صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۸۰۳۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس هیات مدیره انجمن ریلی کشور با بیان اینکه ورود واگن‌های چینی به کشور برای تولید داخل سم کشنده ای است، گفت: واگن های دست دوم چینی حداقل بین 15 تا 30 سال عمر کرده اند و به مراتب از واگن های تولید داخل گران تر هستند.   

هوشنگ سوهانی‌گر با انتقاد بر ادامه واردات واگن‌های دست دوم به کشور، اظهار کرد: در حال حاضر سهم واگن های تولید داخل از شیکه ریلی کشور حدود 30 الی 30 درصد است و 30 تا 35 درصد دیگر واگن های دست دوم  20 تا 30 ساله ای هستند که در چند سال گذشته از کشور آلمان، کره و چین وارد کشور شده اند و مابقی هم واگن هایی قدیمی سال های بسیار دور  هستند.

وی با تاکید بر نقش حمایت دولت برای استفاده از تولیدات داخل، گفت: کشوری مانند ترکیه که توانست در مدت زمان کوتاهی شبکه ریلی خود را گسترش دهد، 80 درصد سرمایه گذاری اش را از دولت در قالب تسهیلات تامین کرد این در حالی است که در ایران دولت چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارد و بانک ها بدون دریافت حق العمل هیچ کمکی به صنایع نمی کنند.

سوهانی گر با بیان اینکه هر چیزی که دستوری باشد، جواب نمی دهد، گفت: در هر بخشی که دولت بخواهد دستور خود را اعمال کند، نمی تواند نتیجه بگیرد و در حال حاضر باید به صنعت ریلی داخل اعتماد کند.

وی ادامه داد: صنعت ریلی کشورمان از پتانسیل بالایی برخوردار است و تنها آن مشکل آن عدم نقدینگی است که حمایت بانک ها رامی خواهد اما بانک ها هیچ توجهی به این صنایع کشور ندارند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
خدايا .......................................
علی
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
فاجعه آنجاست که پول خرید واگن های دست اول و اروپائی از بیت المال خارج میشود ولی آنچه که به کشور وارد میشود لگن های دست دوم چینی است.