صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲
اتوبوس های موتور جلو قدیم و پس از آن 302 و سفر در جاده های خاکی یا آسفالته کم عرض برای بسیاری هنوز خاطره ای قدیمی نیست ولی اکنون که اسکانیا یا کپی های آن به اصلی ترین جانشین مسافربرهای قدیمی تبدیل شده، هر روز خبرهای ناخوشی از اتوبوس های لوکسی می رسد که گویا برخلاف اجدادشان امن نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


18 شهریور ماه گذشته واقعه ای ناگهان به داغ ملی تبدیل شد.

دو اتوبوس پر از سرنشین در حال حرکت در اتوبان تهران و قم در دو جهت مخالف، با هم برخورد کردند.

شمار بسیار کشته ها به دلیل تصادف نبود، بلکه اعلام شد که نقص فنی الکتریکی بویژه جایابی باتری و ...، منجر به آتش سوزی شده که 44 کشته برجای گذاشت و بسیاری از اجساد هم اصلا قابل شناسایی نبود.

افزون بر چندین مورد ریز و درشت از این وقایع و اظهارنظرهای کارشناسی مبنی بر نقص فنی این خودروها که در سراسر جاده های کشور به عنوان اتوبوس تشریفاتی و لوکس هزاران مسافر را جابه جا می کنند، جمعه (دیروز) نیز یک اسکانیا دیگر خبر ساز شد که البته با خوشی اما با تکرار هشدار پایان یافت.

براساس گزارش اعلام شده از این واقعه، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا از مقصد اصفهان به سمت نایین در حال حرکت بود که در 100 کیلومتری مسیر ناگهان دچار نقص فنی یا حادثه شد.

شعله های آتش از عقب اتوبوس همه را وحشتزده کرد که با تخلیه به موقع مسافران، ختم به خیر شد.

سرهنگ احمد رستمی معاون فنی پلیس راهور چندی پیش از مهلت سه ماهه به شرکت عقاب افشان سازنده اتوبوس های اسکانیا خبر داد که بهمن ماه پایان می یابد.

وی تاکید کرد: این مهلت غیرقابل تمدید است و خودروساز باید نسبت به رفع اشکالات اقدام کند.

اگر چندی پیش گزارش ها از مرگ آفرینی های مکرر کامیون های بی ترمز چینی هوو، رسانه ها را می گرفت، اکنون اسکانیا خطر بزرگتری است که باید مسئولان به آن توجه کنند.

اکنون چنین می نماید که شرکت سازنده اسکانیا باید افزون بر رفع نواقص فهرست شده در خط تولید خود، اتوبوس هایی را که هم اکنون جان مسافران را به سفر می برد، فراخوان کرده و رفع نقص کند و مسئولان نیز در مدت باقیمانده ذره بین بزرگنماتری بر این روند بگذارند.