صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
گوگل به مناسبت صد و هشتاد و سومین سالروز تولید ژول ورن لوگوی خود را تغییر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایتنا: گوگل به مناسبت صد و هشتاد و سومین سالروز تولد ژول ورن لوگوی خود را تغییر داد.

موتور جست‌وجوگر گوگل به مناسبت بزرگداشت صد و هشتاد و سومین سالروز تولید ژول ورن نویسنده چیره‌دست فرانسوی، لوگوی خود را تغییر داد و آن را به شكل پنجره‌های زیردریایی داستان «بیست هزار فرسنگ زیر دریاها» درآورد.

ژول ورن (۱۹۰۵-۱۸۲۸) نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی، كه برخی به حق او را پدر ادبیات علمی – تخیلی نامیده‌اند، این داستان خواندنی را در سال ۱۸۶۹ به رشته تحریر درآورد.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، لوگوی مزبور به صورت تعاملی طراحی شده است و كاربران با استفاده از ماوس می‌توانند این زیردریایی را كه شهرتی جهانی دارد، كنترل و جابجا كنند.

یادآور می‌شود گوگل به منظور گرامیداشت تولد برخی مفاخر علمی و ادبی و یا با هدف اشاره به رویداد و مناسبتی خاص، لوگوی خود را به شیوه‌ای جالب تغییر می‌دهد.

این لوگوهای مناسبتی گوگل را دودل (doodle) می‌نامند.