صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۰۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کميته امدادرساني وابسته به عبدربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي يمن، کمکهاي دريافتي براي مردم يمن را در جيبوتي به تجار مي‌فروشد.

به گزارش "يمني پرس" منابع فعال در بندر جيبوتي تأکيد کردند که بخش عظيمي از کمک‌هاي بين‌المللي براي يمني‌ها به تاجران محلي در چند کشور آفريقايي و عربي فروخته شده است.

يمني پرس به نقل از سايت "عدن الغد" تأکيد کرد، مديريت نشدن عمليات امدادرساني موجب شده است که مسؤولان بارز کميته امدادرساني قراردادهايي به ارزش صدها ميليون دلار امضا کنند و محموله برخي از کشتي‌ها را به صورت يکجا به تاجران محلي در کنيا، آفريقاي جنوبي و مصر بفروشند.

به گفته اين منابع، طي 4 هفته گذشته در بندر جيوتي فساد بزرگي به راه افتاده است به صورتيکه برخي طرفهاي کميته امدادرساني يمن مقادير بسياري از کمکهاي غذايي را فروخته و اسنادي را مبني بر ارسال کمکها به سوي بنادر عدن و الحديده و توزيع آنها بين مردم آسيب ديده جعل کرده‌اند. اين درحالي است که کشتي‌هاي حامل کمکها به عنوان بارهاي تجاري به بنادر کشورهاي آفريقايي و عربي ارسال شده‌اند.

اين منابع پيش‌بيني کردند که کارکنان کميته امدادرساني صدها ميليون دلار از کارهاي غيرقانوني خود کسب کرده‌اند.

اين کميته امدادرساني که در عربستان سعودي ايجاد شده، از برخي وزراي مستعفي و فراري دولت سابق از جمله "بدر باسلمه"، "عزالدين الصبحي" و "ناديه السقاف" و شماري از شرکت کنندگان در کنفرانس اخير رياض تشکيل شده است، که همگي از افراد وابسته به عبدربه منصور هادي هستند.

منبع : العالم