صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۰۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن چندین پادگان و پایگاه نظامی عربستان را با موشک و خمپاره هدف قراردادند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسمی یمن (سبا) ارتش و نیروهای مقاومت مردمی این کشور چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه درچندین نوبت پایگاه های نظامی جنوب عربستان را موشک باران کردند.

یک منبع آگاه نظامی درگفت و گو با سبا نت اظهارکرد: واحد های موشکی ارتش و نیروهای مقاومت مردمی پادگان های علیق، الجحف و الرقابه را درظهران درجنوب عربستان با 26 موشک و چند گلوله توپ درهم کوبیدند.

وی اضافه کرد: واحدهایی از ارتش و نیروهای مقاومت مردمی نیزپادگان الرجفه عربستان را با توپخانه گلوله باران کردند.

این منبع نظامی بیان کرد: نیروهای ارتش و مقاومت مردمی یک خودرو نظامی سعودی حامل سلاح را درمنطقه وادی الملح در جیزان منهدم کردند و پادگان العین الحاره و دیگر پایگاه های نظامی عربستان درجیزان را با 40 موشک هدف قراردادند.

وی گفت: ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن همچنین پایگاه های نظامی عربستان را در الرمیح و الدخان در جیزان و دارالاماره استان احد المسارحه سعودی درمنطقه جیزان را با توپخانه، گلوله باران کردند.

تجمع خودروها و ادوات نظامی و نظامیان سعودی در پایگاه الردیف جیزان نیز با توپخانه مورد هدف قرارگرفت که درپی آن نظامیان سعودی ازپایگاه فرارکردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.
منبع: ایرنا