صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۰۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان سعودي اعلام کرد اين نيروها براي مقابله با مبارزان شيعه حوثي در منطقه نجران مستقر شدند تا در منطقه‌اي حائل در مناطق مرزي اين کشور با يمن ايجاد کنند.

به گزارش پرس تي وي به نقل از شبکه العربيه، اين در حالي است که يک روز پيش از آغاز آتش بس در يمن، درگيري‌ها بين نظاميان عربستان و مبارزان حوثي انصارالله در نقاط مرزي بين دو کشور شديدتر شد.

همچنين، مبارزان انصارالله روز دوشنبه يک جنگنده مراکشي را سرنگون کردند. شبکه المسيره تصاوير از بقاياي اين هواپيما را نشان داد. بنا بر گزارش هاي منتشر شده، خلبان اين هواپيما کشته شده است.

ارتش مراکش که عضو ائتلاف نظامي عربستان در حمله به يمن است پيشتر از ناپديد شدن يک فروند جنگنده اف 16 خود خبر داده بود.

مبارزان حوثي انصارالله مي‌گويند روز دوشنبه پس از آن که عربستان بيش از 150 راکت به استان‌هاي «صعده» و «حجّه» يمن شليک کرد، آن‌ها هم با راکت‌هاي کاتيوشا و خمپاره به دو شهر مرزي جازان و نجران عربستان حمله کردند.

بر اساس گزارش‌ها، در اين حمله يک عربستاني کشته و چهار تن ديگر مجروح شدند.

همچنين، جنگنده‌هاي سعودي مواضع مبارزان حوثي در شعر تعز و شرق استان مارب را بمباران کردند.

اين در حالي است که روز گذشته (يکشنبه) مبارزان حوثي يمن با پيشنهاد عربستان براي برقراري آتش بس پنج روزه براي ارسال کمک‌هاي دارويي و غذايي به يمن موافقت کردند.

با اين وجود، سازمانهاي بين‌المللي پنج روز آتس بس را ناکافي دانسته و گفته‌اند در اين مدت کوتاه نمي‌توان به هزاران آواره و جنگ‌زده که نياز فوري به دارو و غذا دارند کمک کرد.