پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در این رتبه بندی 16 تیم لیگ برتری، 24 تیم لیگ دسته اول و 12 تیم راه یافته به مرحله دوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور مورد مقایسه قرار گرفته اند.
باشگاههایی مانند گیتی پسند و شهرداری ارومیه به دلیل داشتن دو تیم قدرتمند در والیبال و فوتسال در این جدول علی رغم نداشتن هوادار در فوتبال جایگاه بالایی دارند.
باشگاههای مانند سپاهان، ملوان، داماش و نساجی به دلیل داشتن وب سایت های قدرتمند هواداری، رتبه سایت رسمی شان تناسبی با تعداد بالای هواداران شان ندارد.
حضور باشگاه لیگ دویی سپیدرود در رتبه نهم وب سایت های رسمی باشگاههای فوتبال ایران از نکات قابل توجه است. این تیم ریشه دار و با قدمتی حدود پنجاه سال، پس از حدود دو دهه خاموشی در حال بازگشت به سطح بالای فوتبال ایران است و تا صعود به لیگ دسته اول تنها چند گام فاصله دارد و شاید این بازگشت، دلیل پیگری و علاقه مندی هوادارانش در شمال کشور شده است.
اینکه 5 تیم لیگ یکی و پنج تیم راه یافته به مرحله نهایی لیگ دو فوتبال ایران وب سایت رسمی ندارند، جای تعجب دارد.
قرار گرفتن باشگاه شهرداری تبریز در رتبه سوم این جدول به دلیل مشترک بودن پرتابل رسمی شهرداری کلانشهر تبریز با باشگاه فوتبال این نهاد می باشد اما در کل حضور سه تیم تبریزی در بین 7 وب سایت پربازدید کننده، نشان از علاقه مندی و فوتبال دوستی مردم تبریز و آذربایجان دارد.
قرار گیری پنج تیم لیگ برتری سایپا، پیکان، نفت، صبا و راه آهن در رتبه های 20 تا 30 این جدول نشان ار بی علاقه گی جامعه ورزشی برای دنبال نمودن اخبار این تیم ها دارد. به خصوص رتبه 25 برای نفتی که به عنوان نماینده ایران در باشگاههای آسیا حضور دارد، نشان دهنده بسیاری از واقعیت های فوتبال ایران است.
منبع: ورزش سه