پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه هفته آینده در جلسه علنی مجلس بررسی می شود.
به گزارش «انتخاب»، محمدرضا باهنر در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس افزود: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با اصرار افرادی که آن را امضا کرده بودند، اعلام وصول شد و ما موظف بودیم آن را اعلام وصول کنیم.
وی گفت: چهارشنبه هفته آینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و وزیر در جلسه علنی از عملکرد خود دفاع می کند.
♦♦ متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که با ۶۴ امضا و در ۱۰ محور اعلام وصول شده بود، منتشر شد.
هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز پارلمان، طرح استیضاح علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که به امضای 64 نفر از وکلای ملت رسیده بود را اعلام وصول کرد.
متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که از سوی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد، بدین شرح است:
هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام، به استناد ماده 222 و 223 آییننامه داخلی مجلس و در اجرای اصل 89 قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی با 64 امضا تقدیم میگردد.
نظر به مشکلات زیر در حوزه وظایف وزیر، این جانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم:
1. ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش
2. ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش
3. ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینههای موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی
4. ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است
5. ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به امتیازاتی مشابه سایر ارگانها و دستگاهها به فرهنگیان
6. ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاهها و ارگانهایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند.
7. عدم اقدام جدی و موثر در جهت تدوین و ارائه نقشه راه و برنامهریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علیرغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش
8. عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه
9. نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقاء بهرهوری برنامههای آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه نظام آموزشی به خصوص در مدارس شبانه روزی، چند پایه، ابتدایی، پیش دبستانی در مناطق محروم، روستایی، عشایری و مرزی
10. نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامهها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی
بوده حالا چندتاازاون تجربیات نابشو بگو تا یاد بگیریم
خداوكيلي مسائل ومشكلات اين وزارتخانه ملي وسراسري است وبه نظر مي رسد اداره ومسئوليت اين وزارتخانه بايد به قوي ترين وحرفه اي ترين تيم دولت وبه صورت شورايي وهيات امنايي متشكل از معاون اول،معاون اجرايي،رييس سازمان برنامه وبودجه وشخصيت هايي از جنس وسياق دكتر نجفي اداره وسازماندهي شود.