صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان علوم پزشکی اعلام کردند خواب ناکافی در مبتلایان به نارسایی قلبی ، احتمال بستری شدن آنها را در بیمارستان دو برابر می کند.

محققان سوئدی با بررسی بر روی 500 بیمار به این نتیجه رسیدند که خواب ناکافی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی ، خطرات زیادی در پی دارد و احتمال وخیم شدن حال این بیماران و بستری شدن آنان را در بیمارستان به شدت بالا می برد.

دکتر پیتر جانسن و همکارانش در مقاله ای که در نشست سالانه انجمن قلب اروپا در نروژ برگزار شد اعلام کردند نتایج بررسی در بیمارستان لینکوپینگ سوئد نشان می دهد خواب در همه مهم است و احساس خوبی به انسان می دهد ؛‌در صورتی که مشکلی در خواب افراد پیش آید به خصوص اگر آنان به نارسایی قلبی مبتلا باشند ، مشکلات جسمی آنان وخیم تر خواهد شد.

به گفته محققان سوئدی ، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ، مشکلات مزمن خواب دارند و این مشکلات ، خطر بستری شدن آنان را دو برابر بیشتر می کند.

برای جلوگیری از این مشکل ، باید خواب بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ، تحت نظر پزشک معالج ، تنظیم شود.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، نارسایی قلب بدین معنا نیست که قلب کسی از کار ایستاده یا شخص دچار حمله قلبی شده است.

به نارسائی قلب، نارسائی احتقانی قلب نیز می گویند.
quotation mark احتقانی quotation mark یعنی اینکه خون در بدن تجمع می یابد، زیرا که قلب قادر به پمپ کردن آن نمی باشد.
نارسایی قلب علل متفاوتی دارد و گاهی اوقات علت اصلی یافت نمی شود.
شایعترین علل نارسایی قلب در زیر لیست می شود:
بیماری شریان کروناری ( تنگی عروق خون دهنده به قلب ) ، اغلب افرادی که نارسایی قلب دارند قبلاً دچار حمله قلبی شده اند.
مشکلات عضله قلب ( کاردیومایوپاتی ) ، فشار خون بالا ( هیپرتانسیون ) مشکلات هرکدام از دریچه های قلبی ، ضربان غیرطبیعی قلب ( آریتمی ) مواد سمی ( مثل مصرف الکل ) ، بیماری مادرزادی قلبی ( مشکل قلبی که از بدو تولد وجود داشته است ) ، دیابت ، مشکلات تیروئید .
نارسایی قلبی علائمی همچون تنگی نفس ( شاید هنگام راه رفتن یا از پله بالا رفتن ) ، تنگی نفس در هنگامی که در بستر خوابیده اند ، بیدار شدن در شب به دلیل تنگی نفس ناگهانی ، تورم پاها ( معمولاً پاها و قوزک ها ) افزایش وزن سریع ، سرفه مزمن نیز ممکن است داشته باشد.