صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۰۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه انگليسي فايننشنال تايمز به نقل از رييس بانک مرکزي ايران پيش بيني کرد، چند ماه پس از توافق هسته اي، تحريم ها لغو شوند.

ولي الله سيف در مصاحبه با فايننشنال تايمز گفت: تحريم هاي اقتصادي ايران که منجر به بلوکه شدن ميلياردها دلار درآمد نفتي در حساب هاي خارج از کشور شده و راه دسترسي به بانک هاي بين المللي را مسدود کرده، در ماه هاي آينده و در پي توافق هسته اي ايران با قدرت هاي جهاني ، لغو خواهند شد.

ايران و قدرت هاي جهاني در پي دستيابي به توافق جامع در پايان ماه ژوئن (9 تير) هستند.

فايننشنال تايمز نوشت؛ اما سيف، با گفتن اينکه لغو تحريم ها تا قبل از پايان سال جاري هجري شمسي که در مارس آينده به پايان خواهد رسيد، اتفاق نخواهد افتاد، در مورد تاثير بلافاصله لغو تحريم ها بر اقتصاد ايران محتاطانه سخن گفت.

به گفته رييس بانک مرکزي کشورمان، ايران براي احياي اقتصاد به محض برداشته شدن تحريم ها برنامه ريزي مي کند.

فايننشنال تايمز نوشت: تيم اقتصادي حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري ايران براي پس از تحريم برنامه ريزي کرده زيرا مقامات اين کشور به فکر نجات اقتصاد آسيب ديده ايران در نتيجه سال ها تحريم و سوء مديريت هستند.

سيف در دفتر کار خود در تهران به فايننشنال تايمز، گفت: دولت استراتژي هايي براي جذب سرمايه و تسريع توسعه در بخش هاي مختلف اقتصادي از جمله نفت و گاز، توريسم و فناوري اطلاعات، طراحي کرده است.

وي اضافه کرد: ما در حال انجام مطالعات امکان سنجي هستيم، هرچند جاذبه هاي سرمايه گذاري در ايران کاملا مشخص هستند.
منبع: ایرنا