صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وحيد هاشميان در آستانه نوروز يک گفت‌وگوي خودماني با ما داشت. مصاحبه‌اي با حال و هواي عيد... خواندنش خالي از لطف نيست...

به گزارش روزنامه نود، وحيد هاشميان در آستانه نوروز يک گفت‌وگوي خودماني با ما داشت. مصاحبه‌اي با حال و هواي عيد... خواندنش خالي از لطف نيست...

* نوروز از نظر شما يعني چه ؟
عيد نوروز مبدا تاريخ ايران و رسيدن فصل بهار و پايان يافتن فصل زمستان است. در واقع عيد نوروز تبديل شدن از حالتي به حالت ديگر است که باعث مي شود زمستان ، خاموشي و سردي جاي خود را به شکوفايي طبيعت، سبز شدن درختان و نو شدن بدهد.

* آقا وحيد شما سالها در آلمان بودي فرق عيد نوروز با کريسمس در چيست؟
خب کريسمس در روزهاي زمستان و سرد فرا مي رسد که به دليل اينکه در سنت و آداب ما ايراني ها نيز وجود ندارد براي خود من هم زياد جالب نيست. اما به نظر من نوروز ما ايراني ها به دليل رسيدن آب و هواي مناسب و شکوفايي طبيعت و از همه مهمتر تاريخچه تاريخي که دارد بهتر از کريسمس است.

* خاطره اي از ايام نوروز در اين کشورها داريد؟
در يکي از سالها من در تيم بوخوم آلمان عضويت داشتم که بايد يک ديدار عقب افتاده انجام مي داديم. بازي عقب افتاده تيم ما که بايد در روز چهارشنبه برگزار مي شد با لحظه تحويل و سال نو همراه شده بود. اگر اشتباه نکنم لحظه تحويل ۸:۴۵ دقيقه بود که من ۱۵ دقيقه قبل از تحويل وارد زمين شدم و موفق به گلزني شدم که در کل سال پر برکتي براي من رقم خورد. معمولا کوچک تر ها با بزرگ تر ها تماس مي گيرند اما در گذشته من تا به خودم مي آمدم که با کسي تماس بگيرم مادرم که خدا رحمتش کند با من تماس مي گرفت و سال نو را تبريک مي گفت.

* پاپانوئل بهتر است يا حاجي فيروز؟
خب بستگي به سنت ها و آداب کشورها دارد. براي ما حاجي فيروز جالبه و براي کشورهاي ديگر پاپانوئل. اما تا آنجا که من مي دانم پاپانوئل هر ساله به کودکان هديه‌هاي فراواني مي دهد که فکر نمي کنم حاجي فيروز چنين کاري انجام دهد.

* کدام سين هفت را دوست داريد؟
سمنو را بيشتر دوست دارم به دليل اينکه مي شود خورد.

* فکر مي کنيد اولين کسي که تماس مي گيرد و سال نو را به شما تبريک مي گويد چه کسي باشد؟
معمولا کوچک تر ها با بزرگ تر ها تماس مي گيرند اما در گذشته من تا به خودم مي آمد که با کسي تماس بگيرم مادرم که خدا رحمتش کند با من تماس مي گرفت. در حال حاضر هم نمي توانم بگويم چه کسي تماس مي گيرد.

* براي نوروز ۹۴ چه برنامه اي داريد؟
هرجا باشم حتماً کنار خانواده ام هستم.

* آرزوي فوتبالي شما در سال ۹۴ ؟
موفقيت تيم ملي و تيم هاي باشگاهي مان. خيلي دوست دارم شرايطي فراهم شود که در بوندس ليگا شروع به مربيگري کنم.

* آرزويي داريد که هنوز برآورده نشده باشد؟
خب طمع يکي از ويژگي هاي انسان است که هر چيزي بدست مي آورد باز هم در انديشه پيشرفت است اما خدا را شکر مي کنم که تاکنون از چيزهايي که بدست آورده‌ام راضي بوده ام. اما خب در مقطعي هم بدشانسي هايي آوردم. مصدوميت هايي که در تيم هاي بايرن و هامبورگ در زمان هاي مهمي رخ داد را فراموش نمي کنم.

* اگر فقط يک روز از عمر شما باقي مانده باشد چه کاري انجام مي دهيد؟
خب اين سئوال واقعي نيست و جواب دادن به سئوال هاي غير واقعي خيلي سخت است اما سعي مي کنم اموالم را بين افراد نيازمند تقسيم کنم و از تمام افراد طلب مغفرت کنم .

* اگر حضور ذهن داريد يک هفت سين فوتبالي برايمان بگوييد؟
(بلافاصله هفت سين فوتبالي اش را مي چيند) ساک، سوت، سرمربي، ساق بند، سکو، سرداور، سبزي زمين.

 * يک دروغ ۱۳ بگوييد؟
ايران قهرمان جام جهاني فوتبال مي شود.

* نظرتون راجع به ۱۳ بدر؟
از قديم گفته اند ۱۳ بدر نحس است اما به نظر من به هر قضيه اي که بيشتر توجه شود و حساسيت نشان داده شود اتفاق خواهد افتاد.

* يک پيام نوروزي براي ورزش دوستان ؟
براي همه مردم ايران و کساني که سال نو را جشن مي گيرند تبريک عرض مي کنم و سالي پر از شادي، صفا، سلامت و موفقيت آرزو مي کنم.