صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۹۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ريک اوسترلو در مصاحبه اي که اخيرا انجام داده، اپل را به دريافت مبلغ سنگين و بيدادگرانه از مشتريان اش متهم کرده و بعيد به نظر مي رسد که چنين الفاظي به يک باره از زبان مديرعامل شرکتي چون موتورولا خارج شود.

هفته پيش، جاني آيو بدون اينکه نامي از موتورولا بياورد، غير مستقيم آن ها را مورد سرزنش خود قرار داد. از نگاه آيو، دادن حق انتخاب به مشتريان جهت انتخاب رنگ محصول و جنس بدنه، کم کاري طراحان و واگذار کردن وظيفه به کاربران است.

در ادامه مطلب اين سخنان را بيشتر پيگيري مي کنيم.

اما مديرعامل موتورولا اينگونه فکر نمي کند: «ما معتقديم که کاربران نهايي بايد مستقيما در پروسه طراحي محصول دخيل باشند.»

اما نوبت به ضربه متقابل مي رسد: «ما يک دورستگي واقعي در اين بازار مي بينيم، وقتي که مي بينيد آدم هايي مثل اپل، مبالغ بيدادگرانه اي را از مشتريان خود مي گيرند. ما فکر مي کنيم اين آينده نيست.»

مدير عامل موتورولا فکر مي کند که يک تلفن همراه نبايد وسيله اي لوکس و گران قيمت باشد. مشخص است که وي تا چه حد منظور دار سخن مي گويد و چه زمينه هايي را به چالش مي کشد. اپل واچ در هر فصل قرار است حداقل ۵ ميليارد دلار براي اين کمپاني درآمدزايي داشته باشد.

نويسنده CNET در اين رابطه نظر جالب خودش را دارد. وي مي گويد اين ما هستيم که آماده ايم دلارهاي مان را روانه جيب اپل کنيم و اين ما هستيم که تلفن هاي مان را هميشه در معرض نمايش مي گذاريم. همين اتفاق هم در مورد ساعت رخ خواهد داد. آستين هاي مان را بالاتر مي زنيم تا همه بدانند ساعت اپل دست مان است. چرا؟ چون فکر مي کنيم پولي که مي پردازيم ارزش اش را دارد.

وي مي نويسد: «ما حتي در سرماي مهلک صف مي ايستيم تا اولين هايي باشيم که محصول را مي خريم و منظورم از «ما»، با «شما» است. اين را مي توان بيدادگرانه خواند.»
*دیجی اتو