صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۵۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : همانطور که سوال و استيضاح حق نمايندگان است پاسخگويي  مطلوب وزرا نيز مي تواند اذهان را روشن کند.

محمدرضا تابش، نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در گفتگوبا آريا استيضاح وزرا را حق طبيعي نمايندگان دانست و گفت:در بحث استيضاح ممکن است مسائل ملي و کلان مدنظر باشد يا مسائل منطقه اي است .

وي تاکيد کرد:همانطور که سوال و استيضاح حق نمايندگان است پاسخگويي  مطلوب وزرا نيز مي تواند اذهان را روشن کند البته مردم و افکار عمومي هم به طور قطع قضاوت خواهند کرد که آيا استيضاح از سر اداي دين و احساس تکليف دربرابر مردم انجام مي شود و يا اينکه پشت آن مسائل سياسي است که ما اميدواريم استيضاح ها اينگونه  نباشد.

وي افزود:بنده معتقدم اگر مسائل و مشکلات حياتي باشد و به نوعي حق ملت تضييع شود و يا ناروايي هاي انجام شود حتي اگر يک ماه از عمر دولت بگذرد بايد استيضاح انجام شود اما اگرمسائل سياسي ، جناحي و منطقه اي باشد نمي توان يک وزير را درحالي که فقط شش ماه  ازکارش مي گذرد ،استيضاح کرد.

نماينده مردم اردکان اظهار داشت:در بحث استيضاح بايد سه مولفه را مدنظر قرار داد 1-حق مجلس2-پاسخگويي دولت 3-داوري افکار عمومي.