صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۵۷۳۸
تعداد نظرات: ۲۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
حاتمی کیا:
مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند؟/ امروزکسی جرات ندارد بگوید برادر من این چه فیلمی است که می سازی؟ تو مثلاً ارزشی هستی. اما شهید آوینی تعارف نداشت و همواره با شهامات تمام، فیلمساران را نقد می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر «انتخاب» ؛ وی که در برنامه «راز» حضور یافته بود، با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور و مواجهه با پدیده ای به نام «دوپاسپورته های فرهنگی» گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.

وی با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.

حاتمی کیا با اشاره به ساخت فیلم های غیرارزشی توسط فیلمسازان ارزشی گفت: امروزکسی جرات ندارد بگوید برادر من این چه فیلمی است که می سازی؟ تو مثلاً ارزشی هستی. اما شهید آوینی تعارف نداشت و همواره با شهامات تمام، فیلمساران را نقد می کرد.

این کارگردان مشهور سینما در بخش دیگری از سخنانش گفت: در عرصه سینما همیشه مسئولان عقب‌تر از سینماگران بودند و آنچه سینماگران را اذیت کرده موانعی بوده که بر سر راه آن‌ها قرار گرفته است.

ابراهیم حاتمی کیا با اشاره به آخرین ساخته خود فیلم «چ» گفت: من همیشه به این فکر می‌کردم که فیلم‌هایم با انبوه مخاطب همراه باشد اما اینکه این امر تبدیل به دغدغه اصلی‌ام شود مورد توجه نبوده است.

وی ادامه داد: برای من محتوا جدی‌تر از فرم است و اینکه پیام درست سر جایش بنشیند. هرچند معتقدم که برخی فیلم‌ها در طول زمان جای خود را باز می‌کنند.

حاتمی کیاکه شب گذشته چهارشنبه 20 فروردین  در برنامه راز از شبکه چهارم سیما حاضر شده بود گفت: زمانی که فیلم «چ» را می‌ساختم متوجه بودم که دارم ریسک می‌کنم زیرا خیلی‌ها شناخت‌های متفاوتی از شخصیت چمران دارند و من باید به جنگ این سلیقه‌ها بروم و در آن‌ها نفوذ کنم ضمن اینکه اینجا دیگر دلم نمی‌خواست فکر کنم که آیا تماشاچی با من همراه است یا خیر.

وی در ادامه افزود: من همیشه دوست داشتم به دنبال سوژه‌ها و جاهایی بروم که کمتر درباره آن‌ها صحبت و بحث شده است و احساس کردم دوران اول انقلاب و پیش از آغاز جنگ دوره حلقه مفقوده‌ای است که درباره آن بسیار کم گفته شده است. این دوران دوران بسیار پرتلاطمی بود که تغییرات لحظه به لحظه بوجود می‌آمد و جنگی بود که هر کسی سهم خودش را می‌خواست.

کارگردان فیلم «چ» افزود: اینکه چرا اسم فیلم را «چ» گذاشتم و چمران نگذاشتم این بود که نمی‌شد در فیلم تمام شخصیت چمران را گفت بنابراین به مقطعی از زندگی چمران که خود وی دست نوشته‌ای درباره آن دارد پرداختم. ۴۸ ساعتی که کاملا بر اساس نوشته‌های چمران تحقیقاتی کامل داشت.

وی در ادامه افزود: این مسائل برای خیلی‌ها و به خصوص جوانان تازگی دارد و گروه بسیاری از آن‌ها وقتی که فیلم را دیدند باور نمی‌کردند که چنین اتفاقاتی در کشور افتاده است و متعجب بودند.

وی با اشاره به اینکه درباره چمران کم گفته شده است و بیشتر تصاویر محدودی از او در لباس یک چریک نشان داده شده افزود: برای ساخت این فیلم یا نشان دادن تصویر چمران نیاز به یک عقلانیتی بود که در طول فیلم باید جاری می‌شد زیرا قسمت اول فیلم مذاکره برای صلح و قسمت دیگر جنگ برای صلح است.

حاتمی کیا با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: من زمانیکه «دیده‌بان» را می‌ساختم به وضع موجود نگاه داشتم و این نگاه به وضع موجود در فیلم «مهاجر» نیز وجود داشت. در فیلم «چ» نیز این احساس مسئولیت را داشتم و معتقدم که باید به داشته‌هایمان برگردیم.

وی ادامه داد: سکانداران سینما امروز فراموش کردند که ما باید نسبت به برخی موارد حساس باشیم. اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است بسیار مهم است و خدا کند دوستان فقط با یک ابلاغیه و بخشنامه مسائل را تمام نکنند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه خودش را از مدافعین انقلاب می‌داند افزود: دنیای آرمانی و جامعه آرمانی همیشه دشمن‌های بزرگی دارد اما باید ببینیم که این واقعیت امروز در کجای سینمای ما جلوه دارد. فیلم «چ» از نظر من بازگشت به انقلاب است و اگر سینماگران سراغ این بحث‌ها نروند و سراغ این حوزه‌ها نروند معتقدم سینمای ما لطمه می‌بیند.

وی ادامه داد: سینمای ما باید این انرژی را داشته باشد که این موضوعات برایش مساله باشد.

کارگردان «ارتفاع پست» همچنین گفت: ما امروز آنقدر تشکیلات و نهادهای مختلف داریم که هر کسی هر پروژه‌ای که دارد می‌تواند بسازد. یعنی اگر ما را به فارابی راه ندهند می‌توانیم به سازمان تبلیغات یا حوزه هنری برویم. اینکه برخی‌ها می‌گویند به خاطر مشکلات و یا سخت گیری‌ها عطای کار را به لقیش بخشیدیم درست نیست.

وی در ادمه با اشاره به جشنواره فیلم فجر در سال گذشته و همچنین برنامه‌های فرهنگی در سال ۹۳ گفت: امروز باید بنشینیم و با برگزاری سمینار‌ها و نشست‌ها و تحلیل‌ها ببینیم چه اتفاقی دارد در عرصه فرهنگ می‌افتد. اتفاقی که در جشنواره فیلم فجر افتاد من را بسیار ناراحت کرد و من وظیفه داشتم آن حرف‌ها را بزنم.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه یک فیلمساز حق دارد که با فیلم‌هایش حرف‌هایش را بزند گفت: زمانیکه من فریاد می‌کشم نشانه یک اتفاق است اما متاسفانه گروهی در پاسخ فریاد و اعتراض من می‌گویند تو چرا معترض هستی. تو که در طی این چند سال حسابی خورده‌ای و برده‌ای.

کارگردان فیلم از «کرخه تا راین» با اشاره به اینکه معتقد به سینمایی است که رابطه تنگاتنگی با مردم دارد گفت: سینمایی که با مردم است ماندگار است و انتظار دارم دوستان این حرف من را تحلیل کنند.

وی ادامه داد: مسئولین فرهنگی همیشه عقب‌تر از ما و سینماگران بودند و ما همیشه با دغدغه فیلم ساختیم و این نگرانی را داشتیم که مبادا مانع ما شوند اما مسئولان همیشه از این می‌ترسیدند که نکند یک اثر سینمایی برای آن‌ها دردسر ایجاد کند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه خوشحال است که مسئولان سینمایی جدید قرار است کار تازه‌ای کنند و ناگفته‌ها را بگویند افزود: امروز باید جریان سینمای انقلاب و دفاع مقدی تحلیل شود و از این امر نترسیم.

وی در ادامه افزود: من همراه چند نفر از دوستان دیگر در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را پوشیدیم کسانیکه بسیاری از آن‌ها شهید شدند انا امروز من فیلمساز شده‌ام و گروهی دیگر از دوستان تهیه کننده و باید مراقب باشیم که چه جوابی در آینده به شهدا باید بدهیم و نباید دچار خودباختگی شویم.

حاتمی کیا با اشاه به عملکرد خوب جواد ظریف وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در سیاست خارجی گفت: مدیریت سیاسی و حوزه دیپلماسی با مدیریت جریان فرهنگی متفاوت است زیرا یک دیپلمات می‌آموزد که حتی در یک جا لبخندی بزند و یا حرفی بزند که قلبا قبول ندارد اما در فرهنگ همیشه باید صداقت باشد و نمی‌توان با زبان دیپلماسی رفتار کرد.

کارگردان فیلم «دیده‌بان» ادامه داد: امروز فیلمسازان بسیاری هستند که دلشان می‌خواهد فیلم بسازند و دغدغه انقلاب دارند اما زمانیکه مجال به آن‌ها داده نمی‌شود فیلمساز انقلابی حس قربت می‌کند. حس قربت این نیست که به یک فیلمساز جایزه داده شود یا نه.

وی ب ا اشاره به لزون تحلیل جشنواره فیلم فجر گفت: امروز وقت آن است که جشنواره فیلم فجر را بررسی کنیم و ببینیم آیا این جشنواره برای فجر انقلاب است یا خیر و آیا تمامی فیلم‌های ساخته شده در قالب این جشنواره قرار می‌گیرند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه تمامی مراسم‌ها و جشنواره‌های سینمایی جوایزشان را هدفمند می‌دهند گفت: زمانیکه در اسکار فیلم ضعیفی مانند «۱۲ سال بردگی» جایزه می‌گیرد یعنی اینکه باید فیلمسازان این نگاه را داشته باشند و همچنان دراره تبعیض نژادی فیلم بسازند.

وی با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت شهید آوینی گفت: امروز جای آوینی بسیار خالی است. وی فردی بود که مانند یک فانوس دریایی ما را در میان امواج متلاطم راهنمایی و هدایت می‌کرد. اوینی منشوری بود که نورهای مختلفی از خود ساطع می‌کرد. وی از مسیرهای مختلف عبور کرده بود و اهل طریقت بود.

حاتمی کیا با انتقاد از کسانیکه آوینی را قاب کرده می‌بینند گفت: آوینی از مسیرهای مختلفی گذر کرده بود و برای شناخت وی باید عقبه و مسری که وی طی کرد را ببینیم و بشناسیم اما متاسفانه فرهنگ رسمی آوینی را در قاب‌های خودش قرار می‌دهد و مسیر‌ها را نمی‌بیند.

وی با اشاره به نگاه آوینی به مساله فرهنگ و هجمه فرهنگی گفت: آوینی معتقد بود که برای مقابله با فرهنگ دیگران باید مانند یک دیده‌بان بر قله کوه اییستاد نه اینکه به درون اتاق‌ها آمد و در را بست. آوینی نگران فرهنگ بود و سال‌ها قبل از ماهواره نگران ماهواره بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱۸
در انتظار بررسی: ۲۶۷
غیر قابل انتشار: ۸۰
ناشناس
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
حاتمی کیا: ده نمکی تحت ویندوز
حالا که جمع جمعه آقای سلحشور بیا وسط
فرزاد
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
اگه آقای فرهادی اسکار گرفتن به خاطر هنرشون در ساخت فیلمهایی با حداق بودجه و امکاناته که تماشاگر رو تا آخرین لحظه میخکوب میکنه و تا چند وقت هم ذهن رو درگیر خودش میکنه کاری که نه شما و نه حتی خیلیها در کشورهای صاحب سینما و سبک از انجام آن عاجزن ،
رسانه ی ملی هم اگه یه جو مرام و معرفت داشته باشه بایستی اجازه بده آقای فرهادی پاسخ شما در همون برنامه بده که اجازه نمیده....
قاصدک
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
اگرفرهادی یه فیلم ارزشی میساخت بازبهش اسکار می دادندمشکل اینجاست
ناشناس
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
ببینید کار مملکت به کجا رسیده که یک آدم فرهنگی برای مطرح کردن خودش دیگران رو تخریب میکنه
اقای حاتمی کیا امیدوارم فردا روز توضیح قانع کننده ای داشته باشید
ناشناس
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
درود بر اصغرفرهادی عزیز و به امید موفقیت بیشتر این کارگردان دوست داشتنی کشورمون و سوختن اقای حاتمی کیا!
حسود هرگز نیاسود
ناشناس
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حالا جرا از فیلم گذشته اصغر فرهادی دفاع نکردی تو اون فیلم که ایرانی ها رو خوب نشون داده و فرانسوی ها رو دروغگو. اونقدر گفتین سیاه نمایی کرده دیگه رفت تو فرانسه فیلم بسازه همه ارانی ها هم الان شدن راستگو شما هم که خدای راستگویی هستی حتما.
ناشناس
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
می دونم الان کلی منفی می خورم ولی اصغر فرهادی هم با اون دست دادن و روبوسی فقط به جریان اصلاحات و ضربه زد و بهانه دست تند رو ها داد اونهم تو جامعه سنتی ایران با اینهمه حساسیت
آقا رفتی اونجا جایزتو بگیر حتما باید روبوسی کنی که بهانه دست یه عده ای بده واسه انتقاد
عقایدت واسه خودت محترم ولی طوری رفتار کن که بهانه دست کسی ندی
مرتضی
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تنها چیزی که میتونم بگم اینه متاسفم از سوختنتون
مصطفی
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یعنی واقعا فیلم دوازده سال بردگی ضعیفه؟ این اقل حالش خرابه
ناشناس
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سایت انتخاب طبق معمول 99 درصد نظرات مورد علاقه خودتون منتشر کردید ولی مخالفین در منفی ها جوابتون رو دادند
وحید
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
من شخصا به آقای حاتمی کیا و آثارشون احترم میذارم.
ولی فیلم هایی که من از آقای فرهادی دیدم و میبینم حقایق و البته تلخی های جامعه ی ماست. مثلا "درباره الی" یا "جدایی...".
و متاسفانه در کشور ما تا یکی میا و مشکلات جامعه رو میگه یه سری میان و میگن "به ملت و مردم ایران توهین کردن ..." و به قول شاعر :
هر کسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
ناشناس
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
انتخاب تو هم خوب بلدی سانسور کنی!پس راجب ده نمکی حرف میزد تو متن چرا نیاوردی!
تــــرنـــــم
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
باز هم آقای طلبکار افاضات نمود؟؟؟
باشه اصلا شما الگوی همه ی هنرمندان؛ خوب شد؟؟؟
استاد دانشگاه
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
جناب حاتمی کیا از شما بعید بود که خیلی ساده و زود گول بخوری ، با شما چه معامله ای کرده اند که خود را به بهای اندکی فروختی ، کف زدن چند نفر ویا چند و رشکسته سیاسی که بین ملت بزرگ ایران هیچ جایگاهی ندارن ، به یاد بیا ر دوستان هنرمند دیگری که خیلی ارزان پشت به ملت کردن و دیگر بین ملت جای ندارند و نگاه کن به استاد شجریان که تمام بی حرمتی این گروه اندک خوارجی را بجان خرید و نزد ملت قدر شناس سر بلند است و دیگران ..... جنس کارهای شما صاف و ساده و صمیمی است ، خودت باهوش بودی ، با طناب این گروهگ که خود را ته اسلام ومسلمانی وانقلاب را با خود معنا می کنند قاطی نکن که به هوشت شک خواهم کرد و آنگاه خواهی دید که فاصله ای عمیق بین خودت و مردم ایجاد خواهد شد. و اما سینمای ده نمکی ، شما بهتر می دانی اعلام فروش و مشتری جور کردن برای آن از کجا آب می خورد ، پس بگذار مردم دوستت داشته باشند و خودت را فدای ملتت کن و با هیچ چیزی این موهبت خدایی را عوض نکن و با مردم دین دار و قدر شناس باش و بری جوی از این گروهگ خوارج که بین مردم مانند منافقین رسوا و بدنامند .
ناشناس
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
نیاز ادمو وادار میکنه مطابق میل جریان پرقدرت مسلط بر فضای فرهنگی کشور که همه چیز را دارد وهیچ پاسخگو نیست،حرکت کنه..
محمد
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سلام انتخاب جان!من از شما هم می پرسم آیا حسادت چیز خوبیست؟!ایشون چه گیری داده به فرهادی،شما تا حالا چند تا مصاحبه از فرهادی علیه ایشون و یا فیلم های ایشون شنیدین یا دیدین؟
ناشناس
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
جااان مادرت، یه فیلم بساز فقط کاندیدای اسکار بشه...
اگه بگی همه ایرانیا کچلن هم کسی ناراحت نمیشه!!!
ناشناس
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حاتمی کیا سلحشور پیوندتان مبارک

به نظر من در جامعه ایران امروز دروغ از اکسیژن هوا فراوانتر است
ناشناس
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تو اول بگو با کیان دوستی پس آنگه بگویم که تو کیستی ،
ابراهیم حاتمی کیای عزیز نگاه کن مسعود ده نمکی داره ازت تعریف می کنه کدوم هنرمند درست و حسابی سینما ده نمکی رو فیلمساز می دونه با اون سابقش ؟!!
خودتو کوچیک کردی و هم سطح ده نمکی من ابراهیم حاتمی کیای "از کرخه تا راین " ، "ارتفاع پست " و " به رنگ ارغوان " رو دوست دارم .
فرزاد
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دوستان عزیز ، مشکل اینجاست که هرچه به امسال این آدما توجه میشه و ازشون خبر منتشر میشه به این صورت اظهار نظر میکنن ، در صورتی که ما کارگردان هایی داریم مثل آقایان بهرام بیضایی ، عباس کیارستمی ، مسعود کیمیایی ، داریوش مهرجویی ، اصغر فرهادی ، سامان سالور و... که این عزیزان زحمات زیادی برای سینما کشیده اند زمانی که این آقا حتی قوانین فیلم سازی رو هم نمی دونست. کسی که فیلم هاش کپی از سینما هالیوود هست و دم از انقلاب و این چیزها میگه دیگه چه انتظاری ازش میشه داشت خوشبختانه بنده از اول هم از ایشون و کارهاشون خوشم نمیومد و قبولش نداشتم و هم اکنون هم همینطور هست.
یه نفر
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حاتمی کیا جان
صریح حرف نزن
عواقب بدی برات پیش میارن ها
...بعضی ها نون ساز مخالف زدنشون رو میخورن...
ولی تو بگو و نترس
....
دوست
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
داداش ابراهیم
می خوای مخ کی و بزنی ؟ کجا گیر کردی؟
واسه چقدر ..........؟
مواظب آخرین حرفت باش
اعتبار هویت این مردم اعتبار چک سفید امضاست برادر
خود را هم بازی ش ها نکن
علیرضا
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بنده می خواستم متنی برای آقای حاتمی کیا بنویسم اما وقتی حجم اعتراضات را در نوشته ها دیدم ، بنظرم رسید از سایت انتخاب خواهش کنم فایل این متنها را برای ایشان ارسال نمایند . خوبست ایشان بداند چه جایگاه محترمی نزد مردم دارد و چه انتظاری از ایشان وجود دارد و نباید براحتی هر صحبت و حرفی را بزند . با سپاس
ناشناس
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیا درسته بعضی از فیلم های بدون سانسورت (خودت فرق بین از کرخه تا راین سینما و پخش تلویزیون را ببین) قابل قبول است ولی خدایی خودت جلوی آیینه وایستا و نگاه کن و بگو من اهل تقیه نیستم ببینم می توانی تو چشم خودت نگاه کنی
صادق فولادی
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بسیار فیلم ضعیفی هستش
ناشناس
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حتما شما با ساختن فیلم هایی چون ارتفاع پست و آزانس شیشه ای نشان دادید که ایرانیها گروگانگیرند
----
برو معلوم نیست از کجا پر شدی و اینقدر داری از ده نمکی تعریف میکنی
ناشناس
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
متاسفم آقا ابراهیم . داری از خودت دون کیشوت میسازی
ناشناس
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
شما با امکانات ونهادهای فراوانت فیلم بساز،نخبه ها از سر ناچاری بگذارند بروند،شما طرح پدیده کن،نون بخور.
ناشناس
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یکی به اینم یه اسکار بده ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
باید از شمقدری بخوایم براش لابی کنه
ناشناس
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیای عزیز، جای تعجب است که شما از فیلم زیبای آقای فرهادی چنین برداشت محدودی دارید. نگران نباشید. همه می دانند که دروغ در تمام فرهنگها وجود دارد. خود شما چرا از دروغ و نفاق و منفعت طلبی در میان ایرانیان صحبت می کنید؟!!
متحیر
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
فیلم میسازن امریکایها آدم میکشن مگه همشون آدم کشن اسکار هم میگیرن
برادر عزیز شما یعنی تا حالا شما خودت به هیچکس دروغ نگفتی این مسله جهانی که در تمام جوامع به چشم میخورد و ایشان به زیباترین طریق بیان کردند (البته کمی تلخ ) به نظر من این گفته شما کم لطفی است فیلمهای ساخته خود شما جدیدا نه در جشنواره موفق بوده و نه در گیشه بجای انتقاد بیهوده از پر افتخار ترین کادگردان سینمای مملکت شما تغییری در نحوه فیلم سازی خودتان دهید تا مثل سابق روی روند موفقیت حرکت کنید
ناشناس
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.............. حرف بزن چون موهبتيست كه خدا به همگان داده اما قرار نيست هر چه شما مي گويي حرف حق باشد مگر معيار حرف حق شماييد
ناشناس
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیا میشه راحب خوتون حرف بزنید؟
شما کسی نیستی که بخوای درمورد اصغر فرهادی اظهار نظر کنی
شما و امثال شما فقط از سینما حسادت کردنو یاد گرفتید
پس ارزش خودتونو پایین تر نیارین
اگه شماها دغدغه های فرهن و سینما رو دارید نه قدرت نمایی خودتونو با کسانی که در همه عرصه ها از جمله بین المللی موفق بودن همفکری میکردید برای پیشرفت بهتر نه کوبیدن بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
شما خودت کی هستی که در مورد ابراهیم حاتمی کیا نظر میدی؟
ناشناس
| |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
هرکسی می تونه نظرشو بگه به شما چه ربطی داره مگه شما محتسب و داروغه ای؟
ناشناس
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
با احترام به اقاي حاتمي كيا به نظر ميرسد ايشان تحت تاثير بعضي از كيهان نشينان هسنتد.كه هرچه انطرف آب اتفاق مي افتد توطئه بيش نيست ؟.سوال آيا تعريف تمامي دنيا و جوايز داده شده تحت تاثير اين توطئه بوده .به نظر ميرسد ايشان تحت تاثير وجو رسانه اي قرار گرفته.با احترام به ايشان بهتر است از اين فضا خود رابه دور نگهدارد.
ناشناس
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقاي خاتمي كيا برايت تاسف ميخوريم
كجا داري ميري برادر؟؟؟؟
محسن
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ضمن احترامی که برای آقای حاتمی کیا قائلم توجه ایشان را به نکات زیر جلب می نمایم
1- در مساله سینما و فیلمسازی مشابه سایر مسایل فرهنگی هر کس بنا به سلیقه و بر حسب تفکرات خود اقدام به انتخاب و ساخت اثر می کند لذا به هیچ وجه نمیتوان انتظار داشت که همه افراد به سمت موضوع مورد نظر شما رفته و در این جهت فیلم بسازند.
2- معضلات فرهنگی جامعه امروز ... ازمشکلاتی است که پرداختن به آن بسیار ضروری است.
3-براستی چه شد که امروز به این وضع افتاد ه ایم آن هنرمند متعهد و حتی خود شما چرا جرات پرداختن به این معضلات را نداری؟ به نظر شما چرا برخی هنرمندان مجبور به ترک وطن و دو پاسپورتی می شوند؟ هیچ به تقسیم بندی خودی و غیر خودی فکر کرد ه ای؟ چرا فلان شاعر قبل از انتخابات 88 فاضل است ولی بعد از انتخابات می شود رذایل؟
4- برادر عزیز حماسه هایی که جوانان این مرزو بوم برای دفاع از کشور و اسلام آفریدند بسیار عظیم بودولی آیا وظیفه شما بعنوان یک هنرمند متعهد فقط همین فیلمساز ارزشی بودن است. البته چیزی که برای عده ای نان و آب شده است. براستی فکر میکنی انتظار آن عزیزان از شما و امثال شما چیست؟ پس چه کسی رسالت ادامه راه آنها را به عهده دارد؟
بوشهری
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیا نشان داد که در این مصاحبه کمی عصبانی است. یعنی یک کارگردان نباید فیلمی بسازه که در آن یک یا چند ایرانی دروغگو هستند. چرا نمی گه در همان فیلم در برابر دروغ ایرانی وجدان پاک ایرانی هم قصه را به پایان برد.چشم بر واقعیت ها ببندیم و عیب خود را نگوییم که هنرمندانه نیست. راستی آن اعتراضی که 20 سال پیش در آژانس شیشه ای بخشی از داستان بود چه نسبتی با حرف های امروز آقای حاتمی کیا داره
ناشناس
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برادر حاتمی کیا سینماگر انقلابی و متعهد به جایزه فکر نمی‌کند و به جای این که مشغول توهین و حسادت به دیگران باشد به ضعف‌های خودش فکر می‌کند تا شاید بتواند آن‌ها را برطرف کند.
علی
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
عمو ابراهیم عزیز،
من همیشه تو را انسانی وارسته می دانم،
اما چند سؤال: آیا همه ما ایرانیها راستگو هستیم؟
آیا شما این فیلم را تا به حال دیده اید؟ آیا حرف های شما کمی شعاری نیست؟!
با این منطق، در "آژانس شیشه ای" می گوید ایرانی ها نسبت به رزمندگان و جانبازانشان بی تفاوتند!!
"خاکستر سبز" می گوید ایرانی ها برای چشم چرانی به بوسنی رفته اند!!
"به رنگ ارغوان" می گوید مأموران وزارت اطلاعات در مقابل زنان منفعل عمل می کنند!!
و ...
قطعأ نه اینگونه است نه آنطور که شما می فرمایید!
قضیه این بود که همه ازین خوشحال شدند که "فیلم محبوب مردم ایران" همه جوایز بین المللی را نیز درو کرد.
ناشناس
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حرف حق رو زد.
پاسخ ها
leila
| |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اولين جوك بامزه ي سال 93 بود، ممنون!
روح الله
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یک بار به استادکیارستمی توهین کردی وازاهل هنرتودهنی خوردی...بذارخاطره ی خوشمون از بعضی فیلمات توذهنمون بمونه،...لطفا!!!
ناشناس
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بنظرم آقای حاتمی کیا این روزها به شدت دچار دوگانگی فکری و رفتاری شده اند. از یک طرف دوست دارند که در رده روشنفکرها قرار داشته باشند و هر از چندگاهی در تقبیح تندرویها صحبت میکنند و گاها هم وقتی در فضایی مثل برنامه راز قرار یا در جلسات مشابه قرار میگیرند خود را خیلی طرفدار افکار آنها نشان میدهند تا بلکه بهره های احتمالی از هر دو روش را ببرند. لازم است که ایشان بدون مبهم گویی خیلی روشن افکار خود را بیان کنند چرا که با این روش طرفدارای خود در هر دو گروه فکری را از دست خواهند داد.
ناشناس
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
هر چند سال يه بار هر وقت به حاشيه رونده ميشه شروع ميكنه به تخريب ديگران
حسن
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
12 سال بردگی هم شد فیلم ضعیف؟آفرین به شما
آقای حاتمی کیا چندبار دیگه هم به دنیا بیای هرگز نمیتونی فیلمی مثل 12 سال بردگی بسازی.فیلمی که در پاسداری از شرافت و انسانیت انسانها ساخته شده و به همه ما یادآوری میکند که همه آدمها حق زندگی دارند.
از طرفی در جشنواره فجر و تماشاگران فیلم شما واپس زده شد و تمام ناراحتی شما همینه.
حسادت و حسادت و منم منم رو فراموش کنید.
12 سال بردگی فیلم ضعیففففففف
ناشناس
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برای حاتمی کیا خیلی احترام قائل هستم. مهاجرش، از کرخه تا راینش، اژانس شیشیه ای اش با ارزش هستند. از طرفی ایشان همه نقاد بوده اند اما جالب در این یک سال به اندازه تمام دورانش نقد، مخالفت و چرا چرا کرده است؟ چرا در آن سالها به ویژه 8 سال گذشته با آن برخوردهای نا خوشایند با او صدایش به سختی در می آمد. اما حالا از هر تریبونی برای تاختن به وضع موجود استفاده می کند. ما می گفتم ایشان همیشه آزاد و معتدل است اما نه او دارد کم کم چهره واقعی اش را نشان می دهد. کدام چهره؟ ضد اصلاحات و ضد اعتدال بودنش. حرفهای سلحشورماآبانه اش. اما آقای حاتمی کیا شما با این دیدگاهتان در مقابل بزرگانی چون کیمایی، کیارستمی، مهرجویی، تقوایی، فرمان ارا، و شاید اکثریت قاطع جامعه سینمایی یاران ایستاده اید. انها نظر شما را ندارند. از شما سوال می کنم آیا اکثریت جامعه ایران دروغ نمی گویند؟ اول من و بعد خود شما و حتی در خانواده تان باشد. البته همه نه. اما درصد زیادی از مردم متاسفانه این چنینند. من در اطرافیانم فقط یک نفر را می شناسم که خود را آلوده به دروغ نمی کند اما همگی اینگونه اند. بله استاد عزیز بلای امروز م در کنار بی عدالتی، فساد اجتماعی و سیاست زدگی فرهنگ و هنر، دروغ است و بس. حالا چه کسی باید این مصیبت را فریاد بزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی کسی؟؟؟؟؟؟؟
مريم
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بااين استدلال شماهم بافيلم ازانس شيشه اي به دنيانشان دادي كه مردم ايران كروكانكيرند وابروي ملت ايران رابرديد
ناشناس
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دو پاسپورتی ها رو خیلی خوب اومد، هر جا باد بیاد همون طرفی میرن، با بازیگرای هالیودی دست دادن واسشون افتخاره همون طور که بیچاره نشون دادن ایران و ایرانی واسشون افتخاره، جایزه اون ور آبی هم میگیرن و کیف میکنن!
کیوان
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اگر در فیلم آژانس شیشه ای شما همه مردم قدر ناشناس نسبت به رزمندگان (به جز یک نفر) نشان داده می شوند یعنی چه.؟ کاش بجای حرف زدن بدون فکر قدری هم واقعیت های جامعه را درک می کردیم.
من از فیلمهای آقای حاتمی کیا (آژانس شیشه ای ، ارتفاع پست و از کرخه تا راین ) لذت بردم ولی نمیدانم چرا این اواخر از اظهار نظر های مغرضانه ایشان حالم ....
ناشناس
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خیلی ناراحته.نمی تونه فیلم بین المللی بسازه که مخاطب جهانی داشته باشه حسودیش میشه. فیلم های ملی ش هم با انواع حمایت ها فروش خاصی ندارن.داره به در و دیوار فحش می ده.شما کار خودتو بکن اجازه بده بقیه هم گفتمان خودشون رو داشته باشن
ناشناس
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. زیاد نمی شناختمش و فکر میکردم عمیقتر از این حرفها باشه!
ناشناس
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
درود بر حاتمی کیا
آقایان می روند با زنان خارجی روبوسی و دست میدهند و به خاطر ضد ایرانی بودن آن فیلم جایزه می گیرند و بعد عده ای غرب زده تهی از غیرت دینی و ایرانی برایش کف می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
به نظر شما برادر بهتر نیست فیلم اخراجی های 1 - 2 - 3 - و معراجی ها برای گرفتن اسکار بره اونجا مطمئنا اونجا با دیدن این فیلم زنان حجابشون رو رعایت میکنند
ناشناس
| |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خدایا توبه اشتباهی+ زدم
وحید
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
زنده باد آقای حاتمی کیا. حقا که هم نفس نفس حق شهید آوینی بودی و ماندی !
محمدمهدی
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دمت گرم .. خوب از اصغر فرهادی و ده نمکی انتقاد کرد.
واقعا این دو نفر که یه زمانی واسه خودشون یه رقابت کذایی درست کرده بودن فکر میکنن که فراتر از نقد هستن و بعضی از آدمایی که طرفدار اینا میشن دیگه هیچ چیزی رو قبول نمیکنن و فقط دنبال تخریب طرف مقابل هستن . توی انتقاد از همدیگه اصلا ادب و اخلاق رو رعایت نمیکنن و فقط دنبال اثبات خودشون با هر روشی هستن.. کارگردان دوست داشتنی ما آقای حاتمی کیا .. دوست داشتنی تر هم شدی
انوشیروان
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای کارگردان اگر منظورتان فیلم جدایی آقای فرهادی است خدا وکیلی من چند بار این فیلم را دیده ام و هیچگاه به ذهنم خطور نکرد که منظور ایشان این باشد که مردم ایران دروغگو هستند . شما هم در ارتفاع پست جنوبی هایی را به تصویر می کشید که می خواهند هواپیما ربایی کنند آیا منظورتان اینست که جنوبی ها همه تروریستند ؟ از این گونه تحلیل های آبکی دست بردارید . انتخاب لطفا منتشر کن تا جناب ایشان بدانند که ما دیگر در دهه 60 نیستیم
بهنام
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
الان تو شهامت داااری؟
siroos
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سلام
جناب حاتمی کیای عزیز
قبل از اینکه عرایضم را بگویم اشاره کنم که من یکی از طرفداران فیلم ها و نوع زبان رسای شما هستم و تمام فیلم های شما بجز چ را دیده ام و بزودی آنرا هم خواهم دیدم
اما برادر من برای اینکه سخنان درست خود را بگویید لزومی به حمله به برنده ی جایزه اسکار نیست ضمن اینکه فیلم برنده اصلا اشاره ای به دروغ ندارد اگر در مورد فیلم قبلی ایشان صحبت می کردید حق با شما بود ولی در این فیلم شخصیت اصلی حتا در موقعی که گفتن حقیقت به ضررش بود به قاضی واقعیت را گفت و حتا به دخترش یاد نداد که آنچه او می خواهد بگوید وشخصیت زن هم بخاطر دروغ دچار عذاب وجدان شدید شد و در نهایت از خیر دیه گذشت و حقیقت را گفت،
مورد دوم اینکه اگر در یک فیلم به دروغ پرداخته شود به این مفهوم نیست که همه دروغگو هستند، ضمن اینکه این دروغ گویی تبدیل به واقعیت زندگی ما شده است، چه بدمان بیاید چه خوشمان بیاید!
ولی در مورد پدیده دو پاسپورتی ها من نیز کاملا با شما موافقم این پدیده شتر گاو پلنگ تبعات بسیار بدی در آینده بر جامعه خواهد گذشت و متاسفانه فقط بخش فرهنگ نیست سیاست ورزش اقتصاد و ... را هم در بر گرفته است
امیدوارم فکری شود.
محمود
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
این داداش ما تازگی ها خیلی مصاحبه میکنه غلط نکنم می خواد نماینده شه ....
ناشناس
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یعنی واقعا فکر میکنند که دروغگویی یکی از خصیصه های منفی ایرانیان نیست؟ما که این دروغگویی ایرانیان را با گوشت و خونمان از نزدیک لمس کرده ایم.
میثم
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اینکه یک کارگردانی که خود را ارزشی می داند به فیلمی مثل جدایی فرهادی اینطور بتازد و ان را بی ارزش جلوه دهد جای تامل دارد! در فیلکهای خود شما آقای حاتمی کیا شخصیتهای حتی خوب، دروغ نگفته اند؟ تاسف بار است
محسن
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
مهندس فرهاد کاشانی (یکی از مدیران موفق در کالیفرنیا):

از سینمای ایران که ایرانی ها را مشتی گدا و کور و بدبخت و یتیم و در خانه قمرخانم نشان می دهد نیز خسته شده ام. همان فیلم هایی که جایزه های جهانی را نیز می برند تصویر غلطی از ایرانی ها به خارجی ها می دهند

با هر اروپایی و امریکایی که به ایران نرفته اند صحبت کنید اولاً که فرق ما و عرب ها و پاکستانی ها را نمی دانند چیست. اخیراً هم که دیگر دشمن همیشگی امریکا یعنی شوروی سابق وجود ندارد ما شده ایم گوشت توپ کارگردانان سینمای امریکا و همیشه تروریست قیافه ای خاورمیانه ای دارد و به فارسي صحبت ميكند. کارگردانان خودمان که ما را عده ای گدا نشان می دهند و کارگردانان امریکایی هم ما را تروریست نشان می دهند. اگرچه ما هم مثل بقیه کشورها هر دو را داریم ولی این اکثریت جامعه نیست.
...

در پایان امیدوارم که کارگردانان ایرانی به جای فکر کردن به خرس طلایی و نخل طلایی کلاه وطن پرستی بر سر گذاشته و فیلم هایی درست کنند که اطلاعات عموم جهان را راجع به ایران زیاد کنند. اگر قرار است مبالغه بشود چرا در جهت فقر؟ چرا مبالغه در جهت بهتر نشان دادن عموم جامعه نباشد. حتی اگر با دروغ همراه باشد. مگر وقتی که فیلم آمریکایی نشان می دهد که یک کارآگاه آمریکایی فراری دارد واقعاً کارآگاه آمریکایی با حقوق اندکش می تواند فراری بخرد؟ وقتی در سریال آمریکایی نشان می دهند که مدیرعامل شرکت صبح تا شب بیکار است و بدنبال تفریح است اگر یک نمونه چنین مدیرهایی را گیر آوردید جایزه دارید. آمریکا محل سگ دو برای یک لقمه نان است. یک فیلم آمریکایی نشان دهید که این وضعیت را درست نشان داده باشد؟!


متن کانل مقاله رو در سایت ایشان ببینید
علی
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
مثل اینکه خیلی زورش میاد اقای فرهادی اسکار گرفته
سجاد
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
درود بر اصغر فرهادی، هنرمند افتخار آفرین ایران زمین
ححح
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
به نظرم آقای حاتمی کیا دچار تعصب هستند و تعصب بی جا باعث میشه انسان حقایق تلخ رو انکار کنه .
متاسفانه دروغ جزئی از فرهنگ ایرانیها شده ... حالا یه وقت یه آدم عادی با ترکش دروغ به اطرافیانش ضربه می زنه و یه جا یه مسئول با دروغ گفتن همه ی هست و نیست یه جامعه رو نابود می کنه .
علی
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
این بزرگوار چشه؟!!!!
MOHAMMAD
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیا اگر منظور شما فیلم جدایی است من از شما یک سوال دارم . آیا مردم ما به طور روز افزون در سطح جامعه به هم دروغ نمی گویند؟ آیا فیلم جدایی چیزی جز خقایق جامعه را مطرح کرده؟؟
ناشناس
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حيف تو نيست كه در نقش مايلي كهن ظاهر بشي؟!
ناشناس
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقای حاتمی کیا شما شاید ارزشی باشی ولی دیگر محبوب نیستی.
ناشناس
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
... شما اگر راست می گویی به جای شعار دادن محصولاتی تولید کن که این همه رذایل اخلاقی حاکم بر جامعه ایرانی را بازگو و برای ریشه کن کردن آن راه حل ارایه کند. آیا تو هنر این را داری که با تولید فیلمهای مرغوب جامعه ایرانهی را به خود جلب کنی و آنها را به سمت و سوی صحیح فرهنگی سوق دهی؟ اگر داری بسم الله، از شعار دادن و فیگور گرفتن و هیاهو به پا کردن و جلب توجه دست بردار و بر کارت متمرکز شو و اینقدر منم منم نکن. مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. حکایت تو شده حکایت عروسی که رقصیدن بلد نیست میگه زمین کجه!
ناشناس
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بر عمو جان! برو دنبال یه راه حلال واسه نون در اوردن. این نونا خوردن نداره
سعید
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیا فیلم جدایی بنظر من دقیقا دست گذاشته روی مهمترین مسئله حال حاضر ایران،اگه شما توی فیلمهاتون به مسائل جامعه نگاه میکنید فرهادی هم دقیقا همینکار رو انجام میده
یه نگاهی به اطرافتون بندازید و ببینید که دروغگویی داره چه بلایی سر فرهنگ میاره
شاید خیلی تلخ باشه اما واقعیت رو نمیشه ازش فرار کرد
hamid
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حسود هرگز نياسود
ناشناس
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ادم به این فرد شک می کند هر وقت جریان اصلاحات می اید فرهنگ دان این اقا درد می گیرد در هشت سال گذشته وضع سینما و مشایی انگونه بود چرا صدا ایشان در نیامد قابل تامل است ؟
ناشناس
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سلام برادر حاتمي كيا. توصيه مي كنم از انجام هر گونه مصاحبه و سخنراني خودداري كني و فقط فيلم بسازي. مطمئن باش به دلايل مختلف عمل به اين توصيه برادرانه به نفع دنيا و آخرتت هست!
ناشناس
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بی خیال زمان احمدی نژاد چرا زبان باز نکردی ...
چی شده شما هم مثل خیلیا الان زبان بازکردی ...
ناشناس
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقاي حاتمي كيا دليلي نداره براي خوشايند بعضيها و زدن ٢،٣حرف خوب حقيقت رو قرباني كنيد.اين خيلي حرف غير حرفه اي كه بخاطر اينكه ايرنيها رو دروغكو نشان ميدن .....اين حرف يعني جي فكر كنم شما خواستي براي جبران صحبتهاي دفعه بيشت اين حرفها رو بزني واقعا جالب اينجا معلوم مي شه كي كم أورده جه حرفي براي كفتم داره
نوید
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
فیلمساز سخنران نیست شما فیلمی بسازید که راستگویی ایرانیان را نشان بدهد
ناشناس
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقاي حاتمي كيا شما متاسفانه شب گذشته با شركت در برنامه راز حزب الله واقعي را ناراحت كرديد وجرا از دهنمكي غيرمستقيم حمايت كردين؟واگر دلخوري هم از كساني داريد ولي استقلال فكري خودتون را حفظ كنيد
صدرا
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقاي حاتمي كياي محترم فيلم جدايي سيمين از نادر نگفته كه مردم ما دروغگو هستند وبلكه دروغ را مذموم دانسته واين خيلي با سخن شما متفاوته ويك فيلم ارزشي وديني محسوب ميشود
وواقعا فيلمي بسيار خوب وباعث افتخار ملت مسلمان است بخصوص شخصيت اون خانم خدمتكار كه عليرغم فقر مادي حاضر به قسم دروغ نشد
وشما متعلق به انقلاب هستين نه يك جناح افراطي ولطفا جوگير اين جريان نشويد
ممنون
ناشناس
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
این اقام بره کارشو قوی کنه و اسکار ببره ... تا کی حسااادت
یونس
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
هیچ وقت از حاتمی کیا خوشم نمی آمد.

من به نرخ روز نان نمی خورم!
نان که هیچ آب هم نمی خورم!
اما . ....
پاسخ ها
ااا
| |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دل به دل راه داره... خخخخخ
ناشناس
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.


این همه بدبختی و دروغ و .... کشکه؟بیدار شو اخوووی
ناشناس
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تو هم با خودت صادق نیستی بابا جانم
ناشناس
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
کلا دوستت دارم حاتمی کیای عزیز:)
ناشناس
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
براستی این پدیده دو پاسپورته های فرهنگی که جدیدا در کشور براه افتاده شرم آوره.کاش یک روانشناسی میشد ببینیم این پدیده عشق داشتن پاسپورت یک کشور دیگه چرا در بعضی ایرانیان رشد کرده.حاضر هستند به هر ذلتی تن دهند وهر تحقیری را قبول کنند وکلی هم هزینه کنند تا پاسپورت یک کشور دیگه رو در جیبشون داشته باشند.مضحک وشرم آوره واقعا
کریمی
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
شما کاری کنید که از درد مردم ایران کم شود.90 درصد حرفهای شما را مردم درک نمی کنند
ناشناس
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تا نباشد چیزی مردم نگویند چیزکی اقای جاتمی کیا خوب فربه شدی از مال مردم کمتر پاجه خواری کن
ناشناس
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آخییی نیست ایرانیها خیلی راستگو تشریف دارند.تنها کسی این حرفو میزنه که ذره ای تو جامعه نگشته باشه.جناب حاتمی کیا تو یه برنامه نشستن و تنها به قاضی رفتن هنر نیست.فرق کارگردان مردمی که اتفاقا اسکار هم میگیره با کارگردانی که هر چه اینطرفتر میره فضای فیلمهاش انتزاعی تر میشه همینه.
علی
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برادر جان 8 سال که این بلا ها رو سر فرهنگ مملکت آوردن کجا بودی؟
ناشناس
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
از پایان جنگ 25 سال گذشته و نسل امروز جوانان هم علاقه ای به فیلمهای زمان جنگ ندارند این حقیقت است که باید فیلمهایی که ساخته میشود باب میل جامعه باشد تا مردم و جوانان تمایل به دیدن داشته باشند ما زمانی میتوانیم بگوئیم که ماهواره بد است که خود حرفی برای گفتن داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
فیلمهیا اخراجی ها و معراجی ها آژانس شیشه ای درباره دفاع مقدس پرفروشترین هستند شما در کدام جامع هستید؟
بیننده
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقای حاتمی کیا شهامات نیست تلفظ درستش شهامت است .هیچ فکر کردی دنبال چی هستی ؟ به چه قیمتی؟
امیر
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
کاش انسان ها برای دیده شدن دست به هر کاری نزنن جناب حاتمی کیا!!!....
احمد
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
متاسفم برای آقای حاتمی کیا. همیشه جوری دیگر راجع به او فکر می کردم.اما حالا شناختی دیگر از او دارم. او می گوید نباید بگوییم در جامعه ما دروغ یک امر تعمیم یافته است تا خارجیها چیزی نفهمند. بیگانگان مهم نیستند. ما که میفهمیم چه حبر است. شما نمیدانید ؟ خوب است به تحریریه صدا و سیما به پیوندید!
ناشناس
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
درود بر هنرمندان مومن و متعهد.
حبیب
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سوختن هم داره ولی فیلم جدایی رو ببین بعد حرف بزن.
ناشناس
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
درفیلم شما هم خیلی راست ها گفته نمی شود
ناشناس
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ما آوینی را قبول داریم ولی قرار نیست کسی بت شود، یعنی الگویی تمام عیار و بدون نقص برای همه در همه زمانها باشد. ضمن آن که همه حقیقت نزد همه نیست، کسی کاملا هم درست بگوید و درست عمل کند و درست فکر کند، بخشی از حقیقت را دارد، قرار نیست همه مثل هم باشند و در سینما همه بازتولید شهید آوینی شوند.
ناشناس
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
من برنامه راز ديشب كه جناب حاتمي كيا حضور داشتند رو ديدم. ايشون خيلي حرف ها زدند. اما متاسفانه اينجا فقط به بخش هاي بسيار كمي اشاره شده. مطمعنم اگه برنامه ديشب رو نمي ديدم. با اين چيزي كه شما نوشتيد ‘ الان يه كامنت مي گذاشتم كه حاتمي كيا هم فقط به فكر خودشه
محمد
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
نه پس فیلم بسازن بگن همه چی گل و بلبله

خوب وظیفه ی فیلم ساز اینه که مشکلات جامعه رو بیاره جلوی چشم مردم تا شاید خودشونو اصلاح کنند.

همین ثبت نام یارانه ها یه نمونه ی کوچیکشه...دادن اطلاعات اقتصادی غلط یعنی دروغ
قابل توجه آقای حاتمی کیا مردم همین کشور دارن این کارو میکننا نه آمریکا و انگلیس
ناشناس
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
امان از حسادت
شما هم تلاش کنید به خدا موفق میشید اسکار بگیرید
اینقدر همدیگر رو تخریب نکنید . شما که جهره ارزشی هستید چرا؟
مرتضی
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
عزیز من وقتی یه فیلمی جهانی ساخته میشه و موضوع کلی ای داره مثلا دروغ ، وجدان یا ... ناید بگی فیلم ساز اومده مردم اون کشورو دروغگو نشان داده در سطح جهانی
خیلی تعبیر ضعیفی بود از آقای حاتمی کیا
...