صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۷۰۵۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۳
دریاچه‌ی ارومیه در سند تک برگی و یک شکل کشوری که در همه جای ایران مورد استناد، توزیع و ثبت و ضبط قرار می‌گیرد نادیده گرفته شده است و کم توجهی برخی مسئولان در این رابطه جای بسی سئوال دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نماینده‌ی مردم ارومیه در خانه‌ی ملت گفت: اطلاعی در رابطه با تصویر پیش زمینه‌ی اسناد مالکیتی تک برگ جدید ارائه شده از سوی اداره کل ثبت و اسناد کشور ندارم.

به گزارش انتخاب، «نادر قاضی‌پور» در این رابطه با تصویر پیش زمینه اسناد مالکیتی تک برگ جدید ارائه شده از سوی اداره‌کل ثبت و اسناد کشور که از نقشه ایران استفاده شده اما دریاچه‌ی ارومیه از روی آن حذف شده است، اظهار کرد: اطلاعی در این رابطه ندارم اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، بطور جدی پیگیر این موضوع هستیم تا موضوع در اسرع وقت بررسی و برطرف شود.

وی افزود: این موضوع را طی نامه‌ای به رئیس قوه‌ی قضایی اعلام کرده و اصلاح سریع آن را خواستار می‌شویم.

پیش از این نیز «جوانکیا» مدیرکل اداره‌ی ثبت و اسناد آذربایجان‌غربی طی نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از عدم وجود دریاچه‌ی ارومیه‌ی روی نقشه‌ی ایران در پیش زمینه‌ی اسناد مالکیتی تک برگ جدید ابراز بی‌اطلاعی و خاطرنشان کرد: تاکنون به پیش زمینه‌ی این اسناد توجه‌ای نکردم، از اصحاب رسانه برای تیزبینی در این رابطه تشکر می‌کنم و قول می‌دهم در اسرع وقت برای اصلاح این موضوع اقدامات لازم شود.

دریاچه‌ی ارومیه در سند تک برگی و یک شکل کشوری که در همه جای ایران مورد استناد، توزیع و ثبت و ضبط قرار می‌گیرد نادیده گرفته شده است و کم توجهی برخی مسئولان در این رابطه جای بسی سئوال دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۰
پدرام
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من خود کارشناس ثبت اسناد هستم تخلفات عمده ای که مغایر با قوانین ثبتی نیز هست در تصمیمات روسای سازمان ثبت اعلام می شود که منجر به خروج بسیاری از دوستان ما طی سالهای اخیر از سازمان شده و بسیاری از ما نیز لحظه شماری می کنیم تا فرجی حاصل شده و مانیز عطای این سازمان را به لقایش ببخشیم و پست و قدرت را برای کسانی که غالب آنها اطلاعی از الفبای ثبت نداشته و برای خالی نبودن عریضه و کسب مقام و ... به مناصبی رسیده اند بسپاریم. شمارا به خدا اجازه دهید هرکدام از ما که تمایلی به ادامه خدمت در این شرایط را ندارند بتوانند خود را باز خرید کنند. شرایط فعلی تقریبا بسیاری از زیربناهایی را که طی چندین دهه ، قدمای ثبتی ایجاد کرده بودند ، نابود کرده اند.
هادی
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خوب الحمدلله اصل مشکل دریاچه ارومیه و نابودی کامل قریب الوقوع آن با پیگیری و حمایت نماینده محترم حل شد و فقط مانده بود نقشه آن در سند مالکیت مردم که آن هم با پیگیری مجدانه وی حل خواهد شد!! عزیر بزرگوار در طرح فعلی سند مالکیت کاداستری نه فاکتور امنیتی ،قضایی و ثبتی بعد از ساعت ها کار کارشناسی لحاظ شده و خیال مالکین از بسیاری جهات راحت است . شما این اقدامات را نمی بینید ؟! تازه کجا و کدام قانون اجبار کرده که در پلان کلی نقشه کشور که دریاچه ها و عوارض مختلف طبیعی نیاز به مشخص شدن ندارد شما نقشه دریاچه ارومیه را آن هم به عنوان یک بک گراند ضعیف و محو شده در طرح سند مالکیت لحاظ کنید؟! حکایت جالبی را قدیمی ها می گفتند که فلانی "شتر را گم کرده دنبال مهارش می گرده"! بخدا مملکت نیازمند توجه دقیق و ظریف به مسائل هست البته نه این مسائل که جنبه شعاری آن از فرسنگها مشخص است!! می دانم که درج نمی کنید.
پاسخ ها
تبریزلی
| |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
آقای هادی که خودت رو خیلی عاقل می دونی . الان تو همین نقشه بک گراند سند مالکیت به قول شما کاداستری ، اگه خلیج فارس رو حذف میکرد خودت رو فلج میکردی . اگه خلیج همیشه فارس متعلق به ایران عزیزمان هست . دریاچه ارومیه هم متعلق به همین ایرانه . وقتی موضوعی مثل دریاچه ارومیه با بی تدبیری مسئولین وقت خشک شده و الان اینقدر برامون حساسه چرا شما به اسم یه عوارض طبیعی داخلی کوچک ازش یاد میکنید . اتفاقا مثل خلیج فارس که الان از نان شب هم برات واجبه اینم باید برات مهم باشه . در ضمن خیلی خودت رو تحویل نگیر
فرا
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من همۀ این پیامدها را ناگزیر از سیستم تحصیلی مریض و کاملا غیرکاربردی و خروجی اسف‌بار و کم‌بار دانشگاه‌ها می‌دونم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/