صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۰۴۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی امروز گزارش داد که برخی از مقامات عالی رتبه جهان فردا در استادیوم فوتبال شهر ژوهانسبورگ حضور خواهد یافت؛ جایی که نلسون ماندلا برای آخرین بار پیش از شروع بازی فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در آن در معرض دید همگان قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالی که حضور بیش از نود رییس جمهور و نخست وزیر کشورهای مختلف جهان، در مراسم ادای احترام به نلسون ماندلا قطعی شده، از طرف دولت ایران، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این مراسم شرکت می‌کند. پیشتر خبرهایی درباره حضور احتمالی حسن روحانی و محمد خاتمی، رؤسای جمهور کنونی و پیشین ایران در مراسم ادای احترام به ماندلا مطرح شده بود.

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی امروز گزارش داد که برخی از مقامات عالی رتبه جهان فردا در استادیوم فوتبال شهر ژوهانسبورگ حضور خواهد یافت؛ جایی که نلسون ماندلا برای آخرین بار پیش از شروع بازی فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در آن در معرض دید همگان قرار گرفت.

در مراسم ادای احترام به نلسون ماندلا که یکی از مهم ترین اجتماعات سیاسی سال های اخیر ارزیابی شده است، باراک اوباما و سه رییس جمهور پیشین آمریکا، فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی، رییس جمهور کنونی و پیشین فرانسه و چهار نخست وزیر کنونی و پیشین بریتانیا نیز علاوه بر دبیرکل سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت.

علی‌رغم آن که خبرگزاری فرانسه از حضور حسن روحانی در این مراسم خبر داده، اما محمدرضا صادق، مشاور ارشد رییس جمهور ایران امروز گفت که هنوز مشخص نیست حسن روحانی برای شرکت در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا به آفریقای جنوبی سفر می کند یا نه.

همچنین محمد خاتمی رییس جمهوری سابق ایران درمورد احتمال شرکتش در مراسم ادای احترام به «نلسون ماندلا» گفته که تاکنون برنامه ای برای این سفر قطعی نشده است.

وی پیشتر نسبت به حضور در این مراسم ابراز علاقه کرده بود.

با این حال، عصر امروز ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، از سفر قطعی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم یادبود و خاکسپاری نلسون ماندلا خبر داد، اما خبرگزاری فارس با اعلام لغو این خبر نوشت که محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عنوان نماینده دولت در در مراسم تشییع پیکر نلسون ماندلا حضور خواهد یافت.

همچنین دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد، حامد کرزی ظهر امروز (دوشنبه) برای شرکت در مراسم تشییع جنازه نلسون ماندلا، کابل را به مقصد ژوهانسبورک پایتخت آفریقای جنوبی ترک کرد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
جالب است رئیس جمهور محبوب مردم -خاتمی - برای شرکت در مراسم ماندلا باید اجازه بگیرد .
رضا
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
اينجا ايران است و منادي گفت و گوي تمدنها ممنوع الخروج! خاتمي شخصا اعلام كرد كه تمايل دارد در اين مراسم حضور داشته باشد... اما گويا روح صلح دوستي كه ماندلا در جهان دمديد هنوز به نهادهاي امنيتي ايران نرسيده است... واي بر ما كه ماندلاهاي خود را هنوز در حبس داريم...
abbasjoulaei
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
امیدوارم تابوی گوشه نشینی سیدمحمد خاتمی شکسته شود.
ناشناس
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
این اقایان ... حضور ندارند خوب زود دستتون برا مردم روشد