صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۴۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: باید پذیرفت که سارق شگردهایشان به‌روز شده و دیگر فریب چراغ روشن مانده یک خانه خالی را نمی‌خورد!

به گزارش ایسنا، فریبا استواری امروز یکشنبه 17 آذرماه در خصوص لزوم آموزش به شهروندان ارتقا آگاهی‌ها برای جلوگیری از وقوع بزه، افزود: با پیشگیری از وقوع بزه‌های مختلف، هزینه‌های تحمیل شده به جامعه را در همه ابعاد، می‌توان کاهش داد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بهترین وسیله برای انتقال مسائل آموزشی و ارتقاء آگاهی‌ها محسوب می‌شوند، در خصوص پیشگیری از سرقت منازل، گفت: سارقان در سرقت منازل معمولا جمعی عمل می‌کنند، سرقت‌ها برنامه‌ریزی شده است و سارق هم دقت عمل خود را دارد، لذا باید نکاتی را رعایت کرد تا مانع از سرقت شد.

استواری تصریح کرد: معمولا سارقان خانه‌هایی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که چراغ آن همواره روشن است، حال آنکه شهروندان بر این باورند که با روشن گذاشتن یک لامپ، می‌توانند از ورود سارق یا سارقان ممانعت کنند!

وی تصریح کرد: اگر لامپ منزلی خصوصا در ساعت‌های پایانی شب روشن بماند، سارقان را متوجه خود خواهد کرد.

استواری در خصوص سرقت‌های سریع از منازل مردم نیز گفت: سارقان معمولا در اینگونه سرقت‌ها با کسب اطلاعات لازم از طریق زیر نظر گرفتن منزل مورد نظر برای مدت زمان طولانی، زمان دقیق خالی از سکنه بودن را مطلع می‌شوند و عمدتا یکی از سارقان ساکن منزل را تعقیب می‌کند تا از بازگشت او مطمئن شوند.

معاون اجتماعی فارس به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از این گونه سرقت‌ها حتی‌الامکان از خالی کردن منزل خودداری کرده، پول و جواهرات را در منزل نگهداری نکنیم، از طرفی اطلاعات منزل خود در مورد محل نگهداری پول و یا اشیاء قیمتی را حتی به نزدیکترین افراد هم ندهیم.

استواری در خصوص پیشگری از وقوع سرقت‌های به عنف (زور) نیز به شهروندان توصیه کرد: حتی‌الامکان از عبور و مرور در مکان‌های خلوت به‌ویژه در ساعات پایانی شب خودداری کرده و برای جابجایی در شهر و خارج از شهر از تاکسی و خودروهای دارای نشان و مجوز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان هنگام تردد در شهر اگر پول و یا اشیاء قیمتی به همراه دارند، آنرا به نحوی حمل کنند که جلب توجه نکند.

معاون اجتماعی ناجا در فارس گفت: شهروندان می‌توانند اخبار انتظامی را به 110 اطلاع داده و پیگیری کنند.