صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهاء الدین نجفی ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی در داخل کشور را برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی ضروری عنوان کرد.

به گزارش انتخاب، بهاءالدین نجفی - عضو هیات علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: بازارگرایی یا ارزیابی سلیقه مصرف‌کنندگان بازارهای هدف، کمتر مورد توجه تولیدکنندگان بخش کشاورزی بوده است.

وی با بیان این‌که سیستم بازاریابی سنتی و اتخاذ روش‌های صادراتی بر اساس مازاد تولید نمی‌تواند ما را به توفیق برساند، گفت: تشکیل تعاونی‌های بازاریابی بر اساس روش‌های تولیدگرایی و بازارگرایی می‌تواند به صادرات کشاورزی کمک کند.

نجفی با اشاره به پیشینه کشور در صادرات محصولاتی چون زعفران، خرما و پسته خاطرنشان کرد: در صادرات این محصولات حرف اول را در دنیا می‌زدیم اما به مرور به دلایلی همچون نبود شناخت از ترجیحات مصرف‌کنندگان و نبود استراتژی درازمدت در صادرات این محصولات با افت مواجه شدیم.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر پتانسیل صادرات برخی محصولات باغی در کشور ایجاد شده است، گفت: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، اسپانیا و ... با خرید محصولات باغی ما و بسته‌بندی مجدد آن، سود ناشی از ارزش افزوده این محصولات را کسب می‌کنند.

این کارشناس کشاورزی برندسازی را از مولفه‌های مهم در صادرات کشاورزی دانست و گفت: باید برندهایی که مخصوص کشور ما است را دوباره در جهان احیا و بازارهای از دست رفته را بدست آوریم.

نجفی ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی در داخل کشور را برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی ضروری عنوان کرد.
منبع: ایسنا