صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۰۵۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲
نمونه این گونه شخصیتها در سریال، یونگ فو برادر اسمی جومونگ بود که قصد داشت با خیانت به برادر واقعی خود، تسو با جومونگ متحد شود که جومونگ نه تنها وی را طرد کرد، بلکه برای نجات تسو از توطئه برادرش وارد عمل شد. یونگ فو نماد کسانی است که به هیچ گروه و فکری تعهد ندارند و تنها در پی کسب قدرت و ثروتند که متاسفانه در جامعه ما به فراوانی یافت می شوند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گرچه در مبارزات انتخاباتی سال 1388، هواداران محمود احمدی نژاد با توجه به پخش سریال افسانه جومونگ برای بار نخست از سیمای جمهوری اسلامی، وی را به جومونگ تشبیه می کردند. اما سرنوشت دیگری برای وی رقم خورد. با این حال به نظر می رسد در حال حاضر که مجموعه جومونگ در حال بازپخش از تلویزیون است، می تواند برای دکتر روحانی و دولتش حاوی درسهایی باشد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در خرداد سال 1388 بود که هواداران محمود احمدی نژاد در خیابانهای تهران با شعار «احمدی نازنین، جومونگ ایران زمین»،  وی را به جومونگ ایران تشبیه می کردند، اما سرنوشت احمدی نژاد به هر شخصیتی در سریال شبیه شد به جز جومونگ!

وی به جای پیروزی با افتخار، با ابهامات زیادی صندلی ریاست جمهوری را حفظ کرد و از همان سال نخست، کسانی که وی را به قدرت رسانده بودند، با او درگیر شدند و در نهایت نیز وی در اوج عدم محبوبیت که از بی تفاوتی عمومی به خانه نشینی یازده روزه او تا استقبال سرد از میتینگ وی را شامل می شد، از قدرت کنار رفت.

شاید تشبیه احمدی نژاد به عالیجناب تسو، واقع بینانه تر از تشبیه او به جومونگ باشد، اما هرچه هست به نظر می رسد قسمتهای پایانی سریال جومونگ که این روزها در حال پخش از رسانه ملی است، درسهای قابل توجهی برای رییس جمهور جدید و دولت نوپای او دارد.

جومونگ که مبارزه را از زمانی که در نقش یک باربر در یک گروه تجاری آغاز کرد، تا پایان مبارزه و نشستن بر تخت امپراطوری، به کسانی که به وی کمک کردند و در به قدرت رسیدن وی نقشی داشتند، به شدت وفادار بود.

سه جوان ولگردی که در زمان بی پناهی جومونگ به وی کمک کردند و تبدیل به برادر وی شدند، تا پایان نقش خود را در نزدیکترین جایگاه به وی حفظ کردند و کسانی که برای کنار زدن سلطه امپراطوری هان و بویو و تشکیل حکومت جومونگ هزینه داده و تلاش کردند، متناسب با میزان اثرگذاری و و فداکاری خود جایگاه یافتند و برعکس جومونگ در مقابل پیشنهاد کسانی که از تیم مقابل، قصد معامله با وی را داشتند، به شدت سرد و منفی برخورد می کرد.

نمونه این گونه شخصیتها در سریال، یونگ فو برادر اسمی جومونگ بود که قصد داشت با خیانت به برادر واقعی خود، تسو با جومونگ متحد شود که جومونگ نه تنها وی را طرد کرد، بلکه برای نجات تسو از توطئه برادرش وارد عمل شد.

یونگ فو نماد کسانی است که به هیچ گروه و فکری تعهد ندارند و تنها در پی کسب قدرت و ثروتند که متاسفانه در جامعه ما به فراوانی یافت می شوند.

افراد فرصت طلبی که تا دیروز و زمان تامین منافعشان اصولگرا بودند و امروز اعتدالی هستند و فردا بسته به قدرت، تغییر خط می دهند، و بعضا شاهدیم که این افراد فرصت طلب، با تغییر نمایه خود، امروز در متن هستند و مجاهدان و زحمتکشان واقعی را به حاشیه رانده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
احمدی نژاد ، مانند فرماندار زهانتون از طرف چینیها بود که فقط منافع چینیها ( کلا" غریبه ها را ) را در نظر میگرفت و خودش و سربازانش را با زره فولادی (هاله نور ) مستتر کرده بود که آسیبی نبینند. اما روحانی و بسیاری از بزرگان دیگر مشکل دار بودنشرا هویدا کردند.
ناشناس
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
اولا یونگ پو نه یونگ فو..دوما خدایی خیلی بی مزه و بی ربط بود. ...خودمون شبا می بینیم نمی خواد برامون تعریفش کنین
leila
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
من كار به بقيه ي متن ندارم كه انصافا بد نبود، اما درباره ي "احمدي نازنين" خيلي رفتم تو فكر!
ناشناس
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
ایران اگر 10 نفر مثل نخست وزیر بویو (با همان ویژگی های اخلاقی) داشته باشد ایران تا 10 سال بعد قدرت اول دنیا خواهد شد.
ناشناس
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
چه جالبه که الگوی شما 1سریال خارجی هستش که با فرهنگ ما هیچ همخونی نداره.اینم فرهنگ سازی شما رسانه ها
ناشناس
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
خفه
ناشناس
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
یعنی روحانی مواظب یونگ پوها باشد
رضا
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
یکی از مهمترین درسهای این سریال که با حالا و روز این روزهای ایران ما مطابقت دارد، تحمل سختی ها و تحریم های قدرت های بزرگ برای به ذست آوردن استقلال و عزت است