صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۸۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آمريکا هرگونه هماهنگي با دولت سوريه در عمليات خود عليه گروه تروريستي داعش را رد کرد و در عين حال رد نکرد که از طريق عراق عمليات خود را به دمشق ابلاغ کرده است.

به گزارش اسکاي نيوز، جنيفر ساکي، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا تصريح کرد: پيش از اينکه حملاتي را در سوريه آغاز کنيم به طور مستقيم دولت سوريه را از تصميم خود مبني بر اين اقدام آگاه کرديم. سفير ما در سازمان ملل از طريق نماينده دائم سوريه در اين سازمان دمشق را از اين عمليات مطلع کرد.

وي افزود: واشنگتن در اولين حملات نظامي خود در سوريه که در ماه سپتامبر صورت گرفت نيز نماينده اين کشور در سازمان ملل را در جريان امر قرار داد.

ساکي گفت: ما اجازه دولت سوريه را نخواستيم و در اقدامات خود (عليه داعش) هيچ هماهنگي‌ را با آن صورت نداديم.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در خصوص نقش ميانجي‌گري که ممکن است بغداد ميان دمشق و واشنگتن بر عهده گيرد، گفت: ما با بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه و دولت وي هيچ هماهنگي صورت نداريم و اما هرگز از تبادل ديپلماسي ويژه با دولت عراق صحبت نخواهيم کرد.

وي افزود: عراق مانند کشورهاي ديگر با همسايگان خود روابط مشترکي را دارد. گروه تروريستي داعش تهديدي مشترک براي همه کشورهاي منطقه به شمار مي‌رود.

در همين راستا جان کربي، همتاي وي در پنتاگون عنوان داشت: ما با دولت اسد در خصوص عمليات نظامي خود هيچ گونه هماهنگي چه مستقيم و چه غيرمستقيم نخواهيم داشت.
منبع: ایسنا