پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازیکردن در حیاطهای مدارسی که دارای زیستگاههای طبیعی و درخت و نه صرفا
آسفالت و تجهیزات سرگرمی هستند، استرس کودکان و بیتوجهی آنها را کاهش
میدهد.
بر اساس مطالعه
دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین
محیطهایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است.
این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانشآموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.
دانشمندان با مطالعه دانشآموزان ابتدایی در نواحی ساختهشده و جنگلی،
استفاده دانشآموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس
نوشتاری و همچنین باغبانی دانشآموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن
واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.
به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان
بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آنها میگذرانند و بنابراین واردکردن
تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکانها به دلیل مزایای فراوان آن
حائزاهمیت است. حیاطهای خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل،
بلوط و ویژگیهایی آبی هستند، روابط پشتیبانیکننده و احساس رقابت را در
میان کودکان افزایش میدهند.
جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.