صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
شورا همچنین مصوب کرد تا در صورتی که به دلیل آثار ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها قیمت تمام شده جابجایی هر مسافر در سال 1390 نسبت به مبالغ مورد محاسبه افزایش یابد و شهرداری تهران مجاز است نسبت به ارائه لایحه به شورای اسلامی شهر تهران برای اصلاح نرخ کرایه‌ها اقدام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایلنا نوشت:

نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شهر تهران در سال 90 به تصویب رسید که براساس آن قیمت بلیت‌های اتوبوس از 25 تومان به 42 تومان افزایش یافته در بخش اتوبوس‌های خصوص نیز قیمت کرایه‌ها 25 تا 50 تومان بسته به میزان مسافت افزایش یافت.

 در جلسه امروز شورای شهر تهران براساس مصوبه شورا، قیمت بلیت اتوبوس 17 تومان افزایش یافت و مدیریت شهری قیمت بلیت را 42 تومان تعیین کرده و در مقابل رند کردن مقاومت کرد تا مردم به استفاده از کارت بلیت‌های اعتباری تشویق شوند.

براین اساس نرخ کرایه اتوبوس‌های بلیتی تا هفت کیلومتر معادل یک بلیت بیش از 7 کیلومتر تا 12 کیلومتر معادل در بلیت بیش از 12 تا 16 کیلومتر معادل سه بلیت و بیش از 16 کیلومتر معادل چهار بلیت تعیین شده بدین ترتیب قیمت اتوبوس‌های بلیتی حداقل 17 تومان و حداکثر 68 تومان افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر شورای شهر تهران با افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر در شهر تهران بخش خصوصی موافقت کرد که بدین ترتیب قیمت‌ها در این بخش 25 تا 50 تومان افزایش یافت.

شورا مصوب کرد که اتوبوس‌های بخش خصوصی تا هفت کیلومتر 175 تومان بیش از هفت تا 12 کیلومنتر 225 تومان، بیش از 12 کیلومتر تا 16 کیلومتر 300 تومان و بیش از 16 کیلومتر 325 تومان افزایش یابد.

نرخ کرایه مینی بوس‌ها نیز در سال 90 بدین ترتیب تعیین شد‎‌؛ مینی بوس‌ها تا 7 کیلومتر 200 تومان، بیش از 7 کیلومتر تا 12 کیلومتر 250 تومان، بیش از 12 کیلومتر تا 16 کیلومتر 300 تومان و بیش از 16 کیلومتر 350 تومان.

براساس مصوبه شورای شهر تهران نیز نرخ کرایه میدل‌باس‌ها در سال 90 مراکز 25 تومان افزایش یافته و بدین ترتیب در سال آینده برای مسیرهای تا هفت کیلومتر 225 تومان، ‌بیش از 7 کیلومتر تا 12 کیلومتر 275 تومان، ‌بیش از 12 کیلومتر تا 16 کیلومتر 325 تومان و بیش از 16 کیلومتر 350 تومان دریافت می‌شود.

شورا همچنین مصوب کرد تا در صورتی که به دلیل آثار ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها قیمت تمام شده جابجایی هر مسافر در سال 1390 نسبت به مبالغ مورد محاسبه افزایش یابد و شهرداری تهران مجاز است نسبت به ارائه لایحه به شورای اسلامی شهر تهران برای اصلاح نرخ کرایه‌ها اقدام کند.

همچنین براساس تبصره 7 این مصوبه شرکت اتوبوسرانی تهران در حومه مکلف است که در ازای انجام هرگونه خدمات مورد نیاز به سازمان‌ها و ارگانها نسبت به انعقاد قرارداد مورد نیاز و اخذ بهای خدمات ارائه شده اقدام کند آیین‌نامه اجرایی این موضوع پس از تدوین در شهرداری و تایید کمیسیون عمران طی یک ماه ابلاغ خواهد شد.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده بلیت اتوبوسرانی 480 تومان است باید 180 تومان از این هزینه توسط مردم و 300 تومان نیز توسط دولت و شهرداری تامین شود که حتی مردم 180 تومان هزینه خودشان را نیز نمی‌آورند.

وی تاکید کرد: سالانه 230 میلیارد تومان برای اتوبوس‌های بلیتی و جابجایی مردم با این اتوبوس‌ها هزینه می‌شود.