صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۰۳۵۴
تعداد نظرات: ۱۰۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
گزارشی از ماجرای «کارت زرد مجلس به طیب نیا»
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که سوال روز گذشته از وزیر امور اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر مرتبط نمی شد و نوعی سیاسی کاری بود. این اتفاق به گونه ای بود که حتی محمدرضا باهنر را به اقراری واداشت که بازتابی در رسانه ها نداشت. او نیز معتقد بود این سئوال ربطی به وزیر اقتصاد ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که سوال روز گذشته از وزیر امور اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر مرتبط نمی شد و نوعی سیاسی کاری بود.

به گزارش «انتخاب» ؛ این اتفاق به گونه ای بود که حتی محمدرضا باهنر را به اقراری واداشت که بازتابی در رسانه ها نداشت. او نیز معتقد بود این سئوال ربطی به وزیر اقتصاد ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی سوال « قاسم جعفری» نماینده بجنورد از «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد و امور دارایی را بررسی کردند، موضوع سوال از طیب نیا درباره علت اظهارات رییس بانک مرکزی درباره تضعیف ارزش پول ملی بود.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که سوال دیور از «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی با وظایف وی مرتبط نبوده و نباید این سوال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد مطرح می شد.

هر چند سوال دیروز از وزیر امور اقتصادی و دارایی می بایست از سوی رییس کل بانک مرکزی پاسخ داده می شد، ولی طیب نیا در راستای تعامل هر چه بیشتر مجلس با دولت با حضور در صحن علنی مجلس به ارائه توضیحات کامل و جامعی در مورد اقتصاد و وضعیت بازار ارز پرداخت.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 82 رای موافق، 101 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده از پاسخ های وزیر اقتصاد و امور دارایی قانع نشدند.

به نظر می آید که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخلاف دولت مردان که بنا را بر تعامل قرار داده اند، مسیری جز این را دنبال می کنند.

«حامد قادرمرزی» نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی معتقد است: برخی از نمایندگان در طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیاسی برخورد کرده اند.

وی بیان کرد : سوال مطرح شده دیروز برای آقای طیب نیا ربطی به وزیر امور اقتصادی و دارایی نداشت و اقدام دیروز مجلس تعجبم را برانگیخت.

وی می گوید: رییس کل بانک مرکزی زیر نظر رییس جمهوری فعالیت می کند و تصور می کنم که برخی از همکاران نماینده شناخت خوبی نسبت به موضوع نداشتند.

قادرمرزی ادامه داد: هر چند سوال از وزیر حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است ولی خود آقای طیب نیا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد که حوزه مسوولیت بانک مرکزی فقط به من مربوط نیست و تحت نظر مستقیم من نیست.

البته از آغاز به کار دولت تدبیر و امید مشاهده می شود که برخی از افراد نظرات و دیدگاه های سیاسی خود را در مسائل مختلف دخالت می دهند.

قطعا هر کدام از نمایندگان مجلس و همچنین مسوولان دولت دیدگاه و نظرات خاصی را در عرصه سیاست دارند، ولی نباید از این نکته غافل شد که با دخالت دیدگاه های سیاسی کشور نمی توان در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

قطعا مردم هم که به نمایندگان مجلس رای داده اند و آنها را به عنوان وکیل خود برگزیده اند انتظار دارند که نمایندگانشان بیش از هر چیزی به فکر حل مشکلات باشند.

هر چند برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که هیات رییسه باید سازوکاری در آیین نامه داخلی برای این موضوع در نظر گیرد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالاتی مطابق وظایف هر وزیر از وی داشته باشند.

«احمدرضا دستغیب» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این راستا می گوید: آیین نامه داخلی مجلس می گوید که سوالات نمایندگان باید مرتبط با وظایف وزیران باشد.

وی می افزود: به نظر می رسد که هیات رییسه باید در وصول سوالات نمایندگان تمهیدات لازم را داشته باشد تا پرسش های نمایندگان در حیطه وظایف و مسوولیت وزیران باشد.

دستغیب با بیان اینکه نمایندگان با طرح این سوال قصد داشتند سیاست های کلان اقتصادی دولت را جویا شوند، گفت: بهتر است اینگونه مسایل در فضایی تعاملی پیگیری شود.

البته همان طوری که اشاره شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت نظر بیشتری در طرح سوالاتشان از وزیران داشته باشند و سعی کنند تا سوالاتی که مطرح می کنند مربوط به حوزه کاری وزیران باشد.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم معتقد هستند که وزیر باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رابطه فردی برقرار کند تا بتواند در کار خود موفق باشد.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا می گوید: رابطه وزیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین کننده است، به طوری که اگر وزیر روابط فردی برقرار نکند، نمی تواند موفق باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۴۱
غیر قابل انتشار: ۱۵
محمد
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
آخه از نماینده ای که فرق ام پی تی . ان پی تی نمی دونه چه انتظاری دارید؟
ناشناس
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اگرنمایندگان ، اخلاق را بر نفسانیات ترجیح می دهند این ننگ اخذ پول از مرتضوی را از خود دور و نمایندگان متخلف را افشا نمایند تا این رسوایان دنیا و اخرت درپیشگاه مردم مشخص گردند. تمام مشکلات ما از انجا منشا می گیرد که با متخلف مماشات میکنیم و حد خداوندی را برای خواص تعطیل نموده ایم.این منش ضد مشی مولی علی ع است
ناشناس
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چرا 24 نماینده رای نداده اند
علی
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظر بهترین عمل مثنیتی که نمایندگان فعلی مجلس برای حوشحالی مردم میتوانند بکنند!!
استین ها را بالا بزنند و در بیا بانها چاه بکنند و اب از زیر زمین برای شرب این ملت تشنه لب استخراج کنند در عوض شاید مقداری از گنا هانشان بخشوده شود
من الله التوفیق
بی نشان
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دولت قبل و دولت حال / به به چه مجلسی باحال /کلا در مقابل دولت مودبان مجلس حال مقتدر است! خدایا اگه اینجور مجلس نداشتیم چه تفریحی داشتیم خداااااااا....شکرت.
حسن
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
برای رهایی از دست این مثلا نماینده ها تنها راه حضور پرشور در انتخابات مجلس آینده است برای جلوگیری از وروی افرادی است که نماینده خودشون هستند و اعضاء ستاد انتخاباتشان.
علی
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظر شما از مجلسی که «ندونه چیو باید از کی بپرسه» باید چه انتظاری داشته باشیم؟؟؟
کارهای بزرگ یا سیاسی کاری یا تأمین منافع شخصی و گروهی؟!!!!!
واقعا متأسفم.
علی
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
برخی از وکیل الدوله ها در دولت قبلی با گرفتن کارت هدیه تحت کنترل ... قرار میگرفتند. در دولت تدبیر و امید خبری از کارت هدیه نیست و بهمین دلیل برخی از نماینگان ... با ایجاد مزاحمت برای وزرای محترم قصد ... دارند.
ناشناس
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بهتربودآقای وزیرلااقل چندتاکارت هدیه باخودش به مجلس می بردتانمایندگان سوال های بهتری بپرسند.
علیرضا
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خواهشن دیگربس است این همه دستورهای فرمایشی.ازخدابترسیداین ملت لایق بزرگواری است .اینهمه بزرگواران مجلس به فرموده دیگر بس است.همه کارهایمان درنوار خداوندی ضبط میشه.برای عاقبت خود فکرکنید.سعی کنیدرای اعتمادوازخداجلب کنیدنه ازملت.
علی عسک
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نماینده ها کارتهای هدیه را عشقند کشور کیلویی چنده؟؟؟
خداوند برساند مرتضوی دیگر را!!!!
محمدي آقا
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اگه اين نمايندگان به كارشون واردبودندبه بودجه سال 92راي مثبت نمي دادندونمايندگاني كه از ...پول گرفتندرامعرفي ميكردنند
طغرل
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مجلسی که حقوقشونو ... میده بایدم از این سوال ها بپرسه!
علی
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظر شما از مجلسی که «ندونه چیو باید از کی بپرسه» باید چه انتظاری داشته باشیم؟؟؟
کارهای بزرگ یا سیاسی کاری یا تأمین منافع شخصی و گروهی؟!!!!!
واقعا متأسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مگه اون قضیه کریمی قدوسی رو یادتون رفته.
به خدا اینها یه مشت آدم........................ هستند.
ناشناس
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چون تامین اجتماعی دیگه پول نمی ده نماینده ها سوال هاشون زیاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
می تونن برب از یه جای دیگه بگیرن !!!!!!!!!!!!!!
این مملکت چر از ثروث هستش برای ...
ناشناس
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با شروع به کار دولت آقای روحانی یکمرتبه بعضی نمایندگان یادشان آمد که ارزش پول ملی کم شده وفراموش کردند که سال اخر دولت اقای احمدی نژاد در عرض یک هفته دلار نزدیک به سه هزار وهفتصد تومان رسید .آن موقع نمایندگان محترم خودشان را به خواب زده بودند گویا این پول کشور ما نبود که سرسام آور سقوط می کرد ؟حالا وظایف نمایندگی یادشان آمده ؟فکر می کنید مردم نمی فهمند که مشکل شما چیست ؟ما مردم بی صبرانه منتظر پایان این مجلس هستیم تااین این نمایندگان ابن الوقت را دیگر به مجلس راه ندهیم.
leila
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اميدوارم هرچه زودتر نمايندگان واقعي مردم كرسيهاي مجلس را تحويل بگيرند و اين بهانه گيرهاي كارشكن را مثل آن مردي كه رفته است به فراموشي بسپاريم
ناشناس
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگان عزیز باید متوجه باشند همانطور که مردم ازدولت تندرو وفرافکن احمدی نژاد فاصله گرفتند ازاینچنین نمایندگانی هم فاصله میگیرند وانتخابات مجلس هم نزدیکه
ناشناس
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
کاش مردم هم میتوانستند نمایندگان رابه دلیل سهل انگاری ومسامحه نسبت به خطاهای دولت سابق استیضاح کنند آنوقت از ما رای اعتماد نمیگرفتند.مجلس آدم رایاد بچه های غرغرووبهانه گیر میندازه
ناشناس
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
فرض کنیم همانطور که گفتید تعدادی از نمایندگان دنبال سیاسی کاری بودند پس چرا اکثریت رای مخالف دادند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
واسه این که این عده اکثریت مجلس رو تشکیل می دن
نسیم
| |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
برای اینکه اکثریت مجلس فعلی به خاطر وابستگی به ... در مجلس هستن ...
ناشناس
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بله باید رابطه فردی داشته باشد تا نمایندگان بهتر بتوانند برای منافعشان باج خواهی کنند.متاسفم که بعد 35 سال هنوز ساز و کار و قوانین هیچ چیز در مجلس مشخص نیست.
پاسخ ها
بی نشان
| |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
روابط فردی چه اعتراف صریحی چند نفرشان به فکر جامعه و مردمند پیدا کن نماینده واقعی مردم را!
ناشناس
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
یکی بیاد شیرینی این جماعت و بده قضیه حله
ناشناس
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
انتخاب جان من از طرفداراى پرو پا قرصتم ولى اين اشتباهاى مكرر تايپىت بد جور رو مخه
کماندار
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ایا نماینده گان شرح وظائف خود را نمیدانند که تازه باین فکر افتاده اند که بهر شکلی شده برای دولت جدیدسنگ اندازی کنند در صورتی که دولت قبلی بجز خفت وذلت جایگاهی برایشان قائل نبود وانان را بسخره میگرفت.
ناشناس
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به عنوان يكي از رأي دهندگان و طرفداران آقاي روحاني از اظهارات رئيس كل بانك مركزي رنجيدم و اظهارات وزير را نيز توجيهات غير قابل قبول مي دانم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آخه منفی بیخودی برای چی؟ سیف بیخود و بی جهت مصاحبه کرد.او به صادر کنندگان باج داد.
ناشناس
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
البته اين نمايندگان تلاش مذبوحانه در مطرح كردن خودشان دارند.انشاالله بعد از افشاي اسامي هديه بگيران از تامين اجتماهي تعداد مخالفين هم كم خواهد شد ومابقي در انتخابات آينده تسويه ميشوند .وپيشنهاد ميكنم بعد از كنار رفتن چلوكبابي باز كنند شايد دوره بعد راي آوردند.ضمنا" برقراري روابط فردي مورد نظر آقاي نديمي همون باج دادنه وبس.
پدرام
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
لیاقت این نماینده ها ، همون آقای کشتی گیر اقتصادی بود و بس !
ناشناس
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
این نماینده نمایان لیاقتشان همان کسی است که آنان را در محل کارشان به تمسخر بگیرد و طوری عمل کند که بود و نبود مجلس یکی باشد.
اسماعیل
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقایون تو رو بخدا شان خودتون و مجلس رو نگهدارید مردم دارن تک تک تصمیمات شما رو میبینند و قضاوت میکنند...
رضا
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ایا کسی به سئوال موکلین نیز پاسخ میدهد؟من سوالی داشتم:کدام نمایندگان از مرتضوی پاداش گرفتند؟
یکی
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
چرا چشمتون رو رو حقیقت می بندید؟! دولتی که داعیه حمایت از بازار و اقتصاد آزاد و دخالت نکردن در فرآیند عرضه و تقاضا رو داشته اومده بازار دلار رو دستکاری کرده!!! زیر مجموعه تاثیر گذار دکتر ...، آقای ... این کار رو کرده و چون راهکار برا تحت سوال قرار دادن رییس بانک مرکزی نیست، وزیر اقتصاد مورد سوال قرار گرفته! حالا چند تا وکیل الدوله یا باهنر هر حرفی زدن اهمیتی نداره اصل داستان که تغییری نمی کنه!
مسعود
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظرم بعضی از نماینده ها هنوز در هوای دوران احمدی نژاد هستند که هرکی هرکی بود. شاید هم اصلا حوزه وظایف و اختیارات قانونی مسئولین مختلف را بلد نیستند.
ناشناس
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگان زمانی که میبایست کارت قرمزمی دادندخواب بودندکه اقتصادوارزش پول ملی نادیده گرفتند.وگفتند حبابه
ناشناس
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اي بابا وزير اقتصاد عزيز و تمامي دولت مردان خصيص اين منابع درآمد كه ارث بابايتان نيست ،خوب يه هديه بي ارزش و ناقابل چند ميليوني بدين همه دلي رو شاد كنيد و هم دهني را ببنديد و آن انسانهاي شريف در طول تاريخ ثابت كرده اند نمك مي خورند و نمك دان نميشكنند و تا خون در رگشان است به خاطر مسكوت ماندن اين موضوع از شماها دفاع ميكنند
ناشناس
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ایا با تغییر منحنی انتظارات مردمی در بازار تبادل ارز و پایین امدن چند هفته ای قیمت دلار و برگشت ان بعد از چند هفته ایا پول ملی قوی میشد ؟ یا اینکه عده ای مطلع از این قضیه دلار ارزان میخریدند و بعد از تنها چند هفته و متعادل شدن بازار عرضه و تقاضا و برگشت دوباره قیمت دلار ، دلار های خریده شده را دوباره میفروختند و پول های کلان به جیب میزدند و جیب مردم نا اگاه خالی میشد ! چرا نمایندگان مجلس از اینکه چنین اتفاقی نیافتاده و جیب های مردم بی دلیل خالی نشده ناراحت هستند ؟ من از اقای طیب نیا بعنوان کسی که دکترای اقتصاد دارد انتظار داشتم خیلی محکم این سوال را نمایندگان بپرسن !!!!!!! چطور میشود نمایندگانی که کارت های هدیه ای چند میلیونی که از تامین اجتماعی و جیب کارگر ها برداشت شده قبول کردند و صدایشان در نیامده ناگهان نگران ارزش پول ملی شدند ؟ !!!!
مشهدی
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
با سلام، امکان دارد نمایندگان محترم بفرمایند نماینده چه کسانی یا گروهی هستند ؟ یا بایستی صبر کرد تا بعدا مشخص شود؟... انگاه جواب مردم را چگونه خواهند داد؟
سیامک
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایدگانی که سرنوشت ملت رو در دست دارن حتی نمیدونن وظیفشون چیه و کی به کیه ! می ترسم چند صباح دیگه به خاطر شکست تیم فوتبال مقابل آرژانتین وزیر بهداشت رو استیضاح کنن !!!
ناشناس
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
همه ی حرف رو آقای ندیمی زد ! روابط فردی !!
متاسفانه فساد در همه ی لایه های جامعه رخنه کرده حتی ...
ماجراهای اسفناک کارت هدیه و پولهایی که در دولت قبل در کازیه نمایندگان قرار می گرفت در ذهن ملت هست
احمد
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
منظور ازروابط فردی چیه؟!!!!! مثل آقای مرتضوی؟ حتما باید باکدورمز هم باشه تاشناسایی نشوند!!!!!!
ناشناس
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگان این مجلس جز ... افراد به این مرز و بوم هستند. مطمءن باشند که ی روز جواب دندان شکنی این دسته از نماینده می گیرند
ناشناس
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
وقتی به نماینده رشوه داده نشود.نماینده هم سوال بی ربط می پرسد. اصلا به نماینده چه ربطی دارد دولت ارزش پول ملی راکاهش می دهد. یا کالای لوکس وارد می کند.دولت دولت اشراف است پس باید درفکر اشراف باشد
ناشناس
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خب این که دوستان هنوز 4ماه اول تموم نشده ساز مخالف رو شروع کرده اند معلومه سیاسی کاریه ای کاش آقای روحانی هم مثل بعضی ها یک اخلاق هایی داشت سی دی می برد مجلس دوستان نماینده با صدای دالبی نگاه می کردند لذت می بردند و ساکت می نشستند.!!!
ناشناس
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
من از نمایندگان سوال میکنم؟ آیا تضعیف ارزش پول ملی در دوران 100 روزه روحانی اتفاق افتاد؟ آیا آقای سیف آن زمان که ارزش پول ملی چند برابر کاهش پیدا کرد سخنی بر زبان آوره بودند؟
ناشناس
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
احتمالا منظور نمایندگان از برقراری روابط فردی مثل روابط مرتضوی با 37 نفر بوده که نمایندگان عزیز اینقدر هوای مسئولین دولت قبل را داشته اند.
ناشناس
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
" داشتن رابطه فردی " ترجمه : همان بده بستان خودمانی
آزاده
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اگر خودتان می گویید که این سوال ربطی به وزیر ندارد
پس چرا کارت می دهید مگر آنجا یک نفر باسواد وجود ندارد که این چیزها را تشخیص دهد مجلس با این سوال بی ربط نشان داد که سواد اکثریت مثل قدوسی است .
بازاری
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بقول اقای ندیمی باید با نمایندگان روابط فردی داشته باشد .
یعنی ارجعیت دارد بر
1- منافع ملی
2-حفظه نظام
3-سوگند نماینده
.......
سید عبادالله دولتخواه
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
هر دم از مجلس بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد. الا ما رحم ربی
معین
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
شرم دارم بگم اينا نمايندگان مردم هستند. ... که پس از شکست در انتخابات رياست جمهوري،در حال سنگ اندازي و تخريب دولت هستند.
در 8 سال گذشته زبان نداشتند؟!! شايد هم ذي نفع بودن که سکوت ميکردند !!!
ناشناس
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
من به عنوان یک شهروند بجنوردی از رفتار نماینده مون عذرخواهی می کنم. انشااله دفعه بعد با دقت در انتخاب نماینده جبران می کنیم.
امير
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اگر ربطي نداشت چرا راي منفي داديد ؟
مهدي كله پز
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
داداش بزن رد گم كنيه ميخوان صداي كارتهايي كه گرفتن در نياد افكار عمومي پرت شه جاي ديگه ........
جاوید
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
انشالله انتخابات مجلس آتی.
ali
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگان دنبال پورسانت میگردند همه میدانند
ناشناس
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بهر حال وزیر اقتصاد هم باید به سهم خود حق وحساب نماینده ها را بده تا در امان باشه
علی
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظر شما از مجلسی که «ندونه چیو باید از کی بپرسه» باید چه انتظاری داشته باشیم؟؟؟
کارهای بزرگ یا سیاسی کاری یا تأمین منافع شخصی و گروهی؟!!!!!
واقعا متأسفم.
قاسم
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
آقا من کاملا مخالف سوال از فردی که اصلا ربطی به اون نداره هستم اما یه موضوعی برام روشن نیست. تو دولت قبل هم مجلسه به وزیر اقتصاد 2 کارت زرد بابت اظهارات رییس کل بانک مرکزی داده بود اما ندیدم همچین موضعگیری انجام بدین. به نظرم باید حق بیان بشه
علی آقا
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مسلما اتفاق دیروز و اتفاقات از این دست در مجلس ناشی از برخورد سیاسی تعدادی از وابستگان به دولت قبل است. ایشان با هدف تخریب و مخالفت در هر حالتی وارد شده اند و با اینکار منافع بسیارب را بدست می آورند.
انتخاب عزیز خواهش من اینست که در مورد این مسائل واکاوی بیبشتری شود. شاید برخی مردم نمی دانند نمایندگان معصوم نیستند و پرونده های سنگینی از برخی از آنان در جریان است. براحتی می توان فهمید کارت زرد بی مورد به وزیر اقتصاد، تذکر به ظریف، عدم را اعتماد به وزیر ورزش و ... همه و همه با سو نیت سیاسی بوده است. مردم باید این نمایندگان ... را شناخته تا در انتخابات بعدی راحت تر تصمیم بگیرند.
ناشناس
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
رئیس مجلس توان برقراری عدالت و کنترل و مدیریت خوبی ندارد
برفک
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اتفاقا خوبه که نماینده های "جبهه ی پایداری" خوب خودشونو نشون بدن تا بدونیم در انتخابات بعدی به کیا باید رای ندیم تاکید می کنم رای ندیم
ناشناس
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
مردمی که به این نماینده ها رای دادید عواقب این اعمال بر گردن شماست انتخاب اشتباه یعنی همین.نماینده ای که با پنج میلیون ... وا بده لیاقت نمایندگی ندارد حال به هر دلیل .
ناشناس
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگان مخالف اکثرا با رای پائین به مجلس راه یافته اند.
باران
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بله اقای وزیر شما حق حساب نماینده ها را بده . انوقت مثل وزرای دولت احمدی نژاد کشور و سرمایه های ملی را غارت کن. نماینده ها فقط دنبال حق حساب هستند.
ناشناس
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگانی که بجز تنش ومچ گیری کاری بلد نیستند وبقول آقای ... فقط شاسی را فشار می دهند
می توانستند از اقای وزیر محترم سوال کنند که تعداد اسکناس های مثلا 1000 تومانی ویا 2000 تومانی و...
موجود در فلان بانک ویا خزانه چقدر است؟
مطمئا وزیر نمیتواند جواب دهد وبعضی ازنمایندگان محترم به هدف خود میرسندو انگاه می توانند وزیر را استیضاح نمایند.
ناشناس
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
خدا کي ما از اين بي خردي ها رها ميشيم به خدا کسي به فکر اين مردم بيچاره نيست فقط فکر خودشون هستن.
ناشناس
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ربط و بی ربطی رو ول کنید. رانت و امتیاز وکیل الدوله ها برقرار باشد بقیه چیزها درست می شود.
راستی ایرادی در متن وجود دارد که عنوان شده نماینده ملت!!! کدوم ملت؟!
ناشناس
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
وزیر اقتصادکارت هدیه دهدتمام مشکلات نماینده حل خواهدشد.جای بسی تآسف است اصحاب کهف از خواب بیدارشدند.دردوران احمدی نژاد دلار 36000تومان وسکه 1400000تومان بود.این اصحاب خواب بودند.
رضاکیانی
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بعضی از نمایندگان محترم دارن میزنن به سیم اخر.این روزاست که از وزیر علوم در مورد مترو سوال کنند.مطمین باشید با این کاراشون میخوان غارت تامین اجتماعی رو از ذهن ملت مظلوم خارج کنند.
ناشناس
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
منظور از رابطه فردی چیست ؟ دادن کارت هدیه یا انتصاب اطرافیان نمایندگان در سمت های مورد نظر ؟ واقعا از ماست که برماست ، وقتی در زمان انتخابات مجلس قبل از اینکه به فکر سیاستهای کلان کشور باشیم به فکر باند بازی وقومیت و رفاقت و... هستیم حالا باید چنین نمایندگانی برای ما تصمیم بگیرند.
مسعود
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اين مجلس واقعا باعث شگفتي و تعجب است. در دوراني كه قيمت دلار و ارزهاي خارجي ديگر در برابر ريال ايران هر روز بالا مي رفت و ارزش پول ملي هر روز كاهش مي يافت در برابر دولتي بي كفايت و قانون شكن و غيركارشناس سكوت كرده بودند حالا آيا آقاي طيب نيا و تيمش گناه كرده اند كه قيمت دلار را از 3600 تومان در آغاز دولت به زير 3000 تومان آورده و تثبيت كرده اند؟! ضمنا سخن رييس كل بانك مركزي چه ربطي به خود وزير اقتصاد دارد گرچه براي همان سخن آاقاي سيف نيز برخي كارشناسان اقتصادي موافق اين نظر بوده اند. چطور مجلس در برابر برداشت شبانه از حساب بانكها در دوره دولت قبلي سكوت كرد؟! چراهاي بسياري درباره عملكرد مجلس هشتم و نهم وجود دارد كه هيچگاه به افكار عمومي پاسخ روشني داده نشده است. خيليها وضعيت وخيم امروز اقتصاد كشور و همچنين رشد آسيبهاي اجتماعي به تبع شرايط بد اقتصادي را به عدم نظارت مجلس هشتم و نهم بر عملكردهاي غلط و خلاف رويه دولت نهم و دهم نسبت مي دهند.
میر
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
گر چه سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است ولی کاش این نماینده محترم و همکارانش زمانی که طی یک شب قیمت دلار سه برابر شد هم به فکر ارزش پول ملی بودند.
بهتر است به جای سیاسی کاری استین همت بالا بزنید و با کمک دولت مردم را از این فلاکت نجات دهید.
احسان
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
جناب طیب نیا یکی از افرادیست که من با آمدن ایشان خیلی احساس آرامش کردم و بنظرم یکی از کارامد ترین های اقتصاد است.مجلس خیلی دارد با نظر مردم فاصله میگیرد.
نه به دوره احمدی نژاد نه الان
پاسخ ها
ابراهیم
| |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
احسان جان نگران نباش .ما دیگه تا حدودی حق انتخاب داریم .قرارمان مجلس بعدی
ناشناس
| |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
منم قبول دارم.اما بحث مصاحبه های بیخودی سیف است نه کفایت طیب نیا.
شنگل آقا
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دولت مهرورزی با بی تدبیری وعدم شناخت اقتصاد وکشورداری چنان ضربه ای ب ایران وارد اورد که در عرض چند ماه قابل ترمیم و بازسازی نیست ومردم انتظار موجزه ندارند اما اینکه شخصی رییس مهمترین نهاد اقتصادی شو که برخلاف روند افزایش ارزش پول ملی وکاهش فشار بر مردم سخن بگوید و ب نوعی سیاستهای دولت کذشته را دنبال کند قابل درک وانتظار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
معجزه شنگل جان لطفا روی دیکته ات یک کمی کار کن
و به حرف اضافه را هم کامل بنویس نظراتت خوبه ولی دیکته نه
ناشناس
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
منظور از روابط فردی همان پاداش هایی است که از ... گرفته اید یا چیز دیگری است
ماهان
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نماینده هایی که اینقدر ریزبین هستند پس چرا مشکلات بزرگی که در دولت قبلی بوجود اومد رو نمیدیدن؟
یعنی میشه گفت اون موقع منافع داشتن، الان منافعشون بخطر افتاده؟!
اینایی که اینقدر احساس مسئولیت میکنن تا نه ماه قبل کجا بودن؟!
پاسخ ها
ابراهیم
| |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دقیقا زدی به هدف
ناشناس
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
باسلام این نماینده های پول جیب مردم تو اون 8 سال کجا بودند که جرات حرف زدن نداشتند. میاد روزی که مجلس هم مجلس اعتدال و امید میشه.
ناشناس
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ريس مجلس مطمئنه که توضيحات داده شده توسط وزير اقتصاد کاملا براي نمايندگان قابل درک بوده. فکر کنم وزير اقتصاد بايد در سطوح حسابرسي 1 توضيحات امور اقتصاي کشور رو بده کا قابل قهم براي عموم باشه :)
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
وزیر اقتصاد چرا از نطر سیف دفاع کرد؟ سیف با مصاحبه های بیخودی خود موجب شد نرخ ارز کاهش نیابد. این برای دفاع از مردم مستضعف بود؟
مجتبی
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ما نخوایم مجلس دلسوزی کنه کیو باید ببینیم
جواد
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بله راست می گوید آقای باهتر، بروند قدری از آفای کریمی قدوسی یاد بگیرند این نماینده ها!
ناشناس
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دلار رفت تا 4چهار هزار تومن ولی این نماینده ها نه تنها کاری نکردن بلکه هر صدای اعتراضی رو هم محکوم کردن. حالا به دولت می گن چرا سه سوته قیمت دلار رو نمی کشین پایین؟ واضحه که فقط قصد کارشکنی در کاره. این آقایون می دونن که در صورت تکرار مشارکت مردم در انتخابات بعدی باید مجلس رو ترک کنن. بنابر این می خوان دولت روحانی تو دست انداز بیفته و مردم نا امید شن. به نظرم اگه مواردی مثل کارت هدیه تامین اجتماعی رو درست پیگیری کنن انگیزه خیلی ها از نماینده شدن منتفی می شه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
3 سوته چیه؟ شماها چرا از اونور اقتادید؟ سیف اشتباه خیلی بزرگی کرد.او یا باید حرفش را پس بگیرد یا برود. بالا بودن نرخ ارز به نفع کیست؟
ناشناس
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
یادتونه رإی اعتماد دوباره به وزیر اقتصاد دکتر عَدالت رو؟
ناشناس
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دارن کم کاری سال های گذشته رو جبران میکنند !!!
ناشناس
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اظهارات رئيس كل بانك مركزي غير قابل دفاع است انتظار مي رود از مردم عذر خواهي كنند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
برای چی 54 تا منفی؟یعنی شماها مخالفید نرخ ارز بیاد پایین؟ آقای سیف یک بانکی است و معلوم است طرفدار بالا بودن قیمت ارز است.رئیس بانک مرکزی باید یک اقتصاددان باشد مثل آقای مظاهری.
نیکان
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
رابطه فردی وزیر با نمایندگان را نادرست است و زمینه ساز قانون شکنی میتواند باشد .ضمنا سوال بی ربط رای گیری ندارد . هیئت رییسه باید دخالت و موضوع را مشخص میکرد تا کار به رای گیری نکشد .خیلی ساده باید میگفت سوال را باید رییس بانک مرکزی جواب دهد .
ناشناس
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
انقدر وامانده ومتزلزل هستید که از یک سوال هم وحشت داریدوسعی در خفه کردن همه دارید ...
پاسخ ها
صمــد آقـــا
| |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
جناب ناشناس 08:54 : طیب نیا به اندازه دوستان شما زبر و زرنگ نبوده تا دستشو بکنه توی جیبش،
یه حلقه فیلمی چیزی در بیاره بگه:

بگــــَــــــم ؟ بــِـگــَــــــــم ؟ میگمـــــآ ! :)))))

...
ایرانی
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
واقعا این چه رویه ایست که مجلس بادولت مردمی درپیش گرفته ؟این وظیفه رییس جمهوراست که خط قرمزهاراتعیین کندتاحقوق مردم بیش ازاین توسط وکیل الدوله ها تضعیف نشه.
ناشناس
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نمایندگان مجلس بهتره تو کار کشور دخالت نکنن و برن به فکر تصویب حقوق مادام العمر برا خودشون و آشناهاشون باشن, ...
ناشناس
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
ما چنین نمایندگانی را انتخاب نکردیم اینها فقط برامده از یک اوضاع سرد و نومید کننده ای بودند که در آن کسی اقبالی به انتخابات مجلس نشان نمی داد وگرنه در شرایط عادلانه اینها در خواب هم نمی دیدند که پایشان به بهارستان برسد. ضمنا این مجلس آنقدر سابقه بدی دارد چه در قانون گذاری و چه در گردن نهادن به بی قانونیهای دولت قبلی و چه در گرفتن باج و رشوه و ساخت و پاخت که دیگر از شنیدن هیچیک از بدطینتیهایش تعجب نمی کنیم.
پاسخ ها
حمید رحیمی نژاد
| |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
درسته این سوال ربطی به حوزه وزیر اقتصاد نداره بلکه در حوزه عمل رییس جمهور است و مسئولیت این نابه سامانی ها هم با اوست نه وزیر اقتصاد که نقشی در این امر نداره و چون هیچ مجلسی در حالت عادی جرات سوال از رییس جمهور رو نداره همه چیز سر وزیر اقتصاد تموم میشه مثل قضیه سوال از حسینی وزیر اقتصاد احمدی نژاد که علنا گفت بانک مرکزی دست من نیست .
دختر حوا
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
این مجلسی که به هدفمندی یارانه ها رای داد

کدام سئوالش مرتبت است؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
محسن
| |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اصلا کدام مجلس ؟؟؟؟؟
مجلسی که نمایندگانش با پول های تامین اجتماعی زیر نظر ... اداره می شود؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
نگران نباشید!
اینکه آقایان نماینده مدتیست مقیدهستند که میکروفن را محکم بگیرند فقط برای یادآوری درذهن اهالی حوزه ایشان است وگرنه ببینید یکسال پیش هرگزبرخی ازاین چهره ها را نمیدیدیم
لذا برای جلب نظرخبرنگاران ومردم باید حتی باگفتن حرفهای اشتباه خودرا نمایش دهند
ناشناس
| |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
وزیر اقتصاد احمدی نژاد که حقش ... بود دوباره از مجلس رای اعتماد گرفت! واقعا این مجلس تاسف باره! امیدوارم هرچه زودتر عمر این مجلس (که ننگ بشر است) تمام شود و مجلسی در شان ملت ایران روی کار بیاید