صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: معاون عربي آفريقايي وزارت امورخارجه با بيان اينکه اميدواريم به زودي شاهد بازگشت ديپلمات ربوده شده کشورمان باشيم، گفت: تلاش‌هايي که تاکنون به عمل آمده است ناظر بر سلامت قطعي "نوراحمد نيکبخت" است.

"حسين اميرعبداللهيان" معاون عربي آفريقاي وزارت امورخارجه پيرامون آخرين خبرها در مورد "نوراحمد نيکبخت" ديپلمات ربوده شده ايراني در يمن گفت: کميته مشترکي بين دو کشور ايران و يمن بر صف سياسي و امنيتي به طور فعالانه موضوع بازگرداندن ديپلمات ربوده شده را (نوراحمد نيک بخت) دنبال مي‌کنند.

وي افزود: مقامات ذي ربط يمن تلاش‌هاي موثري را در اين رابطه به عمل آوردند و اميدار هستيم شاهد بازگشت اين ديپلمات ربوده شده به کشورمان باشيم.

معاون عربي آفريقايي وزارت امورخاجه تصريح کرد: تلاش‌هايي که تاکنون به عمل آمده است ناظر بر سلامت قطعي وي است.

اميرعبداللهيان در پاسخ به سوال ديگري پيرامون برنامه‌هايش در سفر به امارات به همراه وزير امورخارجه کشورمان اظهار داشت: فردا (دوشنبه) نشستي با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي در سطح کارشناسان ارشد در ابوظبي برگزار مي‌شود و مسئوليت اين بخش کارشناسي ارشد با بنده و همتاي اماراتي‌ام است.

اميرعبداللهيان ادامه داد: نشست مفصل کميسيون عالي روز سه‌شنبه با حضور وزاري خارجه دو کشور نيز برگزار مي‌شود.

شايان ذکر است؛ "محمد جواد ظريف" وزير امورخارجه کشورمان فردا - دوشنبه 25 فروردين‌ماه - عازم امارات مي‌شود و اين سفر 2 روزه خواهد بود.

همچنين سخنگوي دستگاه ديپلماسي ظريف وزير امورخارجه کشورمان را در اين سفر همراهي مي‌کند.