صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: از اول فصل دست‌مان بسته بود اما بازيکنان نشان دادند که آمادگي خود را حفظ مي‌کنند و در دو بازي اخير نشان داديم که استقلال‌گونه بازي کرديم.
 

امير قلعه‌نويي پس از تمرين امروز استقلال در خصوص پيروزي اين تيم مقابل فولاد و ديدار حساس آبي‌پوشان مقابل تراکتورسازي اظهار داشت: از همه دوستاني که اخبار استقلال را انعکاس مي‌دهند، تشکر مي‌کنم. جا دارد از بازيکنانم هم تشکر کنم که واقعا با غيرت ظاهر شدند.

 فارس، وي ادامه داد: در دو بازي اخير مقابل الجزيره و فولاد تقريبا بازيکنان خود را اختيار داشتيم. خسرو حيدري و ساير بازيکنان تقريبا به مرز آمادگي رسيدند. مقابل الجزيره به پيروزي رسيديم و فولاد را هم شکست داديم هر چند هم که آنها هم مي‌توانستند به پيروزي برسند البته ما هم مي‌توانستيم با اختلاف بيشتر پيروز ميدان شويم.

سرمربي استقلال يادآور شد: از اول فصل دست‌مان بسته بود اما بازيکنان نشان دادند که آمادگي خود را حفظ مي‌کنند و در دو بازي اخير نشان داديم که استقلال‌گونه بازي کرديم و استقلال گونه نتيجه گرفتيم. البته براي بازي استقلال و فولاد بايد به ليگ تبريک بگويم. زيرا دو تيم نمايش خوبي از خود نشان دادند. شرايط خوبي داريم هر چند که بازيکنان خسته هستند اما پس از اين دو برد شرايط روحي خوبي دارند انگيزه بازيکنان بالاست و اميدوارم مقابل تراکتورسازي هم چون دو ديدار گذشته ظاهر شويم.

قلعه‌نويي در مورد مصدومان و محرومان تيمش براي ديدار مقابل تراکتورسازي اظهار داشت: اکبرپور و نظري مصدوم هستند و آندرانيک تيموريان محروم است.

وي در مورد حواشي که براي پرسپوليس اخيرا به وجود آمده و رقم قرارداد بازيکنان اعلام شده است و گفته مي‌شود که قرار است قرارداد استقلالي‌ها هم رسانه‌اي شود، گفت: اين ارقام باز شود به هر حال اسنادي است اما اعتقاد من اين است که استقلال و پرسپوليس سرمايه‌هاي کشور هستند. بارها گفته‌ام اما آقايان عليه من جبهه مي‌گرفتند. بايد فرصت را در نظر بگيريم. استقلال و پرسپوليس تبديل به باشگاه شوند و رديف بودجه داشته باشند. تيم‌هاي هندبال و واليبال داشته باشند. اين مسئله باعث مي‌شود خيلي از ناهنجاري‌ها در کشور از بين برود.

سرمربي استقلال تاکيد کرد: اين مسئله بايد با برنامه‌ريزي صورت بگيرد بايد ورودي پول با خروجي آن هماهنگ باشد و طبق سند راهبردي پيش برويم. معتقدم پول در فوتبال ما خرج نمي‌شود شما نگاه کنيد بازيکناني مثل گرت بيل و مسي چه قراردادهايي دارند. معتقدم خروجي در فوتبال ما خوب نيست و به همين دليل است که لطمه مي‌خوريم. خيلي افراد پول‌هايي دريافت مي‌کنند اما اين موارد که به ساير افراد مي‌رسد دچار ايراد مي‌شود چرا که معتقدم اين مسائل نبايد رسانه‌اي مي‌شد اجازه مي‌دادند ليگ تمام مي‌شود. اسناد مالي آبروي انسان‌هاست. اصلا قراردادي بسته شده اين تعهدي بين کارفرما و افراد است. از اول به سمتي رفتيم که افراد دروغ بگويند زماني که سقف قرارداد را گذاشتيم اشتباه بود.

قلعه‌نويي با اشاره به اينکه در گذشته هم اعلام کرده بود بيشتر از سقف قرارداد دريافت کرده بود، تاکيد کرد: خوشحالم که هميشه روبروي آنها ايستادم.همان موقع هم گفتم که بالاي سقف دريافت کرده‌ام. هر کاري که خواستند مي‌کردند مرا تهديد کردند. گفتند فوتبالي تو را مي‌زنيم اما بر اعتقادم پايبند بودم. مادرم به من ياد داده بود هيچ موقع دروغ نگويم. گفتم که بالاي سقف دريافت کردم. اگر مي‌خواهيد هر کاري بکنيد حاضرم پول‌تان را برگردانم. آخر کجاي دنيا چنين کارهايي مي‌کنند البته اگر آقايان سقف قرارداد گذاشتند نيت خير داشتند اما راهکارشان مناسب نبود.

سرمربي استقلال تصريح کرد: شما ببينيد بازيکنان به يک اندازه پول دريافت مي‌کنند؟ قرارداد مسي با دني آلويز را مقايسه کنيد آنها قراردادشان بين خودشان است اصلا کاري به ساير افراد ندارند. اين مسائل فقط در فوتبال ايران است. ماتئوس حرف خوبي مي‌زد مي‌گفت در آلمان روزنامه وجود ندارد بلکه هفته نامه است. آلمان که مهد فوتبال است من دو ماه آنجا بودم از نزديک شرايط اين کشور را ديدم. هيچ جا چنين آبروريزي وجود ندارد. کرامت انسان‌ها را حفظ مي‌کنند. دنبال اين مسائل نيستند که با آبروي قلعه‌نويي بازي کنند. چنين روندي ندارند آنهايي که چنين کارهايي مي‌کنند مسلمان عمروعاصي هستند نه مسلمان علي و اولاد او. باز هم مي‌گويم پول در فوتبال ايران خرج نمي‌شود. بايد ورودي با خروجي هماهنگ شود. بايد ورودي با خروجي هماهنگ شود و با برنامه‌ريزي اين کار صورت گيرد. از طريق اين دو تيم مي‌توانيم خيلي به جامعه کمک کنيم. روزي عباسي با يک برنامه مي‌آيد و گودرزي يک برنامه ديگر دارد البته مي‌دانم آقاي گودرزي دانشگاهي است و با مطالعه پيش مي‌رود و مي‌خواهد برنامه‌هايش را پياده کند. اين مسائل را پيگيري مي‌کند تا به هدف نهايي برسد. اما من مي‌گويم چگونه است دو باشگاه استقلال و پرسپوليس پس از 32 سال هنوز رديف بودجه مشخصي ندارند.

‌امير قلعه‌نويي در ادامه صحبت‌هايش درباره فوتبال خصوصي و ورود بخش خصوصي به آن گفت: بياييد و يکي از پول‌هاي فوتبال را به باشگاه پرسپوليس و خودشان بدهيم تا آنها درآمدزايي کنند. با حرف زدن کاري مشخص نمي‌شود و ما بايد از نمونه‌هاي پيشرفته فوتبال الگوبرداري کنيم البته اگر فوتبال مي‌خواهيم وگرنه اگر قصد نداريم جوانان به سمت فوتبال بيايند آنها به پارک‌ها مي‌روند و معتاد مي‌شوند. ما کشور پويايي هستيم و جوانان هم بايد پويا باشند و بايد براي آنها آينده‌نگري کنيم که يکي از اين آينده‌نگري‌ها مي‌تواند فوتبال باشد.

وي ادامه داد: جمع کردن 100هزار نفر دور هم کار ساده‌اي نيست،‌خيلي از کشورهاي عربي دينار و درهم مي‌دهند تا تماشاگر به استاديوم بيايد و خيلي از آنها حتي نمي‌دانند نتيجه بازي چه مي‌شود اما اينجا در حاليکه به جز ورزشگاه آزادي و غدير اهواز که وضعيت خوبي دارند ساير استاديوم‌هاي ما حتي رفت و آمد درستي هم به آنها صورت مي‌گيرد به جاي اين حرف‌ها بياييم و به اين مسائل بپردازيم. ما در قرن 21 هستيم و بايد براي امکانات سخت‌افزاريمان نمره بدهيم.

سرمربي تيم فوتبال استقلال در مورد بودجه استقلال و پرسپوليس ادامه داد: من ارادت ويژه‌اي به آقاي گودرزي دارم و او روز سوم که وزير ورزش شد با من جلسه گذاشت و من هم درباره مسائل کلان ورزشي با او صحبت کردم اما مگر مي‌شود سرمايه‌مان را در بيابان بياندازيم؟ البته من مي‌دانم که ايشان و تيم قوي‌اي که براي اين کار در نظر گرفته‌اند در حال مطالعه دانشگاهي هستند و بعد از بازي‌ها هم طرحي خواهند داد اما به هر حال بايد تکليف استقلال و پرسپوليس مشخص شود که خصوصي هستند يا دولتي اگر دولتي هستند که بايد براي آنها رديف بودجه در نظر گرفت و اگر هم خصوصي هستند اين تيم‌ها را به افرادي بدهند که قصد کار کردن دارند و ديد اقتصادي و عاطفي به اين دو باشگاه دارند. با اين همه بايد ديد جوانان ما چه مي‌کنند؟ عشق به استقلال و پرسپوليس قداست دارد و بايد به آن ارزش‌گذاري کنيم و حالا هم که مشکلات اقتصادي گريبان مردم ما را گرفته چه سرمايه‌اي بالاتر از اين هواداران.

سرمربي تيم فوتبال استقلال ادامه داد:‌فکر مي‌کنم در کشور اسپانيا شهري وجود دارد که 10هزار نفر جمعيت دارد اما استاديوم آن 50هزار نفري است و 50هزار کاور آماده کرده‌اند و سيستم صوتي را در نظر گرفته‌اند که صداي 50 هزار نفر را توليد مي‌کند و اين دقيقاً فرق نگرش ما و آنهاست چرا که مي‌توان به استقلال و پرسپوليس نگاه فرصتي داشت و اين درست نيست که يک روز قرارداد يک باشگاه را منتشر کنند و روز ديگر قرارداد يک باشگاه ديگر را و اين فکر اشتباهي است چرا که با استقلال و پرسپوليس مي‌توان مشکلات زيادي را رفع کرد.

قلعه‌نويي در پايان در خصوص نامه کفاشيان به تيم‌هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا که اعلام شده بايد بازيکنانشان را در اختيار تيم ملي قرار دهند،‌افزود: من نامه کفاشيان را نديدم اما بايد با آقاي فتح‌الله‌زاده و هيأت مديره جلسه بگذاريم چرا که هيأت مديره تصميم‌گيرنده است اما کي‌روش بعد از 30 سال و کفاشيان بعد از 8 سال فوتبالي شده‌اند و مي‌دانند که ما چهارشنبه بازي حساسي که براي ما مرگ و زندگي است در پيش داريم اما بايد در ابتدا بازي جمعه را بگذرانيم تا ببينيم چه پيش مي‌آيد.