صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۷۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی جنتی، در دیدار با رایزنان جدید فرهنگی ایران گفت: با توجه به اینکه شرایط دنیا تغییر کرده است، شرح وظایف نمایندگی‌های فرهنگی هم که در گذشته وظایفی داشته‌اند، نیاز به بازنگری دارد و باید این اقدام صورت گیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 25 مرداد، در دیدار با رایزنان جدید فرهنگی، ضمن تأکید بر انتخاب رایزنان فرهنگی براساس ضوابط موجود و با توجه به تسلط آنها بر مسایل فرهنگی و زبان کشور مقصد، گفت: باید از تجربیات فردی که دارای تجربه در انجام امور است و در حوزه‌ فرهنگی اشراف دارد استفاده شود و سازمان‌ها و نهادها بهتر است در انتصابات خود از افراد داخل سازمان خود که دارای تجربه هستند، بهره بگیرند و سرمایه‌های انسانی خود را به راحتی از دست ندهند.
جنتی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انتخاب رایزنان فرهنگی، به تجربه و سوابق فرهنگی افراد توجه کرده است و این واقعیتی است که اگر فردی دارای تمام شرایط و تجربه و سوابق لازم باشد، بهتر است به عنوان نیروی ثابت سازمان معرفی شود.

او گفت: با توجه به اینکه شرایط دنیا تغییر کرده است، شرح وظایف نمایندگی‌های فرهنگی هم که در گذشته وظایفی داشته‌اند، نیاز به بازنگری دارد و باید این اقدام صورت گیرد و رایزنان فرهنگی که به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند بر اساس شرایط جدید در دنیا مأموریت‌های خود را به عهده گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای انجام مأموریت‌های فرهنگی در کشورهای مختلف نمی‌توان نسخه‌ واحدی تعریف و تدوین کرد و باید در انجام آن، شرایط کشورهای مختلف در حوزه‌های فرهنگی را نیز در نظر گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی برای رایزنان اعزامی به سایر کشورها از جمله ضروریات است و در این دوره این اقدام صورت گرفته است.

جنتی گفت: تهیه و تدوین آرشیوی از تجربیات رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف برای استفاده آیندگان از این تجربیات از جمله ضروریات در این حوزه است تا از این طریق از فرهنگ شفاهی به سمت فرهنگ مکتوب حرکت کنیم و تجربیات رایزنان فرهنگی در محلی به ثبت برسد.

او همچنین با تأکید بر گسترش زبان فارسی در کشورهای دیگر ادامه داد: گسترش زبان فارسی یکی از راهبردهای اساسی و از جمله وظایف اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که رایزنان فرهنگی در این زمینه باید تلاش کنند.