صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۷۷۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو انتقاداتی نسبت به افزایش واردات خودرو از شرکت‌هایی که در زمان تحریم از همکاری با خودروسازان داخلی امتناع کردند، مطرح شد.

جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد.

در این جلسه بعضی از اعضا انتقاداتی را نسبت به افزایش بالای واردات خودرو در چهار ماهه نخست امسال مطرح کردند.

در این زمینه عنوان شد که در حالی واردات برخی از برند‌های خودرویی به کشور افزایش شدیدی داشته که شرکت‌های تولیدکننده این خودروها در زمان تحریم همکاری خود با خودروسازان داخلی را قطع کرده و از ارسال قطعات به ایران خودداری کردند.

در ادامه گفته شد که شرکت‌های خودروساز خارجی که از ادامه همکاری برای مونتاژ خودروهای تولیدی خود در ایران در چند سال اخیر خودداری کرده‌اند، به چه دلیل باید صادرات خودروهای آماده این شرکت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ایران افزایش یابد.

همچنین در ادامه این جلسه راهکارهای افزایش صادرات خودروهای تولیدی در کشور بررسی شده و مقرر شد تا در جلسات آینده شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز در این زمینه بحث و راهکارهای عملیاتی در این باره ارائه شود.

در این زمینه مطرح شد که افزایش کیفیت و تولید خودروهای روز جهان پیش زمینه اصلی رشد صادرات خودرویی کشور بوده و شرکت‌های خودروساز داخلی باید در این جهت حرکت کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
من نمیدانم این شرکت های پژو و رنو که از ابتدای تحریم ها همکاری خود را بصورت یک طرفه با ایران قطع کردند و باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای برای خودروسازان ما شدند، چرا شرکت های خودروساز ایرانی بازهم اینقدر مشتاقانه بسوی آنها می روند؟ مگر شرکت قحطی است؟ وقتی خودروسازان معتبری مثل تویوتا ،مزدا،هوندا ،هیوندا و .... هستند چرا باید همش به سوی پژو و رنو و شرکت های بی خاصیت چینی برویم؟؟؟