صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۶۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزنامه اعتراض بهارستان به لغو سخنرانی سید حسن خمینی را به عنوان تیتر نخست انتخاب کرد و نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس در تذکر کتبی به وزیر کشور از لغو مراسم سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد انتقاد کردند. بررسی علت تعلل فرماندار بروجرد و استاندار لرستان نسبت به عدم تامین امنیت برگزاری مراسم تبیین اندیشه های امام(ره) که در دانشگاه بروجرد منجر به عدم حضور یادگار امام(ره) و لغو مراسم شده و پیگیری و برخورد قانونی با آن، موضوع تذکر کتبی این 40نماینده به وزیر کشور بود.

روز تصمیم بزرگ تیتر دیگر روزنامه آرمان است که به ثبت نام آیت ا... هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می پردازد. «بسم ا... برویم» این روایت دختر ارشد آیت ا... هاشمی از تصمیم تاریخی پدر در عصر روز 21اردیبهشت92 است. فاطمه هاشمی گفت: «پدر اعلام کرد که راهی ساختمان فاطمی است تا برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. همه حاضران در دفتر او شوکه شده اند.»

این روزنامه نباید تحریم ها به مذاکره گره زده شود را برجسته کرد و نوشت: مقام معظم رهبری صبح دیروز با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند. در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در زمینه های طراحی و ساخت پهپادها، سامانه های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضدسپر موشکی، سامانه های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود، ایشان افزودند: من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسوولان این بوده که در سیاست خارجی و مبادلات بین المللی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نباید نیازمندی های کشور و برخی مسایل همچون تحریم ها، به مذاکره گره زده شود. رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند.

روزنامه آرمان عنوان 18 نفر بالای 500 میلیارد بدهی دارند را انعکاس داد و نوشت: تنها یک روز بعد از اظهارنظر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ،غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در مصاحبه با یکی از رسانه ها درباره وضعیت معوقات بانکی اظهار داشت: بانک مرکزی لیستی را به قوه قضاییه ارسال کرده که اسامی موجود در آن بالغ بر 500 نفر و خطاب به قوه قضاییه است اما در این میان یک منبع آگاه میزان بدهی به تفکیک بدهکاران را در اختیار فارس قرار داد که خوب است نگاهی به میزان معوقات و حجم آن و همچنین تعداد افرادی که معوقه بانکی داشته اند بیندازیم. این مقام مسوول افزود: دارندگان بدهی غیر جاری بالای 500 میلیارد تومان هم 18 نفر هستند که چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان از حجم مطالبات را به خود اختصاص داده اند. وی تصریح کرد: به این اعداد و ارقام بدهی غیر جاری بالای 100 میلیارد تومان را هم باید اضافه کرد که مجموع این نوع بدهی 42 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 145 نفر است. همچنین میزان بدهی غیر جاری بالای 50 میلیارد تومان جمعا 47 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 283 نفر اعم از حقیقی و حقوقی قرار دارد.
منبع: ایرنا