صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۸۲۹۰
تعداد نظرات: ۲۲۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
کاش روحانی نمی گفت کم سواد، اما...
در این فهرست البته افراد شناخته شده ای چون بذرپاش، که توسط احمدی نژاد به عنوان الگوی جوانان به جامعه رونمایی شد و موضوع دکترای پر حرف و حدیث و ماجرای فوق لیسانسش به ضرب المثل تبدیل شد، یا جواد کریمی قدوسی، نماینده فرهیخته مشهد که طرح علیه تیم مذاکره کننده نوشت و NPT را با اعتماد به نفس فراوان MPT ("ام پی تی") خواند، دیده می شوند. اما..
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سخنرانی رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که بخش زیادی از آن، درد دل های در سینه مانده اساتید دانشگاه ها و فرهیختگان کشور بود، بسیار پرمحتوا بود، اما در همین سخنرانی نیز کاش روحانی از عبارت کم سواد برای منتقدان ژنو استفاده نمی کرد.

موضوعی که انتقاد حجت الاسلام مهاجری، یکی از سابقون جریان اعتدال که از دوستان قدیمی دوران طلبگی رییس جمهور به شمار می آید را نیز به دنبال داشت که از روحانی خواست علاوه بر موضوع سبد کالا، به خاطر این کلمه نیز عذرخواهی کند.

با این حال، انتقاد از این لفظ رییس جمهور، به معنای "پرسواد" دانستن منتقدان وی در عرصه دیپلماتیک نیست، بلکه این موضوع باید بررسی شود و تنها آن زمان است که می توان قضاوت درستی کرد.

بعد از این اظهارات رییس جمهور، 24 تن از نمایندگان مجلس که به نظر می رسد خود را مخاطب روحانی قلمداد کرده بودند، به وی تذکر دادند.

«انتخاب» در گزارشی به بررسی میزان سواد این افراد در حوزه های تخصصی خود و نیز در موضوع دیپلماسی می پرازد و معتقد است زمانی کار کشور به سامان می رسد که در هر عرصه ای کار به کاردان سپرده شود.

در این فهرست البته افراد شناخته شده ای چون مهرداد بذرپاش، که توسط محمود احمدی نژاد به عنوان الگوی جوانان به جامعه رونمایی شد و موضوع دکترای پر حرف و حدیث و ماجرای فوق لیسانسش به ضرب المثل تبدیل شد، یا جواد کریمی قدوسی، نماینده فرهیخته مشهد که طرح علیه تیم مذاکره کننده نوشت و NPT  را با اعتماد به نفس فراوان MPT ("ام پی تی") خواند، دیده می شوند. اما افرادی هستند که جامعه چندان از سوابقشان آگاه نیست و باید با میزان سواد این منتقدان آشنا شوند.

البته با توجه به این که ممکن است بخشی از سوابق این عزیزان در ستون چهارم مخفی و ناشناخته باشد، از بینندگان «انتخاب» تقاضا می شود چنانچه در این زمینه کم نوشته شده، اطلاعات ما را تکمیل نمایند.



تخصص در زمینه دیپلماسی

سوابق علمی

نام نماینده

ردیف

حضور در هیات همراه احمدی نژاد در سفر به شرق آسیا

دکترای آبیاری

مهدی کوچک زاده

1

مسئولیت امامت جمعه و اداره مؤسسه اسلامی نیویورک

تحصیلات حوزوی و لیسانس روانشناسی

مرتضی آقاتهرانی

2

امضا كننىده طرح پیگیری انتقال مقر دائمی سازمان ملل متحد از آمریکا به ....

سطح 4 حوزه

رضا آشتیانی

3

-

تحصیلات حوزوی

نصراله پژمان فر

4

-

فوق لیسانس در رشته مدیریت و علوم سیاسی

بهرام بیرانوند

5

مدیر دفتر تلویزیون در نیویورک و انگلیس

فوق لیسانس تولید تلویزیون

بیژن نوباوه

6

-

-

سیدسعید زمانیان

7

-

فوق لیسانس، مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق

احمد امیرآبادی

8

-

اطلاعاتی در دست نیست اما در سایت شخصی از خود به عنوان دکتر یاد کرده است.

احمدآریایی نژاد

9

امضا کننده طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین

فوق لیسانس حقوق خصوصی

جوادکریمی قدوسی

10

امضا کننده  طرح پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 توسط دولت های آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی ایران

فوق لیسانس مدیریت دولتی موسسه آموزش عالی پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

حسینعلی حاجی دلیگانی

11

-

سطح دو حوزه

سیدمهدی موسوی نژاد

12

سفیر ایران در واتیکان در دولت احمدی نژاد

تحصیلات حوزوی

علی اکبر ناصری

13

مسئول دفتر حركتهاي اسلامي و مردمي وزارت خارجه

تحصیلات حوزوی

احمد سالک

14

-

کارشناس ارشد مديريت اجرايي

مهرداد بذرپاش

15

رئيس فراكسيون بيداري اسلامي مجلس (دوره نهم)

سطح 1 حوزه - دانشجوی دکترای الهیات

سیدعلی طاهری

16

سفر تبلیغی به آفریقا

تحصیلات حوزوی

حمید رسایی

17

-

دکترای مهندسی صنایع

مسعود میرکاظمی

18

-

کارشناس علوم اجتماعی از دانشگاه دانشگاه پیام نور

عبداله سامری

19

-

دكتري مردم شناسي

رضا صابری

20

امضا کننده طرح پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 توسط دولت های آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی ایران

تحصیلات حوزوی

محمود نبویان

21

-

دانشجوی دکتری مدیریت در اقتصاد

حسین طلا

22

امضا کننده طرح تشدید مجازات مترددین به فلسطین اشغالی و اصلاح مواد (24) و (36) قانون گذرنامه مصوب 1351

فوق لیسانس ارتباط تصویری

فاطمه رهبر

23

امضا کننده  طرح پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد 1332 توسط دولت های آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی ایران

دندانپزشکی

زهره طبیب زاده

24

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲۷
در انتظار بررسی: ۱۹۹
غیر قابل انتشار: ۱۱۷
ناامید
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
قحط الرجال است در این مملکت؟! با وجود این همه نخبگان سیاسی و حقوقی، دکترای آبیاری باید درباره توافقنامه ژنو نظر بدهد؟ ای خدا این چه سرنوشتی بود که به آن گرفتار شدیم؟؟
دوست
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
زیاد به طرفداراتون امید نداشته باشید خدا همه رو هدایت کنه بازم دکتر احمدی نژاد
دلسوز
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آنهايي كه دررشته هاي علوم اجتماعي تخصصي گرفته اند بيشتر مي توانند درك سياسي و اجتماعي داشته باشند مگر افرادي كه در اين حوزه مطالب ارزشمند و مورد قبول منتشر كرده باشند.... مشكل بزرگ كشور ما اين است كه كلي هزينه آموزش در اين كشور مي شود و افراد متخصص تربيت مي شوند ولي هيچكس سر جاي خودش گمارده نمي شود
امیر
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
انتخاب! من موافق با اینآ قایونی که نام برده اید نیستم اما خبرتون منصفانه نیست.لا اقل آقا تهرانی و نبویان رو که از نزدیک میشناسم هر دو دکتر هستند.آقا تهرانی دکتریش رو از آمریکا گرفته
رضا
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حرف رو باید شنید و سنجید، حتی اگه فرد گوینده امضا کردن بلد نباشه دلیل بر نادرستی حرفش نیست. این نماینده ها اگه از آمریکا و کانادا مدرک گرفته بودند و همین حرف ها رو میزدند شما می پذیرفتید (؟!)
ناشناس
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
این شماره 17 خیلی منو جذب کرد .ممنون از اظلاع رسانی.
فرشید
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
تو وجودم به جای کاه پر از درد هست
پر از درد
جناب دکتر روحانی من از موافقین شما هستم و از ارادتمندان شما
ولی یادمان باشد این صحبت ها کاری به جایی نمی برد.
باید به فکر مردم بود.
محکم جلوی این حاشیه ها بایست.
جناب دکتر روحانی این نوع عکس العمل ها شیوه آقای احمدی نژاد بود
شما چرا؟
نگذارید شما و دولت محترم تان را در حاشیه نگه دارند.
این ها همه یک فتنه می باشد که بگویند شما هم مثل بقیه هستید
مراقب باشید
علی
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
یادم هست در مجلس ششم آقای عباسی نماینده رودسر و املش وزیر کار اسبق بظاهر با مدرک کارشناسی ارشد وارد مجلس شدند اما نمی دونم جه شد ؟ که آقای عباسی در اواخر دوره مجلس شدند دکتری ، راستی نمی دونم این آقایان برای قانونگزاری به مجلس میرند یا برای تحصیل و گرفتن مدرک ؟
ناشناس
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سواد کسی داره که منافع مردم و کشور رو در نظر داشته باشه نه منافع شخصی خودشو فامیلاشو و گروه و دسته شو و اگر نه اینها همون کاغذ پاره های معروفی هستن که با رانت و پارتی و انواع تقلب اخذ شدن البته نه همشون
م م موحد از قم
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
با تشکر وافر از سایت وزین و متین انتخاب چند نکته را بعرض می رسانم :
1- انتقاد مهاجری بجابوده و این رفتارها با شان بسیار والای روحانی ناسازگار است(بخصوص سبد کالا که فقط در شان احمدی نژاد بود و نه هیچ رئیس جمهور دیگری!)
2- کار مستند و روشنگرانه شما عالی بود و بدون اهانت سطح سواد مدعیان را آشکار نمودید.
3- حضور این نمایندگان در مجلس حاصل فیلتر ردصلاحیتها در درچه اول و قهر مردم با صندوقها در مرحله دوم است این تیپ نمایندگان همیشه فقط در صورت حضور حداقل ثابت رای دهنده سنتی می توانند وارد مجلس شوند!
4- به دوستی که خود را فرزند ایران معرفی کرده و ضمن انتقاد به شما اشکال به مدرک آقای دکتر زیباکلام گرفته عرض می کنم ایشان علاوه بر مدرک دکترای شیمی دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد آمریکا دارند!
قلندر
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آقا این حرف ها چیه مگه دیپلماسی هم احتیاج به سواد تخصصی اون رشته را داره مگه فیزیک و یا شیمی یا ریاضیاته و یا پزشکیه که احتیاج به تحصیلات کلاسیک داشته باشه. داداش تو دیپلوماسی و روابط خارجه کافیه بتونی بگی اون ... رو لولو برد یا اینقدر قطعنامه بدن تا قطعنامه جونشون درآد و غیره.
ناشناس
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
در مورد ردیف 7 ظاهرا شک دارید ولی واقعیت داره لیسانس مدیریت از دانشگاه پیام نور البته احیانا به پیام نوری ها بر نخورده من هیچ توهینی نکردم
ناشناس
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
میگم جرا اوضاع خراب است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آیا فقط منتقدین دولت و توافق ژنو همین ها هستند؟!
من که گشتم نبود نگرد نیست
بله نیست
رسانه ای نیست که بی طرف باشه و انصاف رو رعایت کنه.
این دعواهای سیاسی ما رو به کجا میبره؟
...
ناشناس
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
این یک واقعیت انکار ناپذیر است که اساتید و اهالی دانشگاه چون به اقتضای حرفه شان اطلاعات علمی مربوط به حوزه تخصصی شان را دائما بروز رسانی می کنند معلومات و اظهار نظراتشان در ارتباط با مسائل مختلف بویژه مسائل هسته ای قابل استناد است. و از این منظر اساتید دانشگاهها افراد بسیار موجهی برای مشورت و رایزنی جهت موارد سرنوشت سازی چون مذاکرات هسته ای می باشند.
چرا نمایندگان محترم به خود می گیرند. به خدا آقای روحانی به هیچ وجه قصد اهانت به هیچ کسی را نداشته اند و فقط خواستند از علم و تجربه دانشمندان و پژوهشگران علوم مختلف بهره بگیرند.
ناشناس
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
روحانی جنگنده.... با خالی بند میجنگه
اقبال
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
میشه کمی در مورد مدرک دکتر روحانی و دکتری حوقشان در سال58 هم روشنگری کنید تا همه بدونن این استاد تمام دانشگاه از چه سوادی برخوردار هستند
ناشناس
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آقاي روحاني در تبليغات انتخاباتي هم از اين چشمه ها مي اومد و يكي از فاكتورهايي كه نظر مردم رو جلب كرد همين جيگردار بودن او بود. يادم هست در ميدان ولي عصر در شب هاي اخر تبليغات مردم شعار مي دادند: نه سردار نه شهردار، روحاني جيگر دار. با اون نجابت خاتمي نمي شه با اين قماش مقابله كرد. بايد يه كسي باشه كه بلد باشه به قول خودشون آب رو كجا بريزه...! دست مريزاد روحاني جان. واقعا مچكريم!
ناشناس
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
" ابوالقاسم خسروي " رو يادتون رفت بنويسيد.
عضو جبهه پايداري و مدرك فوق ليسانس معارف است.
شايد ايشان در كوچك زاده ذوب شدن و از قلم افتادن
عامری
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
گذشت زمان ثابت میکنه کی بیسواد بوده کی باسواد وروشنفکر !! تعلیق کردن هنر نیست عزیز دل مگه همین باسوادها نبودن که دو سال تعلیق کردند ولی بعدا بیسوادها آمدن و20 درصد غنی سازی کردند!!!
پاسخ ها
زری
| |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
ایول، دروغ نمیگن زمان همه چیو ثابت میکنه، ایشالا بعدا گندهاشون عیان میشه
ناشناس
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
انتخاب لطفا بیش از این اینها را لو نده بزار به ...
عباس
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مگر داشتن یک کاغذ پاره به اسم مدرک که اکثر آقایان بصورت کاملا سفارشی آنرا تهیه کرده اند می تواند معیار سواد باشد؟!!!
به فردی باسواد میگویند که بتواند با چشم پوشی از منافع فردی و جناحی مصالح کشور را به منافع خود و یاران و اربابانش ترجیح دهد.
به فردی باسواد میگویند که خود را به چند کارت هدیه و کادو و رانت و .... نفروشد و در مقابل کوچکترین انحرافی شجاعانه مقاومت کند.
به فردی باسواد میگویند ...
به فردی باسواد میگویند که به فکر معیشت اقشار ضعیف جامعه باشد و هر گونه فساد و خیانت و غارت بیت المال را برنتابد و به شدت با عوامل فساد و خیانت و غارت بیت المال برخورد نماید نه اینکه با آنها مسامحه کرده و سهم خواهی کند.
به فردی باسواد میگویند که در مقابل اربابان زر و زور بایستد و به نفع کشور و ملت با تمام مظاهر فساد مبارزه کند.
به فردی باسواد میگویند که به افکار عمومی و مردم احترام گذاشته و خود را عقل کل نداند.
به فردی باسواد میگویند که به اندازه کافی دوراندیش بوده و بتواند با علم، حلم، عقل و خرد جمعی تصمیم بگیرد.
به فردی باسواد میگویند .......
سینا
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
انتخاب لطفا این حدیث رو بذار اول همه نظرها: امام علی(ع) می فرمایند:مردم دشمن چیزی هستند که به آن جاهلند.حکمت 43 نهج البلاغه
ناشناس
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
"سفر تبلیغی به آفریقا"
چه دیپلمات باسابقه ای!!!!!!!!!
بیخود نیست که این آقای رسایی به همه رهنمود
می دن. ماشاالله یه سفر تبلیغی تشریف بردن!!!!!
ناشناس
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
این حرکات درست نیست.اینها نماینده مردم هستند و حق دارند اظهار نظر کنند وبیسوادخواندن آنها خطاست.
یادمان باشد یکی از اشکالات دولت قبلی بی توجهی به منتقدان بود.نگذاریم این رویه عادت شود.
ناشناس
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خودمان از شما بهتر می دانیم سواد آقایان چقدر است، قبلا هم می دانستیم و فقط منحصر به مجلس نیست جاهای دیگر هم همینطور است
ناشناس
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
با اين نيرو ها ميشه يه دانشكده علوم ديپلماتيك راه انداخت مديونين كوتاهي كنين
حسین پروانه
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
با سلام اگر اشکالی ندارد محل تحصیل و اساتید نماینده محترم مشهد را معرفی فرمائید تا مشخص شود مدرک ایشان مثل جبهه ایشان معتبر است
ناشناس
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
یکی از ویژگی‌های رویکرد اعتدالی آگاهی، صداقت، بردباری و در یک کلمه اخلاق اسلامی است. بنده نیز یکی از کسانی بوده و هستم که همواره با برخوردهای تند و چکشی و در اصطلاح امروزین رادیکال مخالف بوده و هستم. به گمان من واژه‌ای که جناب ریاست محترم جمهور بکار بردند مناسب اخلاق حسنه‌ای که در ایشان سراغ داریم نبوده و نیست. بکار بردن واژه بی‌سواد حتی برای افراد بی‌سواد و کم سواد هم در شأن هیچ انسان آزاده‌ای نیست تا چه رسد به یک فرد دیپلمات و دغدغه‌مند چون ریاست محترم جمهور. خصوصاً آنکه ایشان در سلک روحانیت انقلابی و اصول‌گرای معتدل شناخته می‌شوند. باید این را پذیرفت که این موضع‌گیری از روی عصبانیت بوده و ایشان و خودم را به تحمل و بردباری دعوت می‌کنم. نکته‌ای دیگری که قابل تأمل است این است که بعضی از کسانی که در جدول از آنان یاد شده و مدارک تحصیلی آنان را متذکر شده‌اید خلاف واقع است. ممکن است بنده نیز چون شما به این عزیزان انتقاداتی داشته باشم اما در اخلاق و دیانت اسلامی مجاز نیستیم حق و انصاف را لگدمال کنیم. بصور مثال آقای مرتضی آقاتهرانی دارای مدرک دکترا از دانشگاه مگ‌گیل هستند که در اینجا کارشناسی معرفی شده و یا جناب آقای نبویان نیز دارای دکترای فلسفه می‌باشند. اینکه من یا شما سلیقه سیاسی این دوستان را نمی‌پسندیم یک بحث است و اینکه ایشان دارای چه تحصیلاتی هستند موضوع دیگری است. نکته دیگر آنکه دوستان نباید گمان کنند آنانکه تحصیلات حوزوی دارند در امور سیاسی بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند و خدای ناکرده با تحصیلات حوزوی و دانش آموختگان آن با این رویکرد بنگرند که آنان دانش لازم را ندارند. فراموش نکنیم بسیاری از بزرگان و رهبران انقلاب اسلامی و در رأس همه آن‌ها حضرت امام خمینی(ره) دانش‌آموخته حوزه علمیه بوده‌اند. شخص ریاست محترم جمهور نیز افتخارشان به حوزوی بودن ایشان است.
بهزاد روزبه
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بسیار هم عالی و اما به عنوان یک دانشجوی سال آخر دوره 4 ساله دکترای در کشور سوئد، لطفا به مقاله خود این نکات را هم اضافه بکنید؛

یک: در طی چه سالهایی و در چه دانشگاهی درس خوانده اند؟
2: یک کپی از پایان نامه آنها (در کشورهای غربی این روزها پایان نامه همه در در سایت خود این و آن دانشگاه در دسترس همگان است) را بخواهید.
3: نام دقیق اساتید راهنمای آنها که البته در پایان نامه باید بدون کم و زیاد و عینا قید شده باشد

4) در آن سالهایی که در این مقاطع مورد ادعایی خود تحصیل میکردند، آیا مشغول یک شغل تمام وقت یا نیم وقت و یا کار در شهر و شهرستانی غیر از شهر محل دانشگاه مورد ادعای خود بوده اند یا نه؟
برای نمونه، دوره دکترای که در اروپا بطور متوسط حداقل 4 سال طول میکشد، یک کار تحقیقاتی تمام وقت است و نه مثل جناب احمدی نژاد که معلوم نیست برای چه مطالعاتی به ایشان درجه دکترای داده اند وقتی میدانیم ایشان یک روز هم سر کلاس درس نرفته اند ووو.
برای نمونه شخصی که مدعی داشتن درجه دکترای است، آیا حتی یک مقاله در ژورنال های آپرو شده و معتبر دارد یا نه؟ در این کشورهای غربی ارائه مقاله، آنهم حداقل 2 تا بصورت تکی و نه با نویسندگان دیگر، به این و آن کنفراس و بویژه نهایتا چاپ آنها در این و آن ژرنال مرتبط به زمینه تحقیقات و البته معتبر و مورد تایید مجامع آکادمیک، اجباری است.
خلاصه صرف داشتن مدرک برای نمونه دکترای به خودی خود هیچ چیزی را ثابت نمیکند بویژه دانش که خود یک مقوله ای فرامدرکی.
ناشناس
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
متاسفانه اکثر مدیران کشور مدارکشان را از سازمان مدیریت دولتی و جاهای مشابه گرفته اند که اصلا یا درکلاس شرکت نکرده اند ویا در پایان ترم 10 سئوال داده اند و گفته اند 8 تای آن سئوال امتحان است برای همین در جا میزنیم.
ناشناس
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حق با روحاني است
حسیبی
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سواد رئیس سازمان گردشگری و یا سمتهای آقای ترکان با شغلش ارتباط دارد
علی
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
روحانی مچکریم. انتخاب دمت گرم.
رضا اسلامی
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
منظورشان از Mpt همان ام پی تری خودمان هست؟
ناشناس
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
همه حقیقت هم نگفتن... است و .... چرا از دکتر ایزدی- فریدون عباسی- عسگرخانی- افروغ- سعید زیباکلام - منوچهر محمدی- نوبری و... نام نمیبری و مدارکشون رو نمی آوری
ناشناس
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آریایی نژاد پزشک عمومی و استخدام آموزش و پرورش است و مربی بهداشت مدارس ملایر را در کارنامه داردو مسئول ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در این شهرستان بوده است
ناشناس
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
با حضور در انتخابات مجلس93 جواب ا ین کم سوادهارو میدهیم
ناشناس
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آکسفورد را از یاد نبریم !
ناشناس
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اشتباه اشتباه است ولو از دهان رئیس جمهور محبوبمان بیرون آید. به هر حال انسان باید ظرفیت پذیرش انتقاد را در خود داشته باشد و زود عصبانی نشود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
شما دیگه کی هستی...

اینا دارن 6 ماهه به قصد "انتقام" و نه " انتقاد" ، دولت رو می کوبن

حالا زود عصبانی شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
یکی از این آقایون گرین کارت کشور شیطان بزرگ را هم دارد .
پایگاه اسلامی مبارزه با فراماسونری
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
دربین منتقدین افراد زیادی که با دیپلماسی وموارد مربوط به آن آشنا باشد دیده نمی شود و این را می فهمم که انتخابات مجلس در سال94مهم تر از انتخاب ریاست جمهوری 92 بسار با اهمیت تر است .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
همه با هم تغییر در مجلس در سال94
ناشناس
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
کسانی که سطح سوادشون در حد MPT هست چطور انتظار دارید بقیه ی مسایل را درست تحلیل کنند .
حمید
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
همین کم سوادها شماها را دعوت به مناظره کرده اندچرا طفره میروید!!!!!!1
جعفر
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اکثرشون هم از دانشگاه هاوایی مدرک گرفته اند. یعنی مراجعه, پرداخت پول و گرفتن مدرک.
بانو
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سفر به آلمان همراه با انگشت نگاری عزت مندانه! رو هم به سوابق دیپلماتیک بعضی ها اضافه کنید!!
دشتستاني
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
رديف 12 همونه كه پسرعموش با تقلب به جاش امتحان مي داده!!
مصطفی بوشهر
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعا اینا نماینده مجلس ما هستن که محمد علی نجفی رو که تو MIT دکترا داشت رد کردن ؟ خدا رحم کنه
ناشناس
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
با این روش برخورد با منتقد موافق نیستم به جای نقد سواد و شغل و... منتقدباید منطق شو نقد کرد.
ناشناس
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آيا مي ذانيد آقاي اوبا در كدام دانشگاه آمريكا درس خونده وداري مدرك حقوق وعلو سياسي است بريد مدارك نمايندگان كنگره آمريكا هم مشاهده فرماييد ديگر اينجور افراد به مجلس شوراي اسلامي نمي آوريد مجلس بايد قانون گذار داشته باشدتا بتواند قوانين بر اساس نكنلوژي زمان وروز تصويب نمايد
حسن
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
انتخاب دقت كن
* برخي از سوابق ديگر حضرات،
رسايي تئورسين فتنه آمريكايي
كوچك زاده ترور شخصيت هاشمي
بذرپاش سفير ايران در مريخ
آقا تهراني مصاحبه در كيهان
بيرانوند عكس يادگاري از احمدي نژاد
و ....
اين سوابق يعني كم اهميت تر از مواردي است كه گفتين؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
3000 تا مثبت
بهرام
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
از نظر اماری متوسط سواد و سابقه انها کمتر از میانگین مورد نیاز است پس سخن رئیس جمهور صحت دارد

ان همه تندروی بی حساب و کتاب احمدی نژاد به کجا رسید بیکاری و تورم بی نظیر در دنیا

اگر با سواد با تجربه و در چارچوب عقل رفتار بکنند حداقل یک زمان دوساله ای باید به این دولت وقت داد تا ببینیم چقدر می تواند موفق باشد
کاوه
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
همه رو بی خیال, اون بابا فوق لیسانس تولید تلویریونه منو کشته!!!!!
ناشناس
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خدایا ببین کیا قانون وضع می کنند؟!!!!!!!!!!!!!
مسعود
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
ظاهراً آقای روحانی قبل از ما این جدول رو دیده بودند که به اینا گفتن "بیسواد" ؛ انصافاً که شایسته‌ترین کلمه رو بکار بردن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آقای روحانی با ملاحظه کلمه " کم سواد" رو به کار بردن
جواد
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خیلی هدف دار نوشتین.چرا همه سواق را ننوشتین. مثلا آقای میر کاظمی چندین سال وزیر بوده. یا بذر پاش مدیر سایپا بوده و... فک نکنم این در آوردن ای سوابق کار سختی بوده باشه. البته اگه واقعا شما میخاستین همه چیز را بگید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
چرا ... میگی عامو؟ مدیریت سایپا سابقه دیپلماتیکه؟
سید
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مدرک خود روحانی چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
دکترای حقوق

سوابق: رییس شورای عالی امنیت ملی به مدت 20 سال
**رییس تیم مذاکره کننده ی هسته ای دوره ی خاتمی**
کوروش
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
از سوابق رسایی سفرتبلیغی به المان و انگشت نگاری عزتمندانه هم بوده.!!!!واقعا باعث افتخاره
دانشجو
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حالا گیرم که اینا کم سوادند،رئیس کنونی واسبق انرژی اتمی هم کم سوادند؟
ناشناس
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حالا چرا فقط به بررسی نمایندگان پرداخته اید؟ آیا همه ی اساتید دانشگاه منتقد این توافق هم کم سواد هستند؟!!!! چرا سوابق و مدارک آن ها را بررسی نمی کنید؟ در همین لیست نیز آدم های غرب شناسی
و دنیا دیده ای چون بیژن نوباوه و مرتضی آقا تهرانی هستند که نباید به آن ها گفت کم سواد!!!
حسن از زيركوه
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعا آقاي رئيس جمهور كلمه بيسواد را با مستندات موجود گفته اند دستشان درد نكند البته بايد دانست كه برخي در مجلس فقط نان را به نرخ روز مي خورند انشاالله كه مردم آگاه كشور و بخصوص تهران در انتخابات آينده افراد باسواد را انتخاب خواهند كرد.
ناشناس
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آقای حاجی فرمانداری کاشان را درزمان احمدی نژادگند زد
ناشناس
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
من موندم كيا به اين آقايان راي داده اند برند مجلس!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مردم 12درصدي تهران و راي 25درصدي خانواده و رفقا
غیاث
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعا خیلی ... که توهین آقای رئیس‌جمهور رو اینطوری سعی می‌کنین ثابت کنین! احمد توکلی هم انتقاد کرده چرا توی این لیست نیست؟ زاکانی هم انتقاد کرده چرا نیست؟ گشتین کسایی که مدرک اسمی ندارن رو لیست کردین که بگین بعله منتقدین همه بی‌سوادن؟ خود آقای روحانی که دکترای حقوقش توش حرف و حدیث‌های جدی هست فقط باسواد تشریف دارن؟ خیلیا هستن که فعلا چون هنوز یک سال از کار دولت نگذشته دارن مدارا می‌کنن و سعی می‌کنن فقط حمایت کنن اما این رفتارها و صحبت‌های زشت باعث می‌شه حمایت ضمنی اونارو هم از دست بدین.
انتخاب‌جان پیشنهاد می‌کنم یه مقاله‌ی دیگه هم بنویسی و ثابت کنی که منتقدین همه از جای خاصی هم پول می‌گیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
اینو همه می دونن مقاله احتیاج نداره
ناشناس
| |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
رياحتی اگه بر فرض محال حرف شما درست باشه و توی مدرک دکترای دکتر روحانی حرف و حدیث باشه!!! بازهم ایشون سواد دیپلماتیک لازم و کافی به واسطه ی چند سال مسئول مذاکرات هسته ای بودن را دارند
ناشناس
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
این افراد نماینده جمعی از مردم هستند
و طبق قانون اساسی حق دارند در تمامی امور کشور اظهار نظر کنند.
ای کاش آقایان به جای کوبوندن به در و دیوار، مفاد این توافق نامه فوق سری رو می فرمودند که افراد با سواد و کم سواد و بی سواد خیالشون راحت بشه و بگن بارک الله بر دولت تدبیر و امید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آقايان نماينده چند درصد آراي مردم هستند تمام نمايندگان به اندازه رئيس جمهور راي ندارند
ناشناس
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
آخه بدون جر زدنهاي كريمي قدوسي و مخالفت ايشان با زمين و زمان استماع مذاكرات مجلس چه لطفي داره؟!!
ايراني
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
چه خوب گفت روحاني عزيز
البته بايد دانست سواد بامدرك خليي فرق داره
ويك نكته مهم
بعضي ها به دليل درخطرافتادن منافع "اهل بيت"شان ،خود را به ... مي زنند...
ناشناس
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
در مورد آقای ا.ا نماینده ... لازم است عرض کنم که ایشان در مرحله اول برای انتخابات مجلس رد صلاحیت شد. دلیلش هم تخلفات مالی بود. ایشان به خاطر حضور در شورای شهر و اطلاع از احداث پل روگذر خیابان جمهوری که منتهی به منطقه نیروگاه ... می شد با استفاده از رانت اطلاعاتی که داشتن به همراه برادرانشان اقدام به خریدن املاک اون منطقه به قیمت بسیار ارزان کردند و تا پس از احداث پس به قیمت تجاری بفروشند که به همین دلیل پرونده تخلفشون باز بود و رد صلاحیت شدند. اما نمیدونم ... بعد صلاحیتشون تایید شد و حتما الان هم پروندشون رو ماست مالی کردن ولی تقریبا نیمی از مردم ... از این تخلف مالی ایشون و اقوامشون اطلاع دارند.
ناشناس
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
ای کاش نحوه مدرک گرفتن اینها را هم میگفتی مثلا معدل کارشناسی اقای بذرپاش چند بوده
ناشناس
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
به نماینده ها زیاد پرو بال داده اند واقعا همان لفظ کم سواد کمترین حرف است برای آنها
حسين
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعاً اين افراد در تندروي وو گفتن كلام هاي سرد و خشن با سوادند كه اصلاً منطقشان جوري نيست كه نيم ساعت بشه با اونها راحت حرف زد .
ناشناس
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
این نمایندگان خودشان را با مردم وفق دهند وگرنه خودبخود حذف میشوند. ببین چه کسانی در مورد سیاست نظر میدن
ناشناس
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
شما که مدعی دکترای حقوق هستید چرا حقوق ملت ایران را به ...؟ شما که دکترای حقوق دارید یه کم لهجتونو درست کنید
پاسخ ها
سامان
| |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
لهجه؟؟!!
بسیجی
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعآ افراد کم سواد ادعاشون بیشتره چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
پول خرد هميشه صدا داره ولي يک چک پول بيصداترين و برنده ترين است
مرتضی
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بابا اینا که همه سناتورن....دولت عدالت محوران! متخصص!!!....
يه ملايري
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
يبار من اومدم يه چيزي رو به اين آقاي آ.ن حالي كنم
كچل شدم آخرش ...!!!!
كورشم اگر دروغ بگم :|
ناشناس
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
انصافا" آقای روحانی درست گفته اند
ناشناس
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعا" برای مردم تهران ودیگر شهرها که چنین نمایندگان باسواد و.... دارند متاسفم انشالله در دوره بعد تکلیفشان معلوم میشود اگر ...
ناشناس
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خیلی هم عالی! :|
محمد
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
گزارش خوبی بود
اما به جای تخصص در زمینه دیپلماسی باید مینوشتید سوابق دیپلماتیک
ناشناس
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
تازه اصالت مدارک و عناوین دکترا و فوق لیسانس را نیز خدا میداند که واقعی است یا پولی و رانتی ؟
ناشناس
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
عالی بود
امیر
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
از کی تاحالا امضا کننده هم شد تخصص !!!
هابيل
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
من به روحاني راي ندادم اما وقتي به اين افراد گفت کم سواد واقعا خوشحال شدم و خوشحالم ايشان رييس جمهور هستند. ... سوادتر از اين افراد من تاحالا نديدم
ناشناس
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
یه نگاه به تحصیلات بندازید تا ببینید رییس جمهور راست میگه یا نه . اقایون منافع حزبی و سیاسیشون به خطر افتاده. کسی دلش به حال مردم نمیسوزه.
ناشناس
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
تازمانیکه مردم از روی اگاهی وبینش انتخاب نکنند واحساس راکنار نگذارندکاسبان عرصه سیاست کشور رابه قهقرا خواهند بردکه در ان صورت کاری ازدست مدبران نیز برنخواهدامد.
آزاد
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اینا واسه ما تصمیم میگیرین؟؟!!!
ایرانی
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
جناب انتخاب: ولی اگر شما از خودشان بپرسید، همه شان پرفسور و اندیشمند و استاد در تمام رشته ها هستند اگر چه درسش را نخوانده اند. اصلا خدادادی است.
ناشناس
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
خیلی خبر مسخره ای بو انتخاب، حالا ببینم خودت مدرکت چیه جناب؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اینها مدرك لازم ندارند كه، همه شون الحمدالله باسوادند
ناشناس
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
واقعا جناب رئیس جمهور حق داشتن البته در این شکی نداشتم چون ایشون آدمی نیستن که همینجوری حرف بزنند
سعيد
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
ماشا ا... به اين نمايندگان، با اين همه نبوغ و استعداد!
فرامرز
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
«دکتر» محمود احمدی نژاد، چه کرد بر ما، که این آقایان به اصطلاح «دکتر / مهندس» کنند..!
پاره ای از این آقایان مدعی، از همان «پخته خوارانند»، که ان شاءالله پس از انتخابات آتی مجلس، از خانه ی ملت رخت بر خواهند بست...
آن هشت سال، نمونه ی بارز این گفتار بود که: «جانم، برادرم، بی مایه فطیر است!»
علی
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سلام..
در مورد آقای نوبری و چندیم سفیر قبلی ایران که نظر داده اند چه!!..
ضمن اینکه اینها فرافکنیست.. جواب آقایاون رو مثل یه مرد یا بدید یا مناظره بگذارید همه ببینند کی سوادشو داره کی نداره...
من ب یسواد می فهمم که وقت مذاکره بر سر منافع ملت نباید از خزانه خالی حرف زد و از بمب های دروغین آنچنانی طرف مذاکره کننده... بیاید به میدان ببینیم چند مرده حلاجید... عزت زیاد
ناشناس
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سواد دیپلماتیک روحانی
دکترای حقوق
ناشناس
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اينها درحوزه خودشان ممكن است سواد داشته باشند ولي ............................
محمد
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
موافقم جناب دکتر نباید ازین کلمه استفاده میکرد. ولی فکر کنم منظور دکتر افراطیونی بوده که از بعضی واقعیات و مشکلات ملت صرف نظر میکنند و احساسی برخورد میکنند.
مهران
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
بنده از نظر فکری خیلی از این آقایان ررا قبول ندارم ولی آیا همه موافقین توافقنامه از جمله نویسندگان سایت انتخاب سواد دیپلماتیک دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
شما چرا سفسطه میکنی؟
ارمین
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
انشالله در انتخابات اینده مجلس دست همه اینها کوتاه میشه کسایی که ملتو میخان بدبخت بکنن کسایی که دوس دارن امار بیکاری بالا بره کسایی ک دوس دارن بورس خراب یشه دلالی و بازار دلار دوباره راه بیافته مردم ایران هوشمندانه دست این افراد رو کوتاه خواهند کرد
رضا
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
درک و فهم افراد که به مدرک نیست مشکل وقتی هست که آدمها خودشان را به خواب بزنند وگرنه آدم خفته را می شود بیدار کرد.
ناشناس
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
مدرک تحصیلی با سواد واقعی خیلی تفاوت داره. مدرک رو با زیرآبی میشه گرفت. اما سواد واقعی رو نه.
در ضمن اگر واقعاً این افراد باسواد هم باشند، پس مغرض هستند!