صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۷۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
او ادامه داد: «خوشبختانه دوستان عروسک‌گران تیم توانمند و با انگیزه‌ای بودند. تلاش کردیم در بخش عروسک‌گردانی آنچه که باید انجام مي‌شد را براساس گفته‌های خانم برومند پیش ببریم. در برخی از صحنه‌ها وقتی فیلم را در سینما می‌دیدم، فراموش می‌کردم که با عروسک مواجه هستم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تولید «شهر موش‌ها2» با پیش‌تولید جدی این کار آغاز شد، بخش مهمی از کار تولید این فیلم، در مرحله پیش‌تولید و ساخت دکورها و عروسک‌ها انجام شد. محمد اعلمی از جمله افرادی بود که مرضیه برومند کارگردان این فیلم سینمایی را در مرحله ساخت عروسک‌ها همراهی می‌کرد و در ادامه سرپرستی بخش عروسک‌گردانی را برعهده گرفت.

به گزارش انتخاب او که خود یکی از دوستداران سریال «مدرسه موش‌ها» و فیلم «شهر موش‌ها» بوده، گفت: «فیلم «شهر موش‌ها» برای همه بچه‌های نسل ما خاطره بوده است. زمانی که خانم برومند پیشنهاد دادند سرپرست عروسک‌گردان‌ها باشم و در تیم عروسک‌سازی حضور پیدا کنم، این اتفاق برایم بسیار جذاب بودم. خودم چند تا از شخصیت‌ها را انتخاب کردم، مثلا کپل شخصیت جالبی بود، چه در مرحله ساخت و چه در عروسک‌گردانی، عروسک‌گردانی مشکی، گوش‌دراز و آقا معلم جدید را هم من انجام دادم که این هم تجربه نویی برایم بود هم تجدید خاطره.»

اعلمی درباره جزئیات ساخت عروسک‌ها گفت: «در بخش طراحی و ساخت عروسک‌هایی که در «شهرموش‌ها» پیش از این بودند سعی کردیم، المان‌هایی از گذشته در آنان باشد. این اتفاق در مورد کپل، نارنجی و دم باریک افتاد. دوستان طراح این نکته را رعایت می‌کردند که ویژگی‌های آن دوره در این عروسک‌ها باشد.»

او ادامه داد: «زمان ساخت عروسک‌ها، خانم برومند می‌گفتند باید دنبال بافتی بگردیم که متفاوت باشد و من ایده مخمل پاشی روی عروسک را مطرح کردم. با این ایده موافقت شد و دستگاه لازم را برای آن تهیه کردم. به همراه خانم (بنفشه) بدیعی تست‌هایی هم زدیم و کار تایید شد. درخواست دیگر خانم برومند این بود که گردن و سر یک تکه باشد و دوختی در آن نباشد که این کار را اهم انجام دادیم.»

او در مورد طراحی عروسک کپلک گفت: «کپلک پسر کپل و نارنجی مولفه‌هایی دارد که نزدیک هر شخصیت‌های پدر و مادر است و البته بیشتر خواستیم شبیه کپل باشد، در مورد صورتی هم طراحی‌ها به گونه‌ای بود که به نارنجی نزدیک شود. مشکی پسر دم باریک هم به عنوان شخصیتی طراحی شد که بیشتر در خودش است. برای رسیدن به این ویژگی‌ها در مورد برخی عروسک‌‌ها هشت بار عروسک را ساختیم، مثلا عروسک مشکی چهار بار ساخته شد تا مورد تایید خانم برومند قرار گرفت.»

اعلمی در مورد عروسک‌گردانی این عروسک‌ها، گفت: «با توجه به شخصیت هر یک از موش‌های داستان، سعی کردم فردی مناسب را برای عروسک‌گردانی انتخاب کنم. یک موش ما درون‌گرا و تیزهوش بود و دیگری سن و سال دار و جاافتاده، یا کپلک اکتیو بود و همه این‌ها را باید در شکل عروسک‌گردانی در نظر مي‌گرفتیم. من کار عروسک‌گردانی کپلک و را انجام دادم، شخصیتی فعال و پرجنب و جوش و در عین حال عروسک‌گردانی آقای معلم جدید را هم من انجام دادم. آقا معلم تا حدودی شخصیت عصا قورت داده داشت و خیلی شیک بود. عروسک‌گردانی گوش‌دراز هم از جایی به بعد انجام دادم که او هم شخصیت جدی و خشک داشت.»

او ادامه داد: «خوشبختانه دوستان عروسک‌گران تیم توانمند و با انگیزه‌ای بودند. تلاش کردیم در بخش عروسک‌گردانی آنچه که باید انجام مي‌شد را براساس گفته‌های خانم برومند پیش ببریم. در برخی از صحنه‌ها وقتی فیلم را در سینما می‌دیدم، فراموش می‌کردم که با عروسک مواجه هستم.»

اعلمی در مورد دشواری‌های کار عروسک‌گردا‌ن‌ها، گفت: «وقتی صحبت از سختی کار عروسک‌گردانی، به میان می‌آید بیشتر آن بخش که خیلی مهمی نیست به سختی‌های فیزیکی کار عروسک گردانی اشاره دارد، تاکید می‌شود. به نظر من سختی اصلی این کار در آن است که تو مثل بازیگر باید مقابل دوربین باشی و حرکات متفاوت عروسک را اجرا کنی.»

اعلمی پیش از این در فیلم‌های «سرتو بدزد رفیق»، «در به درها»، «جوجه اردک من» و «تارزن و تارزان» به عنوان سازنده عروسک حضور داشته است.


منبع:خبرآنلاین