صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۰۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  ايالات متحده آمريکا در نظر دارد تا راه‌هاي افزايش فروش تسليحات به کشورهاي حوزه خليج فارس را در جريان نشست با اعضاي شوراي همکاري در واشنگتن بررسي کند و پس از آن يک تيم از کارشناسان فروش تسليحات به حوزه خليح فارس سفرکنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، مقام‌هاي آمريکايي و کشورهاي حوزه خليج فارس روز سه‌شنبه اعلام کردند، ايالات متحده و متحدانش در حوزه خليج فارس در جريان نشست‌هاي عالي‌رتبه در واشنگتن درباره راه‌هاي تسريع فروش تسليحات مذاکره خواهند کرد و پس از آن يک تيم از کارشناسان فروش تسليحات به اين منطقه سفر خواهند کرد.

افزايش فروش تسليحات در جريان نشست واشنگتن، مساله‌اي مهم خواهد بود و هدف از آن ارتقاي همکاري امنيتي با اعضاي شوراي همکاري خليج فارس در اولويت قرار دارد.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوري آمريکا تلاش دارد تا به بهانه موشک‌هاي ايران، متحدان خود را در حوزه خليج فارس به ايجاد سيستم دفاعي منطقه‌اي ترغيب کرده و فروش تسليحات را افزايش دهد. اوباما قرار است در کاخ سفيد و سپس کمپ ديويد ميزبان شش عضو شوراي همکاري خليج فارس باشد.

عادل الجبير، وزير خارجه عربستان ابراز اميدواري کردi که مذاکرات جدي‌تر و رسمي‌تري درباره سيستم دفاع موشکي يکپارچه و تسريع انتقال تسليحات به کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس صورت بگيرد.

به گفته وي، کشورهاي مذکور تاکنون تسليحات پيچيده آمريکايي بسياري دريافت کرده‌اند اما مي‌توان روند انتقال آنها را سرعت بخشيد.

عربستان، کويت و امارات هم‌اکنون سيستم‌هاي دفاع موشکي پاتريوت خود را به موشک‌هاي جديد پک 3 (PAC-3) شرکت لاکهيد مارتين مجهز کرده‌اند. امارات همچنين مي‌خواهد سيستم دفاع هوايي دوربرد ترمينال (Terminal) شرکت لاکهيد مارتين را خريداري کند. قطر نيز قرارداد مشابهي به ارزش 6.5 ميليارد دلار در اوايل سال آتي ميلادي منعقد مي‌کند و در سال‌هاي آتي نيز رياض مسير مشابهي را طي مي‌کند.
منبع: ایسنا