صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
تونی تایلر دبیر کل سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) روز سه شنبه با تایید معبوب بودن سیستم های ردیابی هواپیماها، تاکیدکرد تراژدی ناپدیدشدن هواپیمای مالزی نشان می دهد سیستم های ردیابی هواپیماهای مسافربری نیازمند بهبود است و نمی توان اجازه داد بار دیگر هواپیمایی به سادگی ناپدید شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تونی تایلر دبیر کل سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) روز سه شنبه با تایید معبوب بودن سیستم های ردیابی هواپیماها، تاکیدکرد تراژدی ناپدیدشدن هواپیمای مالزی نشان می دهد سیستم های ردیابی هواپیماهای مسافربری نیازمند بهبود است و نمی توان اجازه داد بار دیگر هواپیمایی به سادگی ناپدید شود.

به گزارش انتخاب، دبیر کل سازمان بین المللی یاتا در بیانیه ای که در کوالالامپور منتشر شد، اعلام کرد بهبود روش های ردیابی هواپیما با توجه به ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 اکنون برجسته شده است.

وی تاکید کرد ناباورانه است در جهانی که هر حرکت ما به نظر می رسد ردیابی می شود، یک هواپیما به سادگی ناپدید شده و بازیابی داده های پرواز و صدای کابین خلبان این قدر دشوار باشد.

تایلر همچنین در یک نشست خبری در کوالالامپور شرکت کرد. در این نشست خبری مقامات دیگر یاتا نیز حضور داشتند و احتمالات مختلف که باعث شد پرواز ام.اچ 370 در 17 اسفند ناپدید شود را تشریح کردند.

هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی در مسیر کوالالامپور به پکن با 239 مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد.

مقامات مالزی معتقدند که این هواپیما به صورت عمد توسط یک نفر از خدمه پرواز از مسیر اصلی خود منحرف و ساعت ها در مسیر اشتباه پرواز کرده است. ماهواره های اینمارست فرانسه مسیر این پرواز را در جنوب اقیانوس هند تشخیص دادند.

دبیر کل سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی گفت که دیگر نمی توانیم اجازه دهیم هواپیمایی به این سادگی ناپدید شود.

کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی معتقدند با ناپدیدشدن این هواپیما که به معمای بزرگی در تاریخ این صنعت تبدیل شده است در آینده تغییرات عمده ای در این صنعت به ویژه در ردیابی مسیر هواپیماهای مسافربری اتفاق می افتد.

منبع: ایرنا