صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۶۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرغم تاکیدی که سازنده این خودرو بر کلمه "شهری” بودن آن دارد، X-BOW GT بیشتر ویژگی های یک خودرو مسابقه ای را دارد تا شهری، آن هم در شهرها و جاده های ایران.


به گزارش کمونه ،طی ماه های اخیر بیش از هر خبر دیگری واردات خودروهای چند صد میلیونی، لوکس، خاص و … در صدر اخبار رسانه های کشور قرار داشته و هر از چند گاهی عکسی از وارد شدن آخرین مدل کمپانی های بزرگ اروپایی به کشور، فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داده اما انگار این تب قرار نیست فروکش کند.

به تازگی مجوز واردات یک محصول از کمپانی کی تی ام اتریش که پیشتر همه این نام را با محصولات موتورسیکلتش در ایران می شناختند، صادر شده است؛ خودرویی که با توجه به طراحی و ویژگی های آن حتی در اروپا نیز تنها در چند کشور مجوز تردد داشته است و به نظر نمی رسد آنقدرها بازار کشور ما به آن نیازی داشته باشد.

بر اساس بخشنامه شماره ۲۴۸۹۸۸/۹۰۸۹/۲۰۶/۲۴/۵۵۱ گمرک کشورمان که در اواخر سال گذشته با استناد به مجوز وزارت صنعت صادر شده، شرکت اتریشی کی تی ام (KTM) ، واردات خودرو خاص خود با نام X-BOW GT را توسط شرکت تکتاز سیکلت کویر که سابقه طولانی در عرضه انواع موتورسیکلت در ایران را دارد، آغاز خواهد کرد.

X-BOW GT از انجین بسیار قدرتمند AUDI TFSI با قابلیت توربوشارژینگ با توان ۲۸۵ اسب بخار و سیستم سوخت رسانی با ویژگی تزریق مستقیم (Direct Injection) بهره می گیرد. بدنۀ سبک و انجین قدرتمند، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای X-BOW GT به عدد ۴.۱ ثانیه می رساند. 

داخل خودرو به یک کنسول مجهز شده که دکمه های برف پاک کن و گرم کن شیشه و دکمه چراغ ها همچنین اتارت استاپ بر روی آن قرار دارد. نورپردازی با ال ای دی و یک کنسول با فضای مناسب نیز با آن اضافه شده است.همچنین سیستم کنترل تهویه هوا نیز برای راحتی سرنشینان اضافه شده است.

اما علیرغم تاکیدی که سازنده این خودرو بر کلمه "شهری” بودن آن دارد، همانطور که در تصاویر نیز مشخص است X-BOW GT بیشتر ویژگی های یک خودرو مسابقه ای را دارد تا شهری، آن هم در شهرها و جاده های ایران.

مناسب نبودن استاندارد بسیاری از خیابان ها و حتی بزرگراه های ایران برای این خودرو و قیمت پایه بیش از ۶۰ هزار یورویی یعنی در حدود ۳۰۰ میلیون تومانی ( که این رقم با توجه به نوع امکانات خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان قابل افزایش است) از هم اکنون تعجب بسیاری از کارشناسان و حتی علاقمندان خودرو را در وارد کردن این مدل برانگیخته است.

به نظر می رسد بد سلیقگی هایی که سالهاست درخصوص تولید خودروهای داخل و در نظر نگرفتن نیاز و سلیقه مخاطبان و مصرف کنندگان کلی جامعه رخ داده، باعث شده بازار و واردات خودروهای خارجی نیز کم کم از حالت کمک به مردم، به ورطه خودنمایی بیفتد.