صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عربستان در سال ۲۰۱۳، از محل صنعت گردشگري ۷۶ ميليارد دلار درآمد کسب کرد.

به گزارش ايسنا، طبق گزارش سالانه مجمع جهاني اقتصاد، عربستان در ميان کشورهاي عربي منطقه در بخش گردشگري حلال پس از کشورهاي امارات، قطر، بحرين، عمان و اردن، در جايگاه ششم قرار گرفت و اين کشور با رتبه 26 در جهان در کنار کشورهاي بزرگ گردشگري مثل مصر و مراکش ايستاد.

در سال 2013 تنها بخش گردشگري داخلي عربستان شامل حجاج و گردشگران مناطق تاريخي و توريستي نزديک به 48 ميليارد دلار سودآوري داشتند و تعداد کل سفرهاي گردشگران خارجي عربستان 13 ميليون سفر گزارشي شده است.

مجمع جهاني اقتصاد در سوئيس که بزرگترين موسسه متخصص آمار اقتصادي در جهان است، هر ساله با ارائه گزارش‌هاي «رقابتي» در زمينه گردشگري و سفر، کوچک‌ترين تغييراتي که در اقتصاد کشورها در اثر ايجاد يک منطقه توريستي ايجاد شده را بررسي و محاسبه مي‌کند.

در اين موسسه جهاني هزاران شرکت بزرگ سرمايه‌داري جهان عضو هستند. اين موسسه وابسته به سازمان تجارت جهاني سازمان ملل متحد است.

طبق گزارش اين سازمان 10 کشور بزرگ گردشگري در فهرست جهاني سوئيس، آلمان، اتريش، اسپانيا، انگليس، آمريکا، فرانسه، کانادا، سوئد و سنگاپور در رتبه‌هاي اول قرار دارند.
در ميان کشورهاي عربي نيز، لبنان، مراکش، مصر، کويت، الجزاير و يمن پس از عربستان قرار گرفتند.
طبق اين گزارش، امارات در سال 2013 توانست در رقابت با مصر و مراکش در جذب گردشگران عربستاني پيروز شود، به طوري که تعداد گردشگران عربستاني که به دبي سفر کردند 1.35 ميليون نفر گزارش شده است.