
بالایی داشت اما اعلام میكرد كه قصد استعفا دارد و چندین بار نیز اخبار
استعفایش را شنیده بودم.
وی ادامه داد: هاشمی اعلام میكرد كه اصراری برای ماندن در مجموعه مترو
ندارد و برگه استعفایش را هم به من تحویل داد و گفت كه زمانی كه صلاح
دانستید تاریخ بزنید و امضا كنید.
شهردار تهران یادآور شد: از آن زمان تاكنون حدود 41 كیلومتر به متروی تهران
اضافه شده و به طور متوسط سالیانه 9 كیلومتر در تهران مترو احداث شده است و
اگر حمایتها از مترو ادامه داشته باشد حرف اضافهای نیست كه بگوییم
میتوانیم در تهران سالی 30 كیلومتر مترو بسازیم.
عدالت و انسانیت برخی تحلیلگران كجا رفته است
شهردار تهران با انتقاد از عملكرد برخی از رسانهها و تحلیلگران كه طی
روزهای اخیر حواشی زیادی به استعفای مدیرعامل مترو دادهاند خاطرنشان كرد:
بعضی رسانهها طی دو سه روز اخیر حرفهایی میزنند كه با جوهره شخصیام
سازگاری ندارد به عنوان نموده تفسیر میكنند كه این جابهجایی به دلیل عدم
حمایتهای دولت از مترو بوده.
وی افزود: شرمم میآید كه چنین مسائلی را حتی از رادیو بشنوم چرا كه حتی
برای دولت جمهوریاسلامی هم خوب نیست كه چنین تفاسیری داشته باشد مبنی بر
اینكه فلانی وقتی بوده پول نمیدادند و حالا كه رفته پول میدهند! اگر این
مسائل باشد پس عدالت و انسانیت كجا رفته است؟
قالیباف ادامه داد: چرا جامعه را به سمت روند منطقی و عقلانی پیش نمیبریم؟
شهردار تهران با اعلام اینكه جابهجاییهای این چنینی یك امر طبیعی در كشور
است تصریح كرد: یك عزیزی 17 سال در یك مجموعه زحمت كشیدند و حالا این
جابهجایی برایشان نشاط آور است؛ هر مدیری كه پنج شش سال در مقامی مسئولیت
دارد باید عرصه را برای دیگری باز كند و این یعنی شایسته سالاری،
شایستهپروری و تقویت یك مدیر.
بر روی مدیران معامله سیاسی نكنیم
به گزارش ایلنا، شهردار تهران همچنین با اعلام اینكه به همه چیز میخواهیم
انگ سیاسی بزنیم گفت: جای تاسف است كه روی مدیران معامله سیاسی اتفاق
میافتد.
وی با اشاره به حواشی مربوط به علت پذیرفتن حكم استعفای هاشمی از سمت
مدیرعاملی مترو خاطرنشان كرد: حتی طی 24 ساعت گذشته برخی تحلیلگران اعلام
میكردند كه چرا حكم ایشان پذیرفته شد درحالی كه شخص آقای هاشمی بارها و
بارها اعلام میكردند كه نشاط كاری گذشته را ندارند و حتی اعلام میكردند
اگر در مجموعه مترو نباشند متروی تهران توسعه بیشتری پیدا میكند.
قالیباف گفت: متاسفانه همه چیز را میخواهیم سیاسی و پیچیده كنیم درحالی كه جنس من جنس این قبیل كارها نیست.
مدیرعامل جدید مترو جنس كارهای عمرانی دارد
شهردار تهران در ادامه با اعلام اینكه با صراحت اعلام میكنم هاشمی از
خانواده مترو جدا نشده تصریح كرد: هاشمی از امروز مدیرعامل مجموعه نیست
بلكه بعنوان عضو هیات مدیره در مجموعه مترو فعال بوده و مشاور است؛ و
بعنوان مشاور در مجموعه مترو فعالیت میكنند.
وی ادامه داد: درویش مدیرعامل جدید مترو نیز چهل سال سابقه فعالیت در
كارهای فنی و مهندسی را داشته و 30 سال است كه ایشان را میشناسم و به جز
كار در فعالیتهای عمرانی، مهندسی و فنی چیز دیگری از ایشان ندیدهام.
وی گفت: قبل از انقلاب نیز ایشان از پروژههای كوچك و بزرگ را انجام دادند و
حداقل در تهران برای 20 پروژه شهری زحمت كشیدهاند؛ در یك كلام ایشان همه
كاره هستند و بتن و تونل را خوب میشناسند.