صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۹۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قيمت طلا در معاملات امروز اندکي افزايش يافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۰۵ دلار معامله شد.

به گزارش رويترز، به‌رغم افزايش نرخ تورم در آمريکا که مي‌تواند فدرال رزرو را تشويق به افزايش زودهنگام نرخ بهره کند، به‌دليل کاهش ارزش دلار، طلا روز دوشنبه افزايش قيمت‌هاي اخير خود را ادامه داد.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا پس از رشد 0.6درصدي در روز جمعه، امروز نيز با 0.1 درصد برابر با 2 دلار افزايش به 1205 دلار و 51 سنت رسيد.

آمارهاي روز جمعه نشان داد که قيمت‌هاي مصرف کننده در آمريکا براي دومين ماه متوالي در ماه مارس افزايش يافته که ناشي از افزايش قيمت بنزين و هزينه‌هاي ساخت مسکن بوده است. اين آمار مي‌تواند فدرال رزرو را در تصميم خود مبني بر افزايش نرخ بهره در سال جاري مصمم سازد.

نشانه‌هاي حاکي از افزايش زودهنگام نرخ بهره در آمريکا معمولاً منجر به کاهش قيمت طلا مي‌شود.

اما تضعيف ارزش دلار موجب تقويت قيمت طلا شد. ارزش دلار در برابر سبد ارزهاي مهم جهاني پس از کاهش حدوداً 2درصدي در هفته گذشته، اوايل امروز نيز افت کرد.

اس‌پي‌دي‌آر گلد تراست، بزرگترين صندوق سرمايه گذاري در بازار طلا اعلام کرد که حجم دارايي‌هايش در روز جمعه 0.41 درصد افزايش يافته و به 739.07 تن رسيده است.

سرمايه گذاران در انتظار نتايج نشست سياست گذاري فدرال رزرو در اواخر ماه جاري هستند تا سرنخ هاي بيشتري از زمان افزايش نرخ بهره به دست بياورند.

بازارها همچنين در انتظار تحولات اقتصادي در چين هستند، يعني جايي که بانک مرکزي اين کشور روز يکشنبه مقدار پول نقدي را که بانک‌ها موظفند به‌عنوان ذخيره حفظ کنند کاهش داد و بر حجم نقدينگي در دومين اقتصاد بزرگ جهان افزود.

سياست‌هاي پولي انبساطي مي‌تواند تقاضا براي طلا در چين را که دومين مصرف کننده بزرگ طلاي جهان به شمار مي‌رود، افزايش دهد.
منبع: تسنیم